Maaltijdcheques "witwassen"
Maaltijdcheques "witwassen"
Over luxeproblemen gesproken; wij krijgen onze maaltijdcheques niet opgewerkt, zijnde ca. 350 euro per maand.
... en we gunnen Sodexo niet één euro aan 'vervallen' maaltijdcheques.
We doen onze boodschappen reeds in supermarkten waar we ook non-food kunnen betalen met maaltijdcheques (AH / Colruyt),
maar desondanks spenderen we maandelijks gemiddeld maar 40% van bovenstaand bedrag via Sodexo.
Dus: heeft er iemand vernuftige ideeën om maaltijdcheques "wit te wassen"? (lees: om te zetten in cash)
P.S. een klein 'verlies' maken op de waarde van de maaltijdcheques vinden we niet erg.
Zo verkoop ik ook regelmatig mijn papieren Eco-cheques met 5% korting.
(alles wat ik in een fysieke winkel namelijk zou kunnen kopen met Eco-cheques vind ik online minstens 5% goedkoper)
We doen onze boodschappen reeds in supermarkten waar we ook non-food kunnen betalen met maaltijdcheques (AH / Colruyt),
maar desondanks spenderen we maandelijks gemiddeld maar 40% van bovenstaand bedrag via Sodexo.
Dus: heeft er iemand vernuftige ideeën om maaltijdcheques "wit te wassen"? (lees: om te zetten in cash)
P.S. een klein 'verlies' maken op de waarde van de maaltijdcheques vinden we niet erg.
(alles wat ik in een fysieke winkel namelijk zou kunnen kopen met Eco-cheques vind ik online minstens 5% goedkoper)
Re: Maaltijdcheques "witwassen"
Elke maand een restaurantbezoekje plannen en betalen met deze maaltijdcheques?
Verder geen ideeën, sorry!

Verder geen ideeën, sorry!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Boodschappen doen voor familie, die u dan in cash terugbetalen. Zo doe ik het als ik veel te veel over heb. De moeder gebruikt die dan op in de lokale Delhaize en betaalt die dan terug -20%.
Andere ideetjes: nu reeds uw flessen drank als cadeau/eindejaar/... kopen: wijn/whisky/de likeurtjes van uw madam. Ook allemaal betaalbaar met een MCHQ-kaart en zo daalt het snel.
Andere ideetjes: nu reeds uw flessen drank als cadeau/eindejaar/... kopen: wijn/whisky/de likeurtjes van uw madam. Ook allemaal betaalbaar met een MCHQ-kaart en zo daalt het snel.
OMG...Lucid schreef: ↑9 april 2020, 18:35 Over luxeproblemen gesproken; wij krijgen onze maaltijdcheques niet opgewerkt, zijnde ca. 350 euro per maand.
Laatst gewijzigd door SamBG op 9 april 2020, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je met vrienden eens gaat eten, altijd voorstellen zelf te betalen en hen te laten terugbetalen via overschrijving of Bancontact app (zo probeer ik de mijne op te doen).
In Colruyt aanvaarden ze praktisch alles met maaltijdcheques, ook vuilniszakken, wasmiddel,... (en die spullen kunnen al behoorlijk duur zijn).
Voor de rest is het spijtig dat het geen papier meer is. Die kan je nog eenvoudig doorgeven aan iemand anders. Dat moet dan al iemand zijn dat je min of meer kan vertrouwen (vaak gaven wij onze ecocheques mee aan die op de bureau die dat jaar een tv ofzo zou kopen om zonder verlies te kunnen verkopen, maar dat is nu wat omslachtiger geworden).
In Colruyt aanvaarden ze praktisch alles met maaltijdcheques, ook vuilniszakken, wasmiddel,... (en die spullen kunnen al behoorlijk duur zijn).
Voor de rest is het spijtig dat het geen papier meer is. Die kan je nog eenvoudig doorgeven aan iemand anders. Dat moet dan al iemand zijn dat je min of meer kan vertrouwen (vaak gaven wij onze ecocheques mee aan die op de bureau die dat jaar een tv ofzo zou kopen om zonder verlies te kunnen verkopen, maar dat is nu wat omslachtiger geworden).
Bedankt allemaal.
Iemand trouwens een idee of je 'Collishop' aankopen in de Colruyt ook kan afrekenen met maaltijdcheques?
(Ik zou vermoeden van wel, aangezien dit gewoon aan de kassa betaald dient te worden zoals andere producten, maar ben niet zeker)
Iemand trouwens een idee of je 'Collishop' aankopen in de Colruyt ook kan afrekenen met maaltijdcheques?
(Ik zou vermoeden van wel, aangezien dit gewoon aan de kassa betaald dient te worden zoals andere producten, maar ben niet zeker)
Investeren in WC papier en bij de volgende raid op WC papier verkopen met winst 

Als U als tijdelijk werkloze tijdens de coronacrisis thuis zit zou uw "luxeprobleem" wel eens vlug als sneeuw onder de zon kunnen verdwijnen. MC kunnen immers maar worden gegeven voor effectief gewerkte dagen. Als men dus door tijdelijke werkloosheid "getroffen" wordt, zal men de komende weken, misschien wel ettelijke maanden, geen MC meer krijgen. De MC zullen dan zeer vlug "opgewerkt" zijnLucid schreef: ↑9 april 2020, 18:35 Over luxeproblemen gesproken; wij krijgen onze maaltijdcheques niet opgewerkt, zijnde ca. 350 euro per maand.
Geen zorgen, onze sector blijft draaien.jeff schreef: ↑11 april 2020, 13:07 Als U als tijdelijk werkloze tijdens de coronacrisis thuis zit zou uw "luxeprobleem" wel eens vlug als sneeuw onder de zon kunnen verdwijnen. MC kunnen immers maar worden gegeven voor effectief gewerkte dagen. Als men dus door tijdelijke werkloosheid "getroffen" wordt, zal men de komende weken, misschien wel ettelijke maanden, geen MC meer krijgen. De MC zullen dan zeer vlug "opgewerkt" zijn
Aangezien je perfect de transacties kunt opvolgen online/via de app zou je uw kaart kunnen uitlenen aan wie je dat kunt toevertrouwen. (schoon)ouders , broer/zus lijkt een evidente keuze. Dit zodat die daarmee (ook) hun aankopen mee kunnen doen.
Verbaast mij eigenlijk wel dat je daar een probleem mee hebt. Ik heb ook een zeer hoog maaltijdcheque saldo. Hoog; tussen de 500 à 900 euro. Maar daarvan vervalt pas een 80 euro tegen einde november 2020, dus een ruime marge. Maaltijdcheques zijn een jaar lang geldig.
Ik heb nog nooit vervallen maaltijdcheques gehad behalve een aantal papieren ooit die ik in een jas vergeten was.
Dat ik zo'n hoog saldo heb is vooral omdat mijn eerste 10 betalingen per maand doe via mijn HelloBank bankkaart om 5 euro vikingpunten te krijgen. Als ik dat niet zou doen zou ik ze zeker maandelijks opkrijgen. Ik gebruik die vooral als ik eens een wat hogere rekening heb.
Ik heb er van 8 euro, denk dat hoger niet mogelijk is. Is variabel per maand maar het hoogst mogelijke is 176 euro aan maaltijdcheques per maand. Ik heb er geen enkel probleem om dat bedrag uit te geven per maand als alleenstaande en trouwe klant van warenhuismerken en snelverkoop.
Verbaast mij eigenlijk wel dat je daar een probleem mee hebt. Ik heb ook een zeer hoog maaltijdcheque saldo. Hoog; tussen de 500 à 900 euro. Maar daarvan vervalt pas een 80 euro tegen einde november 2020, dus een ruime marge. Maaltijdcheques zijn een jaar lang geldig.
Ik heb nog nooit vervallen maaltijdcheques gehad behalve een aantal papieren ooit die ik in een jas vergeten was.
Dat ik zo'n hoog saldo heb is vooral omdat mijn eerste 10 betalingen per maand doe via mijn HelloBank bankkaart om 5 euro vikingpunten te krijgen. Als ik dat niet zou doen zou ik ze zeker maandelijks opkrijgen. Ik gebruik die vooral als ik eens een wat hogere rekening heb.
Ik heb er van 8 euro, denk dat hoger niet mogelijk is. Is variabel per maand maar het hoogst mogelijke is 176 euro aan maaltijdcheques per maand. Ik heb er geen enkel probleem om dat bedrag uit te geven per maand als alleenstaande en trouwe klant van warenhuismerken en snelverkoop.
Toch een interessant vraagstuk.
Hoe zit dat eigenlijk met restaurants, cafés en bars ? Accepteerden die eigenlijk nog maaltijdcheques ? Of weigerden de meesten dat sowieso al ?
Maar enfin... heden heb je de optie 'restaurant' sowieso niet meer.
Hoe zit dat eigenlijk met restaurants, cafés en bars ? Accepteerden die eigenlijk nog maaltijdcheques ? Of weigerden de meesten dat sowieso al ?
Maar enfin... heden heb je de optie 'restaurant' sowieso niet meer.
Op de website van sodexo (of Edenred) kan je zien in welke restaurants je ze kan gebruiken. Dus er zijn er wel degelijk.
Pizza Hut - Quick - Lunch Garden - McDonalds ,,,kun je niet echt restaurants noemen..
Als je daar dan speciaal naartoe moet om je cheque's kwijt te raken, ben je er ook ni veel mee..
Goed idee .. eens kijken of ik iemand bereid vind

Het probleem stelt zich voor alle duidelijkheid ook nóg niet; ik merk enkel op dat er steeds maandelijks beduidend meer bijkomt dan er buitengaat ...Giskart schreef: ↑11 april 2020, 18:50 Verbaast mij eigenlijk wel dat je daar een probleem mee hebt. Ik heb ook een zeer hoog maaltijdcheque saldo. Hoog; tussen de 500 à 900 euro. Maar daarvan vervalt pas een 80 euro tegen einde november 2020, dus een ruime marge. Maaltijdcheques zijn een jaar lang geldig.
Zonder oplossing zal dit in de toekomst onvermijdelijk wel een 'probleem' worden.