ETF kopen
TIP
ETF kopen
Hallo
Ik ben een beginnend belegger, en wou me een paar ETF's aankopen, maar bij mijn broker (Keytrade), als ik op aankoop klik, komt er dit bericht:
Uw order kan niet geplaatst worden. Het is niet mogelijk om een financieel instrument te kopen waarvan de emittent het wettelijk noodzakelijk Key Information Document (KID) niet heeft bezorgd.
Wat wil dat zeggen, begrijpt het niet.
Alvast bedankt
Ik ben een beginnend belegger, en wou me een paar ETF's aankopen, maar bij mijn broker (Keytrade), als ik op aankoop klik, komt er dit bericht:
Uw order kan niet geplaatst worden. Het is niet mogelijk om een financieel instrument te kopen waarvan de emittent het wettelijk noodzakelijk Key Information Document (KID) niet heeft bezorgd.
Wat wil dat zeggen, begrijpt het niet.
Alvast bedankt
- troglodytes
- Hero Member

- Contacteer:
Re: ETF kopen
Mogen we weten wat je probeert te kopen?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Jawel hoor, misschien komt het door de high divident?
Deze probeerde ik te kopen:
SPDR S&P 500 High Dividend ETF
US markten
volgens mij wordt bedoeld ; KID-dokument is enkel in het engels beschikbaar of ttz. niet in het nederlands...en de wetgeving verbiedt om aan te kopen als je de uitleg niet kunt begrijpen (dus men verondersteld dat in Belgie enkel ndl en fr begrepen wordt)
-
anonymous9
Hier staat het antwoord.
https://www.keytradebank.be/nl/support/ ... s-noteren/
Koop gewoon deze: CSPX.L iShares Core S&P 500 UCITS ETF USD, is gelijkaardig en met TER 0,07%. Niet de high dividend versie maar die zal je wschl ook wel kunnen vinden...
Is het niet beter je eerst wat in te lezen alvorens je in de ETF's te storten? Als de vernoemde uitleg je als chinees in de oren klonk, kan wat nuttige algemene achtergrondinfo geen kwaad denk ik dan zo. Er is hier veel info over te vinden op het internet.
Bedankt iedereen voor de antwoorden en de uitleg, ik moet me inderdaad wat meer verdiepen in de ETF's/trackers alvorens er echt in te stappen.
MoreOrLess Dat is inderdaad het antwoord waar ik naar op zoek was, bedankt voor de link.
buddha bedankt, zal ik opvolgen.
MoreOrLess Dat is inderdaad het antwoord waar ik naar op zoek was, bedankt voor de link.
buddha bedankt, zal ik opvolgen.
Dank zij ongelooflijke Europese betutteling moeten wij onze toevlucht nemen tot (in aankoop) duurdere surrogaten.
Bovendien zijn de Europese beurzen gesloten net als in Wall Street het eindspel begint en de knikkers geteld worden.
Edward, als de TER 0.07% is dan bestaat duurder niet echt he... Okay je wil 0.03%?
En als je graag open beurs hebt totdat het eindspel begint, moet je dan wel in zo'n ruime ETF zitten die toch bedoeld is om long te gaan of trade jij continu met zo' ETF?
Als je long gaat, en TER 0.07%, wat is het probleem dan van de openingstijden? Wat mis ik?
En als je graag open beurs hebt totdat het eindspel begint, moet je dan wel in zo'n ruime ETF zitten die toch bedoeld is om long te gaan of trade jij continu met zo' ETF?
Als je long gaat, en TER 0.07%, wat is het probleem dan van de openingstijden? Wat mis ik?
@Moreorless
Hier staat het antwoord.
Dat bericht dateert van juni 2018. Ik heb reeds vorig jaar van mijn bank ING-België reeds een bericht ontvangen dat deze fondsen terug beschikbaar zijn !
Hier staat het antwoord.
Dat bericht dateert van juni 2018. Ik heb reeds vorig jaar van mijn bank ING-België reeds een bericht ontvangen dat deze fondsen terug beschikbaar zijn !
Ik twijfel er ten zeerste aan dat je ergens als gewone Belgische/Europese belegger fondsen kan kopen die in de US gedomicilieerd zijn.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
als dat waar zou zijn, zal die bank/broker erg veel klanten winnen 
in 'normale' tijden maakt het inderdaad niet zo veel verschil uit maar in de voorbije periode was dat wel degelijk het geval. Belangrijke koersbewegingen van ettelijke procenten deden zich voor na 17h30. Via CSPX kon men vaak niet profiteren van het moment omdat bij het aanbreken van de volgende dag deze koersen reeds geheel of gedeeltelijk hersteld waren.buddha schreef: ↑18 april 2020, 12:47 Edward, als de TER 0.07% is dan bestaat duurder niet echt he... Okay je wil 0.03%?
Daarom noem ik CSPX een surrogaat ETF, net als de honderden andere Europese ETF'n die de Amerikaanse beurs volgen. Wij kunnen slechts handelen als de onderliggende beurs gesloten is. Er is slechts een korte overlapping van 15h30 tot 17h30.
En dat alles danken wij aan onze vooruitziende politici in Europa die ons per sé via priips2 willen beschermen. Een KID document in het Engels is blijkbaar niet voldoende, neen, het moet in elke Europese taal beschikbaar zijn...
Er moet een reden zijn waarom de non-EU fondsleveranciers hun fondsen niet "willen" aanbieden op de EU markt.
PRIIPs is iets meer dan "vertalen" van een document. De inhoud van de informatie die aan Europese beleggers moet gegeven worden is anders/groter dan de info die beleggers buiten de EU "ontvangen".
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.