taksen bij investeringen bijberoep
TIP
Re: taksen bij investeringen bijberoep
Die 6 jaar ga je niet in één keer mogen expensen hoor, dat zal wellicht afgeschreven worden over de loopduur.
Heb je de volgende zaken al in gegeven als kost : internet, elektriciteit, gas, benzine, telefonie, resto bonnetjes, “huur bureau”, relatie schenking klant, poetsgerief, koffiepads, elektronica (bureau of presentatie materiaal....), boekhouder, parkeer tickets, onderhoud of renovatie van je woning, abonnement tijdschrift/krant, etc.mpetit schreef: ↑2 mei 2020, 23:11 Dit klopt,
ik heb even zitten kijken naar men hostingprovider waar ik jaarlijkse contracten afneem maar je kan tot 6 jaar in de toekomst bestellen bij men leverancier waardoor ik in het eerste jaar veel "nuttige" kosten kan maken.
Natuurlijk met als gevolg dat ik in de opvolgende jaren nog minder kosten ga hebben![]()
Je moet immers klanten ontvangen in je woning, je moet ze onderhouden en ook zelf bezoeken.
Op deze manier reduceert SWIM al z’n kosten tot circa nul. Inkomst bijberoep 13 k ongeveer in 2019.
Als je dergelijke varia van kosten allemaal inbrengt in bijberoep kom je geheid in het vizier van de belasting inspectie, wees daar maar zeker van.BRT schreef: ↑5 mei 2020, 21:52Heb je de volgende zaken al in gegeven als kost : internet, elektriciteit, gas, benzine, telefonie, resto bonnetjes, “huur bureau”, relatie schenking klant, poetsgerief, koffiepads, elektronica (bureau of presentatie materiaal....), boekhouder, parkeer tickets, onderhoud of renovatie van je woning, abonnement tijdschrift/krant, etc.mpetit schreef: ↑2 mei 2020, 23:11 Dit klopt,
ik heb even zitten kijken naar men hostingprovider waar ik jaarlijkse contracten afneem maar je kan tot 6 jaar in de toekomst bestellen bij men leverancier waardoor ik in het eerste jaar veel "nuttige" kosten kan maken.
Natuurlijk met als gevolg dat ik in de opvolgende jaren nog minder kosten ga hebben![]()
Je moet immers klanten ontvangen in je woning, je moet ze onderhouden en ook zelf bezoeken.
Op deze manier reduceert SWIM al z’n kosten tot circa nul. Inkomst bijberoep 13 k ongeveer in 2019.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als beginnende zelfstandige heb je nog niet op alles zicht. Het is ook normaal dat je leergeld betaalt, dat je investeert, dat niet alle investeringen goed uitdraaien.
Je kan mits een loontrekkend hoofdberoep enkele jaren een licht verlies maken in je bijberoep. Zolang je daar wat omzet tegenover kan zetten valt het wel mee. Zeker als je verderop wat groei kan laten zien valt dat wel mee.
Als je voor de staat niets opbrengt van btw en belasting kan je voor hun part beter verdwijnen, je bezorgt hun een hoop administratie en gedoe, " voor den hond zijn kl*ten " zoals ze zeggen.. en ze zullen je het dan aardig lastig gaan maken na je eerste definitieve controle.. en er nen hoop posten verwerpen.. Maar ze laten je eerst rustig doen, den " aanslag " die ze op jou plegen komt wel..
zal het eens vragen aan de boekhouder wat kan en wat niet bekeken in mijn scenario. 

Als je een overzichtje wenst van mogelijke kosten met wat uitleg over de aftrekbaarheid, dan is deze site voor starters ideaal:
http://www.mesotten.be/aftrekbare_kosten.htm
http://www.mesotten.be/aftrekbare_kosten.htm