Alleen lenen aan 100%, mogelijk?
TIP
Alleen lenen aan 100%, mogelijk?
Is het mogelijk om zelf alleen een woning te kopen & lenen aan 100% ?
kostprijs van woning rond 130K-160K.
Er is ook nog een optie om mijn auto te verkopen (15-19K) deze als inbreng gebruiken en dan om voor een bedrijfswagen te gaan.. daar zal dan mijn bruto loon weer gaan dalen.
Met bedrijfswagen zit ik waarschijnlijk toch rond 2600-2700 bruto ..
Er is ook nog een optie om mijn auto te verkopen (15-19K) deze als inbreng gebruiken en dan om voor een bedrijfswagen te gaan.. daar zal dan mijn bruto loon weer gaan dalen.
Re: Alleen lenen aan 100%, mogelijk?
Dat kan niemand je hier met 100% zekerheid vertellen. Dat zal je aan de banken moeten vragen.;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Lijkt moeilijk maar dat is een vraag voor de kredietinstelling. Als er iemand mee garant zou willen staan ...
Als het zou lukken vraag dan zeker deze verzekering aan;
https://www.vlaanderen.be/verzekering-gewaarborgd-wonen
Ik zou het gaan vragen bij van die makelaars zoals de Immotheker, woonwinkel ...
Als het zou lukken vraag dan zeker deze verzekering aan;
https://www.vlaanderen.be/verzekering-gewaarborgd-wonen
Ik zou het gaan vragen bij van die makelaars zoals de Immotheker, woonwinkel ...
Goeie vraag. Mijn zuster zit zo ook met een vraagje dat wat moeilijker is. Ze heeft een inkomen van 1300 netto en komt er niet uit welke bank WEL een lening kan bieden. Velen zeggen we kunnen niet met dit inkomen maar we kwamen nog niet te weten welke wel.
Gewoon rondgaan bij verschillende banken .. en vlaams woningfonds niet vergetenRS7 schreef: ↑10 mei 2020, 17:53 Is het mogelijk om zelf alleen een woning te kopen & lenen aan 100% ?
-
- VIP member
- Contacteer:
Vlaamswoningfonds als je niet over de drempel heen gaat.
Immotheker kan je ook wel helpen denk ik
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Er is een tijd geweest dat die duurder waren dan op prive markt ( banken )Henkie1984 schreef: ↑11 mei 2020, 10:10 Vlaamswoningfonds als je niet over de drempel heen gaat.
Heden ongeveer max 43000 € netto belastbaar en 2 % rente als voorwaarde.
Estate Guru believer.
-
- Newbie
- Contacteer:
Iemand kan alleen garant staan indien hij/zij een economisch belang heeft. Dus VG/NE/VE.
Bedoel je met VG/NE/VE.The_Banker schreef: ↑12 mei 2020, 11:34 Iemand kan alleen garant staan indien hij/zij een economisch belang heeft. Dus VG/NE/VE.
Vruchtgebruiker ?
Naakte eigenaar ?
Volle eigenaar ?
-
- Newbie
- Contacteer:
Klopt.ludo schreef: ↑12 mei 2020, 12:15Bedoel je met VG/NE/VE.The_Banker schreef: ↑12 mei 2020, 11:34 Iemand kan alleen garant staan indien hij/zij een economisch belang heeft. Dus VG/NE/VE.
Vruchtgebruiker ?
Naakte eigenaar ?
Volle eigenaar ?
-
- VIP member
- Contacteer:
Klopt, maar 2% is misschien niet slecht als je 100% moet lenen? Wij hebben de rekening gemaakt niet lang geleden en kregen 1,58% op 80% en 2,13% op 100% quotiënt
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Je kan steeds eens gaan horen bij VMSW he - info inwinnen. De interestvoet (nu minstens 2%) is misschien niet meer zo interesant als een tijd geleden maar toch heeft VMSW zijn troeven.
De leningen zijn daar redelijk flexibel zoals bijvoorbeeld kosteloos uitstel tijdens coronacrisis etc.
De dossierskosten zijn daar ook heel laag - nu 100 eur lees ik
Korting bij de notaris (De notaris rekent maar de helft van het ereloon als u een lening bij de VMSW of het Vlaams Woningfonds heeft. )
Als alleenstaande kan je wel de mogelijkheid hebben om zo een woning te verwerven.
Natuurlijk zijn er ook voorwaarden aan verbonden - die je kan overlopen tijdens een infogesprek.
bv:
"U bent verplicht de beleende woning zelf te bewonen, zolang uw Vlaamse Woonlening niet volledig terugbetaald is. Als u met twee geleend hebt, geldt de verplichting voor minstens één oorspronkelijke ontlener. "
Heb zeker geen schroom om VMSW te bellen voor een afspraak!
Lees zeker ook eens: https://www.vmsw.be/Home/Ik-ben-particulier/Lenen
De leningen zijn daar redelijk flexibel zoals bijvoorbeeld kosteloos uitstel tijdens coronacrisis etc.
De dossierskosten zijn daar ook heel laag - nu 100 eur lees ik
Korting bij de notaris (De notaris rekent maar de helft van het ereloon als u een lening bij de VMSW of het Vlaams Woningfonds heeft. )
Als alleenstaande kan je wel de mogelijkheid hebben om zo een woning te verwerven.
Natuurlijk zijn er ook voorwaarden aan verbonden - die je kan overlopen tijdens een infogesprek.
bv:
"U bent verplicht de beleende woning zelf te bewonen, zolang uw Vlaamse Woonlening niet volledig terugbetaald is. Als u met twee geleend hebt, geldt de verplichting voor minstens één oorspronkelijke ontlener. "
Heb zeker geen schroom om VMSW te bellen voor een afspraak!
Lees zeker ook eens: https://www.vmsw.be/Home/Ik-ben-particulier/Lenen
Ik heb al een afspraak gemaakt bij VMSW zoals je zei.
Het enige wat mij afschrikt is dat ik het zelf moet bewonen en niet mag verhuren, wel verkopen.
Verhuren zou interessant zijn voor mij moest ik in de toekomst toch nog een goeie investering willen.
Over notariskosten, deze zou ik zelf wel kunnen inbrengen, heb gehoord dat huizen onder de 200k, je 5000 euro korting krijgt voor bij de notaris.
Het enige wat mij afschrikt is dat ik het zelf moet bewonen en niet mag verhuren, wel verkopen.
Verhuren zou interessant zijn voor mij moest ik in de toekomst toch nog een goeie investering willen.
Over notariskosten, deze zou ik zelf wel kunnen inbrengen, heb gehoord dat huizen onder de 200k, je 5000 euro korting krijgt voor bij de notaris.