Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

balonnetje gezondheidseconoom: ouderentaks

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
34 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
platin
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

Re: balonnetje gezondheidseconoom: ouderentaks

• Citeer

Bericht door platin » 14 mei 2020, 18:27

BEspaar schreef: ↑14 mei 2020, 18:23
Sebastiaan1985 schreef: ↑14 mei 2020, 17:52 Wat is daar nu achterlijk aan? Ergens heeft hij groot gelijk. De jongere generatie (min 40) kampt zelfs met ondersterfte in deze periode en moet dus veel opofferen aangezien het geringe risico.

Maar ik doe dat met plezier. Ik besef maar al te goed dat we onze welvaart aan de generatie van mijn (groot)ouders te danken hebben dus dit is het minste wat we kunnen terug doen vind ik.
Met zulke onzin op de proppen komen zou bestraft moeten worden. Ouderen hebben meestal hun hele leven gewerkt, diegenen die ik ken toch. Ze betalen zich al blauw in het pekeshuis en zouden nog eens moeten bijbetalen omdat de egoïstisch jeugd even on hold moet staan. Bovendien sterven er ook baby's en en niet ouderen.
En by the way, ikzelf werk vanaf mijn 18, nu reeds 35 jaar en zie veel jongeren (25+) die dat nooit zullen halen.(pas bezig of moeten nog beginnen) Voor die mensen ga ik niet langer blijven werken.
Wij hadden vroeger nog een zwartwit tv en gsm bestond niet.
+500
Estate Guru believer.

anonymous8

• Citeer

Bericht door anonymous8 » 14 mei 2020, 18:31

Ze zouden eerder de verplichte legerdienst voor jongeren terug moeten invoeren.

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 14 mei 2020, 19:23

Inderdaad!
In mijn tijd 1 vol jaar als milicien. Als men koos voor burgerdienst dan liep dat zelfs op tot 18 of 24 maanden. Men kreeg daar een soldij voor van 75 frank per dag. Ter vergelijking: in die tijd kostte op café een pintje 25 frank.
Laatst gewijzigd door anonymous9 op 14 mei 2020, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.

contextbinder
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer contextbinder
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door contextbinder » 14 mei 2020, 19:39

Voor de fun advocaat van de duivel spelen ;D

- ouderen hadden de kans om goedkoop hun huis te verwerven, reken maar uit in jaarlonen
- de gemiddelde oudere was gemiddeld op zijn 60 jaar met pensioen, de huidige zal dat zijn op 67 jaar
- ouderen hebben het grootste vermogen, met een straatlengte voorsprong
- kost rusthuis is een peulschil vermits men gemiddeld minder dan 3 jaar verblijft in een RVT
- ouderen hebben hun inkomen niet zien dalen tijdens deze crisis, hun uitgaven zijn gedaald tijdens deze periode

Mss kan men eens voorstellen dat de ontvangen ondersteuning wordt terugbetaald door de desbetreffende sectoren: als de kappers 200 miljoen ontvangen hebben moet deze sector dit gespreid terugbetalen, idem voor andere sectoren. Geen idee of zoiets überhaupt praktisch mogelijk is maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat de niet ontvangende kant moet opdraaien voor de ontvangende zijde. Een sociaal systeem binnen de sectoren dus. Wat mij betreft mag men dan 1000 miljard steun vragen, het zal snel op intern verzet stuiten, de huidige regering is Sinterklaas in hoogst eigen persoon, zelfs Verhofstad had een beter Financieel beleid ;D

Nu zijn we voetballers aan het sponseren die nooit een euro belastingen hebben betaald in dit landje.
Laatst gewijzigd door contextbinder op 14 mei 2020, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.

JulusCesar
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer JulusCesar
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JulusCesar » 14 mei 2020, 22:17

Hmmm het ging om het belastingvoordeel af te toppen voor de zeer hoge pensioenen.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 15 mei 2020, 09:36

Wat is eigenlijk de of jullie defenitie van ouderen?
Vanaf welk netto bedrag is een pensioen een hoog pensioen?
En welk gat ga je dichten met het aftoppen van de hoge pensioenen? Valt daar dan zoveel te rapen dat je de negatieve gevolgen van de huidige Sinterklaaspolitiek kan indijken?

Wij, een koppel samenwoners, draaien beiden rond de zestig. Behoren wij dan tot de ouderen?
Feit is wel dat een van beiden tot 66 mag werken. Dus geen oudere want dat is alleen voorbehouden aan de jongeren?
Denk trouwens dat de huidige jongeren al blij mogen zijn als ze nog werk tot 67 hebben, maar dat is een andere discussie.
En op die 66 jaar wacht een pensioen, na nooit een dag werkloos geweest te zijn, van ongeveer 1500 euro. Is dat dan profitariaat van de oudere?

Hoezo ouderen hebben goedkoop een huis kunnen verwerven? Denk dat mijn ouders, beiden 85+, zonder enige discussie tot de ouderen mogen gerekend worden. Eerst hebben ze tien jaar gehuurd om dan met een lening op dertig jaar een sociale woning te verwerven. Dat moesten ze doen met één loon van 4.000 bfr waarbij de woning lening maandelijks 3.000 bfr. bedroeg. Werken deden ze al van hun 16de en 18de.
Een zware dobber in het begin, uiteraard was dat op het laatste een lening van twee keer niks. Maar dat is nu niet anders. Alleen al door de inflatie. Hun eerste auto kwam er pas toen ze al mid dertig waren. Hun eerste TV eveneens. Laptop en smartphone, waarmee jongeren nu in de hand geboren worden, iets voor ergens in de zeventig.
Ze hebben nu een pensioen van 2.450 euro netto. In vergelijking met het gemiddeld pensioen aan de hoge kant. Aftoppen dan maar?
Voor wie? Voor de 'jongeren' die minstens tot hun 22ste naar school gaan en het enkele jaren na hun studie heel normaal vinden om een kast van een huis neer te poten, minstens 2 leasebakken op de oprit te hebben staan en het nu normaal vinden dat ze tijdens technische werkloosheid met behoud van een loon er bovenop ook nog eens een vergoeding voor water, gas en elektriciteit krijgen?

Hier wordt sinds het begin van de crisis door de 'oudere' 100% thuisgewerkt. Langere uren geklopt dan op het bureau van de werkgever.
Het waterverbruik en elektriciteitsverbruik is er niet minder om dan bij een technische werkloze. Vergoeding om te blijven werken? Niks van gezien.

Niet dat we het nodig hebben of er zelfs maar om vragen.
Maar stop met in het bord van een ander te kijken en te doen of men vroeger alles in de schoot geworpen kreeg.
Wij hebben nl. net als onze ouders nog geleerd voor jezelf te zorgen. Eigen lasten te dragen en van de eigen lusten te genieten. Een vaardigheid die blijkbaar grotendeels verloren is gegaan? Nu draait het blijkbaar vooral om jaloezie over de lusten van een ander en het afwentelen van de verantwoordelijkheid van de eigen lasten op wie de zondebok van de dag is.

Nog nooit in de sociale geschiedenis van dit land waren de kansen voor de jongeren om snel vooruit te komen zo groot, was er zoveel voor miniimale prijzen te krijgen uit alle hoeken van de wereld, waren de vangnetten zo uitgebreid, was de vrijheid zo onbeperkt.
Alleen heeft blijkbaar iemand hen vergeten te vertellen dat je minstens die kansen moet grijpen.

Als je vanuit de wieg alleen maar overvloed te zien hebt gekregen en men steeds bij de minste kreet je pamper komt verversen groeit er misschien wel de misvatting dat dit heel je leven het nieuwe normaal is. Dat is misschien wel de schuld van de ouderen.
Foutje dus rechtzetten en 'klets op de blote poep, stop met grienen, doe wat je moet doen en blijf uit je buur zijn pennenzak'. Dan komt er misschien nog wat van.

Ihavenoidea
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Ihavenoidea
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Ihavenoidea » 15 mei 2020, 10:16

Alsook, het zijn voornamelijk ouderen die overlijden aan de covid 19, dat wil toch zeggen dat de pensioenkost in ons land veel lager gaat liggen?

+ al die successierechten...

contextbinder
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer contextbinder
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door contextbinder » 15 mei 2020, 11:06

Jefdewit schreef: ↑15 mei 2020, 09:36
Hoezo ouderen hebben goedkoop een huis kunnen verwerven?
Toch maar vermelden dat mijn post effectief voor de fun was, ttz - het is niet mijn persoonlijke mening dat men ouderen nu moet gaan taxeren, maar het zijn wel argumenten die mss wel een grond van waarheid omvatten. Om er eentje uit te pikken.

Mijn ouders hebben bvb een bouwgrond gekocht in 1977, 450 000 BEF terwijl het maandloon toen 29 000 BEF bedroeg, dat zijn 16 maandlonen voor een grond van 30 are met 35m straatbreedte op de grens OVl en VlBr, relatief dure regio vandaag de dag. Huidige waarde van deze grond is 450 000 € oftewel 180 maandlonen van 2500 €. Die verhouding zal niet voor elke grond dezelfde zijn maar het verschil is duidelijk. Ook het bouwen zelfs is nu duurder dan vroeger (strengere normen) - maar dat laten we buiten beschouwing.

Elke generatie zal wel zijn voor en nadelen hebben of gehad hebben, vergelijken is daarom geen evidentie - enkel de financiële aspecten zijn goed te definiëren maar veel andere zaken zijn dat totaal niet: spelen op straat is ook waardevol maar kleef daar maar eens een bedrag op, net zoals de luxe om naar de supermarkt te rijden en een haast oneindig assortiment gepresenteerd te krijgen, ...

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 15 mei 2020, 11:52

contextbinder schreef: ↑15 mei 2020, 11:06
Jefdewit schreef: ↑15 mei 2020, 09:36
Hoezo ouderen hebben goedkoop een huis kunnen verwerven?
Mijn ouders hebben bvb een bouwgrond gekocht in 1977, 450 000 BEF terwijl het maandloon toen 29 000 BEF bedroeg, dat zijn 16 maandlonen voor een grond van 30 are met 35m straatbreedte op de grens OVl en VlBr, relatief dure regio vandaag de dag. Huidige waarde van deze grond is 450 000 € oftewel 180 maandlonen van 2500 €. Die verhouding zal niet voor elke grond dezelfde zijn maar het verschil is duidelijk. Ook het bouwen zelfs is nu duurder dan vroeger (strengere normen) - maar dat laten we buiten beschouwing.
Aan de andere kant: nu kan lenen onder de 2%. Toen kon men niet lenen onder de 12% of zelfs heel wat meer....

Inderdaad voor de fun, maar met een grond van waarheid in....

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 15 mei 2020, 12:04

Produkten worden aan de index gekoppeld, worden dus duurder, lonen gaan omhoog,,,,enz; enz.
is een vicieuze cirkel.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 15 mei 2020, 12:27

contextbinder schreef: ↑15 mei 2020, 11:06 Toch maar vermelden dat mijn post effectief voor de fun was, ttz - het is niet mijn persoonlijke mening dat men ouderen nu moet gaan taxeren, maar het zijn wel argumenten die mss wel een grond van waarheid omvatten. Om er eentje uit te pikken.
Dat had je duidelijk gemaakt. ;)
Ieder argument bevat een grond van waarheid. Het is maar vanuit welk oogpunt je het bekijkt en aan welke kant van de omheining je staat.
Het is ook maar mijn mening en mijn basis uitgangspunt is nog altijd: kijk naar jezelf, niet achterom, niet te ver vooruit en vooral niet te veel in de voederbak van een ander. Dan mag iedereen daar zijn afwijkende mening over hebben.
Zitten je vingers echter in de zakken van een ander moet je niet verschieten dat je er een gemene tik op krijgt. :D
Altijd goed voor een potje Covid-19 tijdverdrijf. Op oudere leeftijd kan je immers niet meer van 's morgens tot 's avonds in de tuin bezig zijn. Slecht voor de knieën den de rug. ;)

Over het ballonnetje van Emmanuelleke en medestanders maak ik me ook niet echt zorgen. Komt toch niks van. Ouderen zijn meestal niet meer zo onmondig, door de band genomen hebben ze nog kwalititsonderwijs genoten en zijn fysiek nog het een en ander gewend. Dus ze weten zich wel op meerdere vlakken te verdedigen.
En vooral, ze zijn politiek een niet meer te verwaarlozen aandeel van het kiespubliek met genoeg tijd en meestal voldoende kapitraal om gerichte contra-actie te voeren.

Als we toch voortijdig een spuit moeten krijgen of gepluimd moeten worden kunnen ze ook beter stoppen met de jaarlijkse zorgbijdrage te innen. Tegen de tijd dat we die nodig hebben is dat waarschijnlijk al door iemand anders opgesoupeerd.
Zelf gaan ze me nooit in een WZC terugvinden. Is zowat de instelling met de slechtste prijs/kwaliteitsverhouding die ik ken.
Of ze vinden me als gevolg van een natuurlijke dood ergens in de tuin terug of ik zet zelf die spuit wel als de tijd gekomen is.
Daarna doen ze met mijn spaargeld wat ze willen. Ervoor blijven ze er met hun tengels vanaf. ;D

Luxe voelt iedereen anders aan. Ik vond het een veel grotere luxe om in de buurtwinkel of bij de boer van een veld verder kwaliteitsvolle producten te kunnen kopen. Gaan aanschuiven in de van ieder natuurlicht ontstoken betonnen bunkers van de Colruyt zijn voor mij bv. een hel. En hun uitgebreid aanbod ziet er misschien zeer gevarieerd uit maar smaakt bij iedere beet hetzelfde, nl. naar water.

De basisgedachte blijft door de jaren heen hetzelfde: heb je het graag goed en beter dan een ander doe daar dan zelf de nodige inspanningen voor in plaats vanachter je pc te zitten speculeren hoe je het gemakkelijk uit een ander zijn zakken kan graaien. Iedere tijd heeft zijn eigen opportuniteiten en nadelen. Hoe men met ouderen omgaat is één van de vier pijlers waaraan je de graad van een beschaving kan afmeten. Dat wisten de oude Grieken al en is nog steeds niet veranderd.
Maar ja, geschiedenis is blijkbaar ook al een bijvak geworden.

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geebee » 15 mei 2020, 13:30

Jefdewit schreef: ↑15 mei 2020, 12:27 Maar ja, geschiedenis is blijkbaar ook al een bijvak geworden.
Geschiedenis is altijd al een bijvak geweest ... anders zou de geschiedenis zich niet zo vaak herhalen. ;)

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 15 mei 2020, 13:36

:D

cpnx
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer cpnx
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door cpnx » 16 mei 2020, 12:24

Dat de generatie boomers en vooral de silent generation (als kind de grote depressie en WWII meegemaakt) veel hebben bij gedragen aan onze welvaart, akkoord, maar de uitgaven en overheidsschuld zijn ook volledig ontspoord door boomer-politici en de boomers die voor hen gestemd hebben.

fropskottel
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer fropskottel
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fropskottel » 16 mei 2020, 12:37

Misschien is het onmogelijk om hier in het algemeen zinnige uitspraken over te doen? Misschien bestaat "gemiddelde" gepensioneerde of jongere niet?

Voor wie een woordje Frans begrijpt is het duidelijk dat dergelijke "generatieconflicten" van alle tijden zijn:
https://www.youtube.com/watch?v=zMALuEYxK6U
https://www.allthelyrics.com/fr/lyrics/ ... 54938.html

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

34 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy