beste broker voor passief beleggen in ETFs
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: beste broker voor passief beleggen in ETFs
GodverdommeYvekes schreef: ↑18 mei 2020, 16:48 Ter info: Ik kreeg een email van Medirect. Hun tarieven wijzigen vanaf 15/07. De meeste transactiekosten gaan van 0,10% naar 0,20%. Enkel op Xetra Frankfurt blijft het 0,10% maar gaat minimumbedrag van €7,50 naar €20 waardoor die 0,10% dus pas van toepassing is vanaf een transactie van €20.000.
Toch een forse stijging.

Nog niks gehoord van een tariefverhoging bij MeDirect.
Eens inloggen en in je inbox kijken.
https://www.medirect.be/nl-be/support/documentcenter
Zie document met tarieven vanaf 15/07 onder algemene informatie.
Zie document met tarieven vanaf 15/07 onder algemene informatie.
Netjes is dat.
Daar wordt niet veel over gezegd.
Daar wordt niet veel over gezegd.
In vele landen is het de trend dat traden enorm goedkoop word of zelfs gratis.
In dit apenland evolueren de prijzen de andere richting natuurlijk hoe kan het ook anders.
In dit apenland evolueren de prijzen de andere richting natuurlijk hoe kan het ook anders.
Die belangrijkste concurrenten bieden ten minste een deftige site en handelsplatform aan. Mij altijd al geërgerd aan het MeDirect platform maar omdat het goedkope rommel was neem je de gebreken er maar bij. Die gaan van mij geen aankoop orders meer krijgenNa een zorgvuldige analyse van onze transactietarieven, vergeleken met onze belangrijkste concurrenten, willen wij u hierbij informeren over onze gewijzigde tarieven.

'k Heb ook gemerkt dat voor sommige fondsen het minimum aankoopbedrag serieus gestegen is.
Een fonds dat je een tijdje terug nog kon kopen vanaf 100 euro, moet nu al minimum voor 500 euro.
Een fonds dat je een tijdje terug nog kon kopen vanaf 100 euro, moet nu al minimum voor 500 euro.
Las ik daar ook iets van 0,90 % beheersvergoeding op die nieuwe tarievenkaart ?
Die 0.90% is alleen voor mensen die een portefeuille door Medirect laten beheren.
Niet voor mensen die zelf fondsen aan- en verkopen.
Niet voor mensen die zelf fondsen aan- en verkopen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Yep...MountainTop schreef: ↑18 mei 2020, 20:01GodverdommeYvekes schreef: ↑18 mei 2020, 16:48 Ter info: Ik kreeg een email van Medirect. Hun tarieven wijzigen vanaf 15/07. De meeste transactiekosten gaan van 0,10% naar 0,20%. Enkel op Xetra Frankfurt blijft het 0,10% maar gaat minimumbedrag van €7,50 naar €20 waardoor die 0,10% dus pas van toepassing is vanaf een transactie van €20.000.
Toch een forse stijging.![]()
Voor mij ook de reden dat enkel nog de komende periodieke aankoop van juni via MeDirect zal gebeuren (VWCE en IUSN, beiden op XETRA) aan het oude tarief. De volgende aankopen is het "byebye MeDirect".... Beiden zijn accumulerende ETF's en kan ik net zo goed en véél goedkoper bij DeGiro aanschaffen. Met de huidige MeDirect tarieven geen prijsbreker om over te stappen maar als ze het lef hebben om de kosten bijna *3 te doen dan stopt het wel degelijk voor mij.