POLL : Snelheid waarmee je bank een betaalverrichting naar een andere bank uitvoert.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
POLL : Snelheid waarmee je bank een betaalverrichting naar een andere bank uitvoert.
Hoe belangrijk is het voor de Spaargidser dat zijn bank een snelle service voor betalingsproducten levert.
Re: POLL : Snelheid waarmee je bank een betaalverrichting naar een andere bank uitvoert.
Wat ik zou willen aanvinken staat er niet bij, nl:
'De bank geeft mij aan dat het technisch 'in een vingerknip' kan, maar dat ze geen goesting heeft om dat standaard te doen. Ze geven mij de mogelijkheid zo een 'instant'-overschrijving te laten uitvoeren tegen 2,5 euro extra.'
Ik vertik het.
'De bank geeft mij aan dat het technisch 'in een vingerknip' kan, maar dat ze geen goesting heeft om dat standaard te doen. Ze geven mij de mogelijkheid zo een 'instant'-overschrijving te laten uitvoeren tegen 2,5 euro extra.'
Ik vertik het.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: POLL : Snelheid waarmee je bank een betaalverrichting naar een andere bank uitvoert.
Idem hier. Maar ik bekijk de standaard service in deze poll. De betaalde opties vind ik duur en onrealistisch geprijsd.
Zeker als je overweegt dat andere banken gratis instantbetalingen doen.
Antwoord 1 is meer in de zin van : het is me om het even of een betaling 1 of drie dagen onderweg is. Aankomen doet het toch.
Laatste antwoord meer in de zin van : de snelheid waarmee betalingen uitgevoerd worden vind ik geen overweging die ik zou gebruiken om een bank te kiezen.
Ze liggen wel redelijk dicht bij elkaar. :-)
Zeker als je overweegt dat andere banken gratis instantbetalingen doen.
Antwoord 1 is meer in de zin van : het is me om het even of een betaling 1 of drie dagen onderweg is. Aankomen doet het toch.
Laatste antwoord meer in de zin van : de snelheid waarmee betalingen uitgevoerd worden vind ik geen overweging die ik zou gebruiken om een bank te kiezen.
Ze liggen wel redelijk dicht bij elkaar. :-)
Laatst gewijzigd door haelewyn op 23 mei 2020, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Zit nu bij keytrade en merk dat het iets trager gaat. Maar beiden werkzaam zijn in loondienst maakt het voor mij niets uit
Uit recent zelf uitgevoerde tests blijkt voor mij dat Belfius en Hello Bank (BNP) een dag meer nodig hebben om een overschrijving niet - instant bij een andere bank te bezorgen.
KBC bezorgde geld bij andere banken sneller dan de andere net genoemde grootbanken, ook niet-instant.
ING doet zonder meerkost instant overschrijvingen en is daarmee de enige grootbank die deze service gratis biedt.
Van de kleine banken waar ik mee werk geeft enkel Europabank dezelfde service.
Beobank, bpost bank en Axa krijgen een overschrijving naar een andere bank meestal sneller uitgevoerd (vaak dezelfde dag) dan Belfius en Hello Bank.
Zij werken blijkbaar met goede service providers want kleine banken doen hun betalingsverkeer niet zelf.
Zelf vind ik het raar dat twee reuzen uit ons banklandschap achterop hinken met hun dienstverlening.
KBC bezorgde geld bij andere banken sneller dan de andere net genoemde grootbanken, ook niet-instant.
ING doet zonder meerkost instant overschrijvingen en is daarmee de enige grootbank die deze service gratis biedt.
Beobank, bpost bank en Axa krijgen een overschrijving naar een andere bank meestal sneller uitgevoerd (vaak dezelfde dag) dan Belfius en Hello Bank.
Zij werken blijkbaar met goede service providers want kleine banken doen hun betalingsverkeer niet zelf.
Zelf vind ik het raar dat twee reuzen uit ons banklandschap achterop hinken met hun dienstverlening.
zeer goede uitleg en het is de waarheid ook,ING is de beste op dit ogenblik wat betreft overschrijven van geld.haelewyn schreef: ↑24 mei 2020, 13:31 Uit recent zelf uitgevoerde tests blijkt voor mij dat Belfius en Hello Bank (BNP) een dag meer nodig hebben om een overschrijving niet - instant bij een andere bank te bezorgen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als je een KBC plus rekening hebt, gebeuren je overschrijvingen ook instant. Is geen gratis rekening idd, maar als je al zo'n rekening had, is de meerkost hiervan ook nihil: je krijgt dus meer voor je geld.
Alleszins maakt het mij niet veel uit, al mijn betalingen komen binnen de 24h toe bij andere banken.
Alleszins maakt het mij niet veel uit, al mijn betalingen komen binnen de 24h toe bij andere banken.
De PLUS rekening kost 2,5 euro per maand / 30 euro per jaar en dan zitten we in een andere categorie van rekeningen.
Je kan dan ook aan automaten van andere banken geld afhalen zonder onkosten.
Er zijn nog altijd een aantal banken waar dat allemaal gratis kan. Instant overschrijven EN geld afhalen aan eender welke automaat in Belgie.
Je kan dan ook aan automaten van andere banken geld afhalen zonder onkosten.
Er zijn nog altijd een aantal banken waar dat allemaal gratis kan. Instant overschrijven EN geld afhalen aan eender welke automaat in Belgie.
Al de grootbanken bieden instant payment aan, het is alleen af te vragen voor wie.
KBC biedt het aan iedereen aan omdat het een vrij dure bank is in zijn algemeen en dus top service wilt aanbieden. Sommige andere banken vragen er geld voor of maken het gratis voor hun duurdere producten.
Ik zit bij Keytrade en inderdaad, daar duurt overschrijven tamelijk lang. Ik zie er wel de voordelen van in (snel geld overschrijven naar je kind, je loon snel ontvangen, snel een rekening van meer geld voorzien,...) maar zoals bij veel dingen zijn er verschillende aspecten die mijn keuze maken. Snel geld overschrijven is er eentje van, maar de andere wegen zwaarder door.
Ik weet dat bij Argenta instant payments ook gratis zijn in de app (alle betalingen in de app zijn overigens instant).
KBC biedt het aan iedereen aan omdat het een vrij dure bank is in zijn algemeen en dus top service wilt aanbieden. Sommige andere banken vragen er geld voor of maken het gratis voor hun duurdere producten.
Ik zit bij Keytrade en inderdaad, daar duurt overschrijven tamelijk lang. Ik zie er wel de voordelen van in (snel geld overschrijven naar je kind, je loon snel ontvangen, snel een rekening van meer geld voorzien,...) maar zoals bij veel dingen zijn er verschillende aspecten die mijn keuze maken. Snel geld overschrijven is er eentje van, maar de andere wegen zwaarder door.
Ik weet dat bij Argenta instant payments ook gratis zijn in de app (alle betalingen in de app zijn overigens instant).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Betaling loon gebeurt via Isabel neem ik aan, en valt niet in de scope van particuliere instant payments, dus valt sowieso uit de boot. Voor corporate payments zijn er sowieso al andere kaders die de snelheid bepalen ...
Iemand iets gehoord van wanneer Keytrade instantoverschrijvingen zal invoeren ? Betalend of niet.
Duurt idd altijd zeer lang bij Keytrade. Ze zijn in de 20ste eeuw blijven hangen .....
Duurt idd altijd zeer lang bij Keytrade. Ze zijn in de 20ste eeuw blijven hangen .....
Niet gezegd, ING voert al zijn betalingen uit die het ontvangt voor 14 uur als urgente betalingen (ook bulk betalingen komende van Isabel).Jiraisking schreef: ↑25 mei 2020, 08:52 Betaling loon gebeurt via Isabel neem ik aan, en valt niet in de scope van particuliere instant payments, dus valt sowieso uit de boot. Voor corporate payments zijn er sowieso al andere kaders die de snelheid bepalen ...
Nu loonbetalingen (en andere bedrijfsbetalingen) zijn bulk betalingen en daar is instant payment een grote uitdaging. Fraude moet nog steeds voorkomen worden en het verwerkingen van al die betalingen binnen 5 seconden + al de fraude analyse uitvoeren is zeer zwaar.
Keytrade was in de eerste plaats een bank voor beleggers en nadien het dagelijk bankieren erbij gekomen.
Je merkt dat ze werken aan het verbeteren ervan en hun aanbod aan het vergroten zijn (VISA kaarten refreshen en sneller inzicht in de transacties daar en lening aanbod).
Ik denk dat het een kwestie van tijd is maar het is natuurlijk moeilijk in te schatten wat hun prioriteit hiervan is. Hoeveel klanten die het effectief gebruiken als dagelijks bank hebben ze eigenlijk?
Nog niets gelezen dat Keytrade zou toetreden tot dat systeem.
Beobank en bpost bank zijn al begonnen.
Axa bank volgt dit jaar nog.
Het lijkt mij dat Keytrade vooral de goedkoopste op de markt en een bank voor beleggers wil zijn. Ik denk dat ze minder belang hechten aan de bank met de beste dienstverlening te worden. Dat is op menig vlak duidelijk.
Ik denk dat Keytrade wel degelijk veel klanten heeft die de rekening voor dagelijks gebruik aanhouden. De klant die als criteria de prijs, de prijs en vooral de prijs in gedachten houdt is daar niet slecht bediend.
Beobank en bpost bank zijn al begonnen.
Axa bank volgt dit jaar nog.
Het lijkt mij dat Keytrade vooral de goedkoopste op de markt en een bank voor beleggers wil zijn. Ik denk dat ze minder belang hechten aan de bank met de beste dienstverlening te worden. Dat is op menig vlak duidelijk.
Ik denk dat Keytrade wel degelijk veel klanten heeft die de rekening voor dagelijks gebruik aanhouden. De klant die als criteria de prijs, de prijs en vooral de prijs in gedachten houdt is daar niet slecht bediend.