Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Opstart winkel

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
40 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
VincentDM
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer VincentDM
Verstuur privébericht

Opstart winkel

• Citeer

Bericht door VincentDM » 25 mei 2020, 09:03

Spaargidsers, graag jullie raad:

Mijn dochter heeft het idee om een kinderboetiek (0-12jaar, de mooiere maar betaalbare merken) op te starten, gekoppeld met een online webshop (aparte website en/of facebookaccount). Als defensieve huisvader - heeft me geen windeieren gelegd - sta ik hier wat sceptisch tegenover, zeker in deze onzekere tijden. Anderzijds ondervinden we (ikzelf en echtgenote) dat zij dit echt wel wil, dus wie zijn wij om haar tegen te houden.
Momenteel werkt zij 3/5 in loondienst als administratief bediende en zij is, gelukkig, niet van plan om dit zomaar op te geven.
Wij vragen ons af in hoeverre zoiets rendabel kan zijn als je slechts maximaal 3 dagen in de winkel kan staan? Er zal tenslotte een pand moeten gehuurd worden, renoveren/inrichten als winkel, website moet opgericht worden, ... Wij kunnen haar hierin wel ondersteunen, maar uiteindelijk moet dit wel zelfbedruipend worden.
Ik heb totaal geen idee welke omzet zoiets kan/moet draaien om uit de kosten te geraken, wetende dat ze zich maar 3 dagen hiermee kan bezig houden, want ze blijft 3 dagen in loondienst werken bij huidige werkgever.
Ik gaf haar raad om misschien alleen te starten met online webshop, maar volgens haar zijn er blijkbaar toch nog wat mensen die graag naar een kinderboetiek gaan om de kleren effectief te passen, persoonlijk contact,...

Wat is jullie idee hierover?

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

Re: Opstart winkel

• Citeer

Bericht door geebee » 25 mei 2020, 09:11

VincentDM schreef: ↑25 mei 2020, 09:03 Wij kunnen haar hierin wel ondersteunen, maar uiteindelijk moet dit wel zelfbedruipend worden.
Je kan haar (moreel) "steunen" maar doe dit vooral NIET in geld ! Je zal er dik je "sleppen aan scheuren" ... als zelfs de ene grote keten na de andere op de rand van het failliet staat in de kledijsector ?
Mocht mijn dochter met zo'n idee afkomen dan zou ik het haar voor 5000 % afraden en er vooral de nadruk op leggen dat ze van mij nul komma nul financiële steun zou mogen verwachten.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 25 mei 2020, 09:22

Er zijn al zoveel grote bekende ketens in baby en kinderkledy en aanverwante artikels overal verspreid in het land met een heel grote collectie als je daar tegen moet opboksen,om je boterham te verdienen ???

platin
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door platin » 25 mei 2020, 09:32

Heeft er een haalbaarheid onderzoek plaats gevonden.
Zeker waar men start.
Nog zaken in de buurt met hetzelfde.
Hou er rekening mee , er zijn altijd Clienteel kapers op de kust. (komen er gegarandeerd)
Wat opening uren betreft gewoon een buiten beentje worden kan renderen.
Na de dag taak openen tot laat uur.
In begin periode zaterdag , zondag open.
Gaat klanten lokken die anders voor gesloten deuren staan.
En dan blijft de vraag gaat men open mogen zijn op de gewenste dagen uren. of Unizo gelukkig gaat zijn.
Plaatselijk meestal mensen die al binnen zijn voor de regen.
Als ik uw dochter was zou dit bovenstaande eerst onderzoeken.
Estate Guru believer.

SMGGM
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer SMGGM
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door SMGGM » 25 mei 2020, 09:33

My gut feeling
De een zijn dood is de ander zijn brood.
De crisis zal de "zwakkere" er onderuit halen wat ruimte geeft voor nieuw bloed.

Alleen is je vermoeden wel correct. Het is best wel moeilijk om te starten als en al zeker als je nog een halftijdse job hebt. Een winkel in een winkelstraat zal er niet in zitten dan want dan bepaald de winkelstraat in zekere mate je openingsuren.

Starten met een webwinkel kan een goed begin zijn om te testen (relatief lage opstartkost excl je producten natuurlijk). Als je dochter een goed bereik heeft (sociale media) kan ze hier goed van profiteren.
Het is wel belangrijk je te kunnen onderscheiden van de rest want een webwinkel is er eentje uit de duizend (en met een aantal giganten zoals Amazon, Bol en Zalando), vandaar dat een groot bereid al een eerste start kan zijn.

Heb je dit bereik niet, dan zal je dit moeten laten groeien en is de uitdaging wel een pak groter. Dit wilt dan zeggen ads kopen, facebook / instagram / ... beginnen volspammen, misschien popup winkel openen (is natuurlijk weer vrij duur),...

Ter info, ik ken iemand die dit in haar vrije tijd (in bijberoep) doet. Nu zij maakt haar spulletjes zelf en biedt gepersonaliseerde items aan. Ze biedt dit voornamelijk online (webwinkel en sociale media) aan, heeft een aantal keer per jaar in haar huis een "verkoop" moment en er zijn 2 winkeltjes (die lokale producten aanbieden) die een paar van haar producten aanbieden.
Inkomsten zijn niet zo hoog, maar gezien het eerder een hobby is, is dat niet zo erg voor haar.

Wel belangrijk, gezien ze recent zwanger was (en in zwangerschap verlof was) mocht ze haar activiteiten niet uitoefenen. Hou hier natuurlijk rekening mee, want een fysieke winkel sluiten gedurende een paar maand is pijnlijk.
Laatst gewijzigd door SMGGM op 25 mei 2020, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.

fropskottel
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer fropskottel
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fropskottel » 25 mei 2020, 09:44

VincentDM schreef: ↑25 mei 2020, 09:03 Ik gaf haar raad om misschien alleen te starten met online webshop, maar volgens haar zijn er blijkbaar toch nog wat mensen die graag naar een kinderboetiek gaan om de kleren effectief te passen, persoonlijk contact,...
Bedoelt ze dit als hobby of als zaak? Wil ze graag ondersteuning? In de vorm van arbeid, advies, centen? Welk budget heeft ze voor ogen?

Als je voelt dat ze openstaat voor advies zou ik haar toch in de richting van een beperkt budget proberen sturen. Daar samen de breedte van gaan verkennen kan heel interessant zijn. Dat komt in de praktijk allicht grotendeels neer op wat geen fysieke winkel vereist:
- beurzen en markten
- online verkoop
- verkoop bij gegoede klanten thuis, op afspraak
- ...

Het zal niet evident zijn om daar iets mee te verdienen. Het is zoals het oude mopje:

-"Ik ga een restaurant beginnen!"
-"Ah, goed! Dan heb ik een tip voor u! Weet ge hoe ge rap aan een miljoen euro komt als zaakvoerder van een restaurant?"
- "Oh, bedankt voor het meedenken! Zeg eens?"
- "Start met tien miljoen euro."
Laatst gewijzigd door fropskottel op 25 mei 2020, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 25 mei 2020, 09:46

Zolang er geen vaccin tegen corona is zal het vierkant blijven draaien en zal de ene na de andere winkel sneuvelen. Met veel geluk een vaccin binnen 18 maand.
Als je bedenkt dat veel zelfstandigen zwart brood zien en met stopzetting bedreigd zijn, als ze nog geen buffer hebben om 3 /4 maand financieel te kunnen overbruggen ,ondanks de éénmalige premie van 4000 euro en de 160 euro per dag dat ze gesloten zijn, dan stemt dit wel tot nadenken, en vele zullen nog met een schuld achterblijven..

Zie de realiteit onder ogen, in goede tijden is het al moelijk je kop boven water houden.
Als zelfstandige heb je ook geen enkel buffer, je kan niet terug vallen op werkloosheids vergoeding als je ermee stopt, tenzij je werkloos was, en dan zelfstandige wordt, dan kan je tot 9 jaar altijd terug vallen naar de werkloosheid vergoeding die je kreeg de dag dat je zelfstandige werd.
Laatst gewijzigd door ludo op 25 mei 2020, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 25 mei 2020, 09:55

kinderkleding en kinderschoenen kunnen wel goed verkopen, de marges zijn mooi. Als je vaste kosten hebt, zoals huur winkel en dergelijke wordt het al moeilijk natuurlijk.
Opendoen op woensdag (dan zijn vele moeders thuis) en in het weekend. Waarom ook niet 's avonds op afspraak.
Webshop = prijzenslag. Daar kan je niet tegenop denk ik. Goed voor je vast cliënteel ook een andere kans te geven, maar pas op met klanten die komen passen in uw winkel en dan de maten onthouden en op internet de goedkoopste zoeken.
Zijn jullie als ouders gepensioneerd? Er gaat veel in uw nek komen dan vrees ik. Pakjes verzenden, kleding gaan kopen in Parijs, winkel poetsen, ... .

SMGGM
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer SMGGM
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door SMGGM » 25 mei 2020, 10:19

Een webwinkel met kledij heeft natuurlijk het nadeel van terugsturen. Veel van je concurrenten doen dit gratis en bieden vaak veel meer aan dan enkel kinderkledij (dus het gemiddelde shopbedrag zal hoger liggen waardoor je verzendingskosten lager liggen).

Bij een webwinkel stoppen veel klanten bij (hoge) verzendingskosten en is vergelijken veel eenvoudiger.
Het blijft dus ook belangrijk om je te kunnen onderscheiden zodat een hogere prijs meer gerechtvaardigd is (en waardoor je de verzendingskosten mee incalculeert in de prijs).

Laat je overigens bijstaan door een boekhouder / notaris bij de oprichting van je zaak. Er zijn structuren die jezelf persoonlijk zeer kwetsbaar opstellen moet je failliet gaan (het noemt niet voor niets besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid). Je hebt immers een stock waar een bepaald vermogen in zal zitten en met een fysieke winkel nog een heleboel andere kosten en schuldeisers om rekening mee te houden.

VincentDM
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer VincentDM
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door VincentDM » 25 mei 2020, 10:34

Dank voor de reeds gegeven adviezen. Zij wil hier zeker geen groot geld mee verdienen, is eerder hobby, maar natuurlijk niet verlieslatend.
Wij hebben haar reeds duidelijk verteld dat wij haar niet systematisch financieel zullen ondersteunen. In het begin - bij aankoop stock bijvoorbeeld - kunnen wij haar iets voorschieten/lenen, maar daar blijft het bij.
De huur van een fysieke winkel is volgens mij een te grote kost in vergelijking met de vermoedelijke openingsmomenten.

Zij kan slechts 3 dagen in de week openen, dus 12 dagen/maand.
De marges in kledij zouden rond de 2.5 bedragen, dus iedere inkoop van 1€ zou ze aan 2.5€ verkopen.

Stel dat ze 3000€ omzet draait per maand en we houden rekening met de marge 2.5, dan betekent dit dat ze ingekocht heeft aan 1200€.

3000€ omzet - inkoop van 1200€ - 1500€ (huur van 1000€ + 500€ kosten)= 300€ bruto winst= +/- zelfbedruipend

3000€ omzet halen in 12dagen/maand, dwz 250€ verkopen per dag.

Ik weet het niet, ik wil haar droom niet afnemen, maar ze moet wel de realiteit onder ogen zien.

Nairo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Nairo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nairo » 25 mei 2020, 11:35

ludo schreef: ↑25 mei 2020, 09:46 Zolang er geen vaccin tegen corona is zal het vierkant blijven draaien en zal de ene na de andere winkel sneuvelen. Met veel geluk een vaccin binnen 18 maand.
Als je bedenkt dat veel zelfstandigen zwart brood zien en met stopzetting bedreigd zijn, als ze nog geen buffer hebben om 3 /4 maand financieel te kunnen overbruggen ,ondanks de éénmalige premie van 4000 euro en de 160 euro per dag dat ze gesloten zijn, dan stemt dit wel tot nadenken, en vele zullen nog met een schuld achterblijven..
Daar heb toch mijn twijfels bij dat men het financieel niet kan overbruggen. Dan stel ik mij de vraag waren ze wel goed bezig voor corona? Wat hebben ze gedaan met hun geld? Hebben ze geen buffer opgebouwd? Want we komen uit goede tijden.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 25 mei 2020, 11:44

Nairo schreef: ↑25 mei 2020, 11:35
ludo schreef: ↑25 mei 2020, 09:46 Zolang er geen vaccin tegen corona is zal het vierkant blijven draaien en zal de ene na de andere winkel sneuvelen. Met veel geluk een vaccin binnen 18 maand.
Daar heb toch mijn twijfels bij dat men het financieel niet kan overbruggen. Dan stel ik mij de vraag waren ze wel goed bezig voor corona? Wat hebben ze gedaan met hun geld? Hebben ze geen buffer opgebouwd? Want we komen uit goede tijden.
Dat is het hem juist, als ze als kleine zelfstandige gezond zijn hebben ze normaal een buffer voorzien, zoals in elk gezond huishouden.. Als ze dat nog niet hebben, verdienen ze amper iets,omdat de kosten te zwaar zijn..
Een bedrijf dat geen btw of belastingen betaald, kan voor de overheid zijn part beter verdwijnen. Er is dan niks aan verdiend, die sterven nu dus een stille dood... En veel zullen de boeken nu ook neerleggen, en het op de corona steken, en anderen profiteren van de 160 euro dag vergoeding ,wat meer is dan ze overhouden als ze hun winkel open doen..

contextbinder
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer contextbinder
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door contextbinder » 25 mei 2020, 12:16

Waarom zo negatief: er zijn zelfstandigen die idd failliet gaan maar er zijn er die heel goed boeren ook - zelfs met zaken waarvan je denk - kan je daar nu echt van leven.

https://repelsteeltjekids.be/

denk dat topic starter zoiets in gedachten heeft, geen idee hoe de zaak het doet maar werd nog niet zo lang opgestart (1-2 jaar denk ik).

Mits goede locatie, motivatie, goed business plan

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 25 mei 2020, 12:28

geebee schreef: ↑25 mei 2020, 09:11 Je kan haar (moreel) "steunen" maar doe dit vooral NIET in geld ! Je zal er dik je "sleppen aan scheuren" ... als zelfs de ene grote keten na de andere op de rand van het failliet staat in de kledijsector ?
Mocht mijn dochter met zo'n idee afkomen dan zou ik het haar voor 5000 % afraden en er vooral de nadruk op leggen dat ze van mij nul komma nul financiële steun zou mogen verwachten.
contextbinder schreef: ↑25 mei 2020, 12:16 Mits goede locatie, motivatie, goed business plan
Mits goed doordacht plan (cfr. advies contextbinder) en het behoud van huidige job om op terug te vallen zou ik als ouder blij zijn met kinderen die eigen initiatief en zelfstandigheid trachten te ontplooien in plaats van ze trachten te overtuigen ter plaatse te blijven trappelen. Lukt het niet hebben ze toch weer een les bijgeleerd. Lukt het wel, zoveel te beter.
Ik heb ook nooit kinderen gekregen met het idee er aan te verdienen. Iedereen weet dat kinderen op de wereld zetten meestal geen winstgevende zaak is en je er vanuit financieel standpunt dik je broek aan scheurt. Maar dat weet je op voorhand.

De crisis na corona kan juist een opportuniteit zijn. Tijd om met de grove borstel door al die zaken te gaan die eigenlijk toch al niet levensvaatbaar waren door gebrek aan marktkennis, inzet en een doordacht plan. Maakt plaats voor betere doordachte initiatieven. En er zal altijd volk zijn om geld uit te geven. Zeker aan kinderen en dieren. Dan is alle nuchtere logica inzake bestedingspatroon immers zoek. Met de Zalando's en boldotcom's van deze wereld moet je dan niet in concurentie gaan. Dat is een race naar de bodem. Beter inzetten op kwaliteit, goede prijs-kwaliteitverhouding en een persoonlijke aanpak en service. Je moet je onderscheiden van de anderen. Vooral niet proberen nog eens meer van hetzelfde te kopiëren.

Mits goed doordacht plan en als ze de moeite wil doen dit (tijdelijk) te blijven combineren met haar job zou ik haar er zeker financieel in steunen. Beter een goed initiatief steunen dan wat geld toestoppen voor een te groot huis of wat extra luxe.
Beter je eigen kinderen op tijd steunen dat de overschot na te laten aan de fiscus. Uiteraard onder strenge voorwaarden.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 25 mei 2020, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 25 mei 2020, 12:37

Kinderkleding... Nieuwe winkel... 3 dagen per week. Verloren voor ze er aan begint, Is mijn idee. Andere dagen sluiten ? Iemand in dienst nemen part time ? Beide pistes zijn slecht.
Geringe kans op slagen, grotere kans op falen.

Online en kleding : die trein is al lang vertrokken. Daar is ze m.i. te laat voor, om tegen de reuzen nog op te boksen.

Het lijkt me een droom maar geen werkelijkheid te zijn.

Eer een zaak rendeert moet je over het algemeen lang met verlies of te weinig winst kunnen doorgaan. Heeft ze daarvoor voldoende reserve ? Ook om stocks aan te leggen ?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

40 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy