Zonnepanelen + veranderen leverancier
Zonnepanelen + veranderen leverancier
Hallo allen,
Ik heb sedert dinsdag zonnepanelen laten plaatsen.
Nu ben ik op zoek naar de goedkoopste leverancier als je zonnepanelen hebt.
Is een hele zoektocht ;-)
Mijn belangrijkste vraag is :
Mijn laatste meteropname was op 09 april - mijn zonnepanelen zijn geplaatst op 26 mei ( onmiddelijk veel opbrengst door het zonnige weer
)
Als ik nu bijvoorbeeld op 01 juli verander van leverancier A naar B -> ben ik dan al mijn opbrengst kwijt? Ik las op de site van VREG dat ik best verander zo dicht mogelijk bij de meteropname.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik heb sedert dinsdag zonnepanelen laten plaatsen.
Nu ben ik op zoek naar de goedkoopste leverancier als je zonnepanelen hebt.
Is een hele zoektocht ;-)
Mijn belangrijkste vraag is :
Mijn laatste meteropname was op 09 april - mijn zonnepanelen zijn geplaatst op 26 mei ( onmiddelijk veel opbrengst door het zonnige weer
Als ik nu bijvoorbeeld op 01 juli verander van leverancier A naar B -> ben ik dan al mijn opbrengst kwijt? Ik las op de site van VREG dat ik best verander zo dicht mogelijk bij de meteropname.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Zonnepanelen + veranderen leverancier
Ecopower is zonder meer de goedkoopste voor wie zijn verbruik afdekt met zonnepanelen. Zie ook de site van de vreg.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ben ik mijn opgewekte energie van de komende tijd dan effectief kwijt als ik verander.
Dit vond ik terug op de site van de vreg :
Wanneer verander ik best van energieleverancier?
Als u zonnepanelen hebt, verandert u best van energieleverancier in de maand van uw meteropname. Zo vermijdt u dat de stroom die u zelf produceerde verloren gaat.
Voor energieverbruikers zonder zonnepanelen, maakt het in principe geen verschil wanneer ze precies van leverancier veranderen. De voorgestelde contractprijzen kunnen wel verschillen, zo zullen variabele contracten bijvoorbeeld aantrekkelijker lijken in de zomerperiode en vaste contracten aantrekkelijker in de winterperiode.
Als u zonnepanelen hebt, verandert u best van energieleverancier in de maand van uw meteropname. Zo vermijdt u dat de stroom die u zelf produceerde verloren gaat.
Voor energieverbruikers zonder zonnepanelen, maakt het in principe geen verschil wanneer ze precies van leverancier veranderen. De voorgestelde contractprijzen kunnen wel verschillen, zo zullen variabele contracten bijvoorbeeld aantrekkelijker lijken in de zomerperiode en vaste contracten aantrekkelijker in de winterperiode.
Voila, met je SVV in te brengen in jullie personenbelasting hebben jullie wellicht meteen de zonnepanelen (bijna) volledig gratis. Ik zou precies zo snel mogelijk overstappen naar Ecopower als jullie opbrengst het hele verbruik opbrengen. Je verbruik van april, mei en juni hebben jullie gewonnen door de zonnepanelen. Juni tel ik er sowieso bij omdat je 30 dagen ervoor moet opzeggen. Mei/juni ben je inderdaad kwijt, maar die heb je dan volgend jaar weer.scelle schreef: ↑30 mei 2020, 09:56 Ben ik mijn opgewekte energie van de komende tijd dan effectief kwijt als ik verander.
Sowieso je contract eerst nakijken. Sommige leveranciers rekenen uw vaste kosten per begonnen jaar aan, dan kan je gerust nog wachten tot april.
Hebben jullie al een digitale meter? Ik weet niet hoe het dan zit...
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Tenzij je 's nachts werk met een warmte pomp of zo....ecopower geen nacht tarief.fropskottel schreef: ↑30 mei 2020, 09:38 Ecopower is zonder meer de goedkoopste voor wie zijn verbruik afdekt met zonnepanelen. Zie ook de site van de vreg.
Je kan dit wel krijgen bij hun Waalse tegenhangers.