Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

MeDirect: nieuwe klant worden

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
59 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
voodoo
VIP member
VIP member
Berichten: 1870
Lid geworden op: 06 feb 2015
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door voodoo » 6 juni 2020, 12:26

Waarschijnlijk mikken ze op jonger publiek en niet op mensen die er enkel een spaarrekening willen. Begrijp dat velen dan geen klant meer willen zijn, maar begrijp ook dat ze die klanten totaal niet missen...
Omhoog

ludo
VIP member
VIP member
Berichten: 6026
Lid geworden op: 16 sep 2008
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door ludo » 6 juni 2020, 12:57

Yaris schreef: ↑6 juni 2020, 12:21 Ik vermoed dat de meeste mensen een apparaat in huis hebben dat foto's kan maken: digitale camera, laptop, iPad, smartphone.
Ik heb dus niets van alles wat je opgeeft
Omhoog

Gebruikersavatar
jeff
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 12 jan 2011
Contacteer:
Contacteer jeff
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door jeff » 6 juni 2020, 13:10

Jefdewit schreef: ↑6 juni 2020, 11:21 Eind augustus ben ik er hopelijk vanaf.
Vorig jaar in augustus alles opgezegd.
Dat beetje meer rente dat ze nog geven weegt voor mij niet op tegen de ongemakken.
Zeker niet na de onduidelijke communicatie en gehannes om gewoon mijn eigen geld + intrest terug te krijgen en daarbij alle rekeningen definitief stop te zetten.
(…).
Ben al blij als ik er gewoon vanaf geraak en beloofde intrest daadwerkelijk terugzie en rekeningen zonder meer worden afgesloten.
Kan je hierover wat meer toelichting geven: wat is er dan misgelopen of gaat er dan mis bij medirect ("beloofde intrest"?).
Heb je dat hier vroeger al op het forum aangekaart? En heb ik dat toen gemist?
Omhoog

Gebruikersavatar
Yaris
VIP member
VIP member
Berichten: 11379
Lid geworden op: 30 sep 2010
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door Yaris » 6 juni 2020, 13:17

Je kunt geen interest “terugzien”. Je kunt enkel iets terugzien dat je eerst gegeven hebt.
Omhoog

Gebruikersavatar
annetje
VIP member
VIP member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 02 jun 2015
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door annetje » 6 juni 2020, 13:25

Lila B schreef: ↑6 juni 2020, 12:23 Of anders gratis in de bib kan ook, zoals platin schreef.
Dat zal voorlopig niet meer gaan, bij ons toch niet.
Sinds deze week is de bib terug open, en enkel om boeken e.d. op te halen. Je kan geen gebruik meer maken van copyers, computers of tijdschriften en kranten lezen tot al zeker eind augustus.
Omhoog

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Berichten: 738
Lid geworden op: 27 apr 2020
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door Jefdewit » 6 juni 2020, 13:35

jeff schreef: ↑6 juni 2020, 13:10 Kan je hierover wat meer toelichting geven: wat is er dan misgelopen of gaat er dan mis bij medirect ("beloofde intrest"?).
Heb je dat hier vroeger al op het forum aangekaart? En heb ik dat toen gemist?
Voorlopig is er nog niets mis gelopen.
Zoals ik schreef loopt de wachtperiode pas af ergens in november (ik schreef verkeerdelijk eerst augustus, het is effectief 30/11/2020).
Bij MEDirect moet je, toch bij de rekening die ik er nog had, een jaar op voorhand opzeggen als je het kapitaal wenst op te vragen.
Ik wou echter het kapitaal + alle intresten opvragen. Als je dat niet doet blijven de intresten op de rekending staan en geraak je bij wijze van spreken nooit van die rekening af.
Als ik het goed begreep kon je dit niet via de gewone weg doen maar moest dit via een beveiligde mail aan MEDirect via de rekening.
Zoals reeds gezegd was dit vorig jaar ook al telkens via extra sms om toegang te krijgen tot je rekening.
Ik heb dan via mail gevraagd alles op vervaldag stop te zetten: uitkeren kapitaal + alle intresten en dan spaar- en geldrekening opheffen.
Van die mail kreeg ik dus nooit een bevestiging van ontvangst.
Ik had dus geen bewijs dat dit zou worden doorgevoerd. En omdat er bij MeDirect telkens een jaar zit tussen opdracht en uitvoering kon ik mij niet veroorloven om op vervaldag pas te horen te krijgen dat ik niet juist had gehandeld.
Heb dan geprobeerd ze telefonisch te contacteren. Na drie keer 10 tot 15 minuten hun wachtmuziek aanhoord te hebben was mijn geduld al een beetje op. :)
Totaal onverwacht werd ik dan een week later door henzelf opgebeld. Probleem en intentie uitgelegd en ze zouden me door iemand terug laten contacteren die met mijn dossier bezig was.
Hebben ze ook gedaan. Daar werd mij telefonisch medegedeeld dat ze konden zien dat mijn aanvraag was geacepteerd en dat ik daar binnenkort via mail bericht van zou krijgen. Nou op dat laatste wacht ik nog altijd.
Ik kan dus pas in november, op datum van opzegging, zien of er inderdaad een effectief probleem was of dat ze gewoon een beetje slordig zijn in hun communicatie.
(edit: inmiddels via interne mail rechtgezet en bericht gekregen dat in november 2020 saldo wordt overgeschreven).
Maar voor mij, zeker gezien hun dalende intresten, is er geen meerwaarde meer om er nog een rekening aan te houden.
Much to do about nothing. ;)

Het gaat hier idd om een oudere persoon die er een deel van zijn spaargeld had geparkeerd en niet meer wou beleggen in allerlei fondsen e.a.
Als het, zoals hiervoor gesuggereerd, de bedoeling was dat soort klanten weg te jagen zijn ze er in dit geval volledig in geslaagd. ;)

Ik heb dit vroeger nog niet aangekaart gezien het een persoonlijk minpunt was.
Maak nu alleen van de gelegenheid gebruik om aan te geven dat ze het idd wel moeilijk maken om klanten te blijven motiveren die om welke reden dan ook niet volledig willen meegaan met de digitale revolutie.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 6 juni 2020, 18:04, 4 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Berichten: 738
Lid geworden op: 27 apr 2020
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door Jefdewit » 6 juni 2020, 13:36

annetje schreef: ↑6 juni 2020, 13:25 Dat zal voorlopig niet meer gaan, bij ons toch niet.
Sinds deze week is de bib terug open, en enkel om boeken e.d. op te halen. Je kan geen gebruik meer maken van copyers, computers of tijdschriften en kranten lezen tot al zeker eind augustus.
Hier ook niet hoor.
Is zelfs nog niet terug heropend.
En bij heropening zelfde restricties.
Omhoog

Gebruikersavatar
jeff
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 12 jan 2011
Contacteer:
Contacteer jeff
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door jeff » 6 juni 2020, 13:55

@jefdewit:

Uit de faq van medirect ivm opvraging en afsluiten van de rekeningen bij medirect (hopelijk heb je er nu toch nog wat aan):

"Waar kan ik de vervaldatum van de opvraging bekijken van mijn ME spaarrekening?

Op de Homepagina, u klikt op ‘Details’ van de ME1, ME3, ME6 of ME12 rekening waarvan u de opvraging reeds heeft ingediend. Vervolgens klapt u de informatie over de opvragingen uit door op het plus (+) teken te klikken. Zo krijgt u alle informatie te zien, inclusief de vervaldatum van de opvraging.

Hoe kan ik een rekening sluiten?

Indien u één van uw MeDirect rekeningen wenst af te sluiten, gelieve een beveiligd bericht te sturen met als onderwerp ’Wijzigingen’. U dient in dit beveiligd bericht de naam van de rekening en het rekeningnummer te vermelden. Rekeningen zonder opzegtermijn kunnen pas gesloten worden nadat u het saldo online heeft overgeschreven.
Wanneer u een Spaar- of Termijnrekening wenst te sluiten, zullen wij het resterende saldo samen met de verworven rente tot dag van sluiting, overdragen naar uw Geldrekening. U kunt vanaf de Geldrekening de gelden overschrijven naar een rekening naar keuze. Merk op dat het niet mogelijk is om een Termijnrekening af te sluiten vóór de vervaldatum, en dat u voor ME spaarrekeningen volgende opzegperiode in acht dient te nemen:
ME1: 1 maand
ME3: 3 maanden
ME6: 6 maanden
ME12: 12 maanden
Mocht u uw relatie willen beëindigen, kunt u ons dit bevestigen eens uw rekeningen niet langer over een saldo beschikken.
MeDirect rekent geen kosten aan voor het sluiten van een rekening.
"
Omhoog

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Berichten: 738
Lid geworden op: 27 apr 2020
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door Jefdewit » 6 juni 2020, 17:27

Het ging over een ME12 rekening.
Als ik het goed begrijp dus een spaarrekening met opzegtermijn.

Zoals ik schreef heb ik deze 12 maanden op voorhand (november 2019) opgezegd en een interne mail verstuurd dat na storting van kapitaal + intresten op de geldrekening definitief mocht afgesloten worden.

Volgens mij heb ik dan alles gedaan zoals jij het hier uitlegt.

Edit:

Ze hebben het inmiddels ook rechtgezet.
Inmiddels hebben ze bevestigd dat de spaarrekening automatisch op 25 november wordt afgesloten en het bedrag op 30/11 kan overgeschreven worden naar een externe rekening.
Na overschrijving van de geldrekening moet ik nogmaals een bericht sturen om de geldrekening te laten stopzetten.

Het saldo van de oplopende intresten dat na 30/11/2019 tot november 2020 driemaandelijks nog wordt bijgeschreven op de ME12 rekening en een verschil geeft met het uit te keren bedrag van de opvraging (het effectieve bedrag bij opvraging in 2020) zie je zo niet op de opvraging staan maar wordt, als ik hun mail toch goed kan volgen, eveneens op 25/11 automatisch mee overgeschreven.

Eind goed, al goed. ;)
Omhoog

ludo
VIP member
VIP member
Berichten: 6026
Lid geworden op: 16 sep 2008
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door ludo » 6 juni 2020, 20:19

Ik meen mij te herrinneren ergens gelezen te hebben dat als je je spaar opzegt of afsluit ze verplicht zijn ze alle intresten moeten berekenen en moeten uitkeren. En dit bij gelijk welke bank.
Omhoog

Gebruikersavatar
Yaris
VIP member
VIP member
Berichten: 11379
Lid geworden op: 30 sep 2010
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door Yaris » 6 juni 2020, 20:30

Ja, dat is zo. Het is ook niet meer dan normaal dat je krijgt waar je recht op hebt.
Omhoog

ludo
VIP member
VIP member
Berichten: 6026
Lid geworden op: 16 sep 2008
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door ludo » 6 juni 2020, 22:03

Yaris schreef: ↑6 juni 2020, 20:30 Ja, dat is zo. Het is ook niet meer dan normaal dat je krijgt waar je recht op hebt.
klopt niet helemaal.
Als je je spaar NIET afsluit, moeten ze de intresten niet met het saldo uitbetalen..
Omhoog

Gebruikersavatar
evita
VIP member
VIP member
Berichten: 2365
Lid geworden op: 18 feb 2010
Contacteer:
Contacteer evita
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door evita » 6 juni 2020, 23:45

Bij MD vragen ze om eerst het saldo van een rekening over te schrijven en pas dan een aanvraag te doen om die rekening af te sluiten.
Omhoog

ludo
VIP member
VIP member
Berichten: 6026
Lid geworden op: 16 sep 2008
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door ludo » 7 juni 2020, 00:34

evita schreef: ↑6 juni 2020, 23:45 Bij MD vragen ze om eerst het saldo van een rekening over te schrijven en pas dan een aanvraag te doen om die rekening af te sluiten.
Dit is de regel bij alle banken.. Je kan geen rekening afsluiten als er nog geld opstaat..
Omhoog

Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3834
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 7 juni 2020, 10:35

Yaris schreef: ↑6 juni 2020, 12:21 Ik vermoed dat de meeste mensen een apparaat in huis hebben dat foto's kan maken: digitale camera, laptop, iPad, smartphone.
Ik heb een vaste computer (pc), een vaste telefoon met antwoordapparaat, een GSM (bellen en SMS voor onderweg), een fototoestelletje voor vakantiefoto's.
Ik heb géén behoefte aan smartphones, webcams, e.d.
Voor mij is dit een princiepskwestie: ik doe daar bewust niet aan mee.

Even opgezocht: ik doe aan online-bankieren sinds februari 2003 (=al méér dan 17 jaar, dus nog vóór Spaargids.be gekend was!)
Ik ken tientallen jongeren en jong-volwassenen die de dag van vandaag nog niet eens 'capabel' zijn om hun bankzaken via internet te regelen.
Maar ze hebben wél allemaal een smartphone; die dient uitsluitend voor social media (WhatsApp, Snapchat, TikTok, Instagram, e.a.)
Tot daar mijn statement.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

59 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy