Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

MeDirect: nieuwe klant worden

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
59 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3834
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 7 juni 2020, 10:48

Lila B schreef: ↑6 juni 2020, 12:23 Of anders gratis in de bib kan ook, zoals platin schreef.
Zou jij dan bereid zijn om zoïets delicaats (een nieuwe bankrekening openen) te gaan doen op een openbare computer in de BIB?

Ik citeer hieronder wat ik daar nog vóór jouw opmerking over schreef:
Nefertari schreef: ↑6 juni 2020, 11:14 …
-Ik geloof nooit dat er iemand zich zou wagen om dit op een openbare computer in de BIB te gaan doen. ::)
…
Omhoog

Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3834
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 7 juni 2020, 10:53

voodoo schreef: ↑6 juni 2020, 12:26 Waarschijnlijk mikken ze op jonger publiek en niet op mensen die er enkel een spaarrekening willen. Begrijp dat velen dan geen klant meer willen zijn, maar begrijp ook dat ze die klanten totaal niet missen...
Dat zou dan spijtig zijn voor MeDirect, want het is algemeen bekend dat het nét oudere mensen zijn die de grootste spaarbedragen op spaarrekeningen staan hebben.
Omhoog

Gebruikersavatar
Yaris
VIP member
VIP member
Berichten: 11379
Lid geworden op: 30 sep 2010
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door Yaris » 7 juni 2020, 11:07

Nefertari schreef: ↑7 juni 2020, 10:35 Ik heb géén behoefte aan smartphones, webcams, e.d.
Voor mij is dit een princiepskwestie: ik doe daar bewust niet aan mee.
Dat is uiteraard je goed recht, Nefertari. Maar de technologie en het bankieren veranderen voortdurend en wie niet meer mee wil of kan, heeft tot minder en minder toepassingen toegang en valt uiteindelijk helemaal uit de boot.
Omhoog

Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3834
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 7 juni 2020, 11:10

ludo schreef: ↑6 juni 2020, 20:19 Ik meen mij te herrinneren ergens gelezen te hebben dat als je je spaar opzegt of afsluit ze verplicht zijn ze alle intresten moeten berekenen en moeten uitkeren. En dit bij gelijk welke bank.
Dat is zó voor "spaarrekeningen voor onbepaalde duur" (=gewone spaarrekening).
-Maar voor termijnrekeningen met vaste vervaldag wordt (ingeval van opzeg) alles uitbetaald zodra de vervaldag bereikt is.
-En bij spaarrekeningen "met opzegperiode" zoals ME3, ME6, ME12, wordt (ingeval van opzeg) alles uitbetaald zodra de opzegperiode uit is.
Omhoog

Gebruikersavatar
Yaris
VIP member
VIP member
Berichten: 11379
Lid geworden op: 30 sep 2010
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door Yaris » 7 juni 2020, 11:10

Nefertari schreef: ↑7 juni 2020, 10:48
Lila B schreef: ↑6 juni 2020, 12:23 Of anders gratis in de bib kan ook, zoals platin schreef.
Zou jij dan bereid zijn om zoïets delicaats (een nieuwe bankrekening openen) te gaan doen op een openbare computer in de BIB?
Ik denk dat bedoeld wordt dat je een selfie kunt maken in de bibliotheek, niet dat je een bankrekening kunt openen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3834
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 7 juni 2020, 11:22

Yaris schreef: ↑7 juni 2020, 11:10 ...Ik denk dat bedoeld wordt dat je een selfie kunt maken in de bibliotheek, niet dat je een bankrekening kunt openen.
Kan zijn, maar MeDirect vraagt niet zomaar een foto op te sturen, maar een " selfie in realtime ".

Als ik het goed begrepen heb, dan betekent "in realtime" in dit geval, dat je die moet doorsturen terwijl je online je nieuwe bankrelatie aan het openen bent.
Correct me if I'm wrong. ;)
Omhoog

ludo
VIP member
VIP member
Berichten: 6026
Lid geworden op: 16 sep 2008
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door ludo » 7 juni 2020, 11:27

man man man, zo ne poespas en mizerie om een rekening te openen, en er je geld te zetten.. Wa gaat dat dan ni zijn om je geld terug te krijgen,nog méér poespas??? Het zal dan altijd wel aan de klant liggen als er iets verkeerd loopt...
Wegblijven van die rommel...
Omhoog

Gebruikersavatar
Yaris
VIP member
VIP member
Berichten: 11379
Lid geworden op: 30 sep 2010
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door Yaris » 7 juni 2020, 11:28

Je hebt gelijk, Nefertari.

"Ik kan geen selfie in realtime maken. Kan ik een MeDirect klant worden?

Helaas is het niet mogelijk om een MeDirect klant te worden als u niet de mogelijkheid heeft om een selfie te maken via een smartphone of via de camera op uw laptop of computer (bijv. webcam)."
Omhoog

ludo
VIP member
VIP member
Berichten: 6026
Lid geworden op: 16 sep 2008
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door ludo » 7 juni 2020, 11:35

Van een bank die geen "loketdiensten" heeft,moet je wegblijven.
Als er iets misloopt kan je daar altijd terecht.
En als er géén loketdienst is,moet je alles online of via tel.regelen.
Hun systemen worden alsmaar ingewikkelder,kun je alles zelf oplossen als er iets mis loopt.
Omhoog

Gebruikersavatar
Yaris
VIP member
VIP member
Berichten: 11379
Lid geworden op: 30 sep 2010
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door Yaris » 7 juni 2020, 11:59

Als ik hier lees hoeveel moeite slachtoffers van phishing moeten doen om hun geld terug te krijgen heb ik ook geen vertrouwen meer in loketbanken.
Omhoog

Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3834
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 7 juni 2020, 12:11

ludo schreef: ↑7 juni 2020, 11:35 Van een bank die geen "loketdiensten" heeft,moet je wegblijven.
…
Momenteel ben ik (nog) bij 3 internetbanken: Rabobank, Keytrade en MeDirect, en ik heb daar nooit problemen mee gehad.
De enige bank met kantoren waar ik (nog) bij ben is Argenta, en daar erger ik mij regelmatig over omdat ze daar verwachten dat ik voor alle onnozelheden naar het kantoor kom (dat vér buiten de gemeente en niet op mijn weg ligt).
Elke bank gebruik(te) ik voor de activiteiten waarvoor ze goed zijn (of waren).

Ik ben zéker van plan om ook in de toekomst bij internetbanken te blijven, maar ik denk dat ik stillekes-aan toch één en ander ga herbekijken.
Als MeDirect (waar ik intussen al 6 jaar klant ben) in deze zin blijft verder evolueren of voor hun bestaande klanten dezelfde eisen zouden stellen, dan heb ik geen zin om daar nog langer te blijven. (Hun huidige rentes maken het grote verschil niet meer.)
Omhoog

ludo
VIP member
VIP member
Berichten: 6026
Lid geworden op: 16 sep 2008
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door ludo » 7 juni 2020, 12:12

Yaris schreef: ↑7 juni 2020, 11:59 Als ik hier lees hoeveel moeite slachtoffers van phishing moeten doen om hun geld terug te krijgen heb ik ook geen vertrouwen meer in loketbanken.
Da kan je niet vergelijken met je dagelijks bankieren toestanden..
phising is een geval appart..
Mensen geven het altijd ni spontaan toe, maar persoonlijk denk ik dat ze ergens zelf in de fout zijn gegaan als hun rekening geplunderd wordt..
Omhoog

Gebruikersavatar
Yaris
VIP member
VIP member
Berichten: 11379
Lid geworden op: 30 sep 2010
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door Yaris » 7 juni 2020, 12:16

Bij Rabobank heb je een gelijkaardig probleem. Wil je daar klant worden dan moet je het online formulier invullen, afdrukken, ondertekenen en opsturen. Maar wat als je geen printer hebt?
Omhoog

Gebruikersavatar
Yaris
VIP member
VIP member
Berichten: 11379
Lid geworden op: 30 sep 2010
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door Yaris » 7 juni 2020, 12:18

@ludo: ik wil maar zeggen dat een grootbank even slecht is als een online bank als er problemen opgelost moeten worden.
Omhoog

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Berichten: 738
Lid geworden op: 27 apr 2020
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

Re: MeDirect: nieuwe klant worden

  • Citeer

Bericht door Jefdewit » 7 juni 2020, 12:38

Yaris schreef: ↑7 juni 2020, 11:07 Dat is uiteraard je goed recht, Nefertari. Maar de technologie en het bankieren veranderen voortdurend en wie niet meer mee wil of kan, heeft tot minder en minder toepassingen toegang en valt uiteindelijk helemaal uit de boot.
Als je gewoon wil zwemmen en niet op die boot wil zitten kan dat helemaal geen kwaad.
Uiteraard heeft de eigenaar van die boot liever dat je een toegansticket koopt voor zijn rondritje.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

59 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy