autoverzekering opgezegd
autoverzekering opgezegd
Ik heb mijn autoverzekering opgezegd omdat ik zou uitkijken naar een goedkopere. Nu informeerde mijn makelaar mij dat hij geen goedkopere verzekering vindt (behalve onafhankelijke zoals corona direct maar ik werk liever met een makelaar). Kan ik opnieuw bij mijn verzekeraar aansluiten en van de korting als "nieuwe klant" genieten? Het is nogal vervelend maar ik dacht echt dat ik wel een kleine omnium + BA + rechtsbijsttand voor minder dan 620 euro ging vinden. 

Re: autoverzekering opgezegd
Dat ga je enkel weten als je het vraagt 
Nu in theorie ben je uiteraard wel nieuwe klant, maar omdat je het recent hebt opgezegd vermoed ik dat er ergens in de voorwaarden iets zal staan dat dit niet voor jou bedoeld is. Anders zal je vaak klanten hebben die even hun contract even opzeggen en terug aangaan.
Verschiet dus niet als ze even in de lach schieten als je het zal vragen (maar vragen staat natuurlijk vrij om te doen).

Nu in theorie ben je uiteraard wel nieuwe klant, maar omdat je het recent hebt opgezegd vermoed ik dat er ergens in de voorwaarden iets zal staan dat dit niet voor jou bedoeld is. Anders zal je vaak klanten hebben die even hun contract even opzeggen en terug aangaan.
Verschiet dus niet als ze even in de lach schieten als je het zal vragen (maar vragen staat natuurlijk vrij om te doen).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vraag gewoon eens een offerte bij P&v verzekeringen.Ano23 schreef: ↑9 juni 2020, 13:58 Ik heb mijn autoverzekering opgezegd omdat ik zou uitkijken naar een goedkopere. Nu informeerde mijn makelaar mij dat hij geen goedkopere verzekering vindt (behalve onafhankelijke zoals corona direct maar ik werk liever met een makelaar). Kan ik opnieuw bij mijn verzekeraar aansluiten en van de korting als "nieuwe klant" genieten? Het is nogal vervelend maar ik dacht echt dat ik wel een kleine omnium + BA + rechtsbijsttand voor minder dan 620 euro ging vinden.![]()
Voor jonge bestuurders bijna altijd goedkoper ( start bonus malus)
Estate Guru believer.
Ethias al geprobeerd? Ik betaal daar een prikje.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
ING.... Daar betaal ik een prikje.
Touring, ik betaal daar een 3/4 prikje..
Ook bij touring maar heeft nu andere naam : yuzu
In topic staat wil met een makelaar werken.
Dus de online spelers vallen af.
Estate Guru believer.
Dan zou de normale procedure geweest zijn dat TS zijn makelaar de opdracht gaf tijdig een nieuwe goedkopere verzekering te zoeken en indien positief zijn bestaande tijdig op te zeggen.
Niet eerst zijn bestaande verzekering op te zeggen, dan zijn makelaar vragen een nieuwe te zoeken en bij negatief antwoord zelf hier online naar een oplossing te gaan zoeken.
Als je exclusief met een makelaar wenst te werken moet je aankloppen bij een makelaar. Het is niet omdat Pier en Pol bij hun makelaar een verzekering aan een bepaald bedrag kunnen afsluiten dat TS dat ook kan. Hij heeft immers een andere historiek bij die makelaar dan de andere forumgebruikers.
Als ik het goed begrepen heb verwijst zijn makelaar, als hij goedkoper wenst te gaan, zelf naar een online verzekering?
Niet eerst zijn bestaande verzekering op te zeggen, dan zijn makelaar vragen een nieuwe te zoeken en bij negatief antwoord zelf hier online naar een oplossing te gaan zoeken.

Als je exclusief met een makelaar wenst te werken moet je aankloppen bij een makelaar. Het is niet omdat Pier en Pol bij hun makelaar een verzekering aan een bepaald bedrag kunnen afsluiten dat TS dat ook kan. Hij heeft immers een andere historiek bij die makelaar dan de andere forumgebruikers.
Als ik het goed begrepen heb verwijst zijn makelaar, als hij goedkoper wenst te gaan, zelf naar een online verzekering?
Exact wat ik ongeveer altijd deed of dreigde te doen. Niet dat ik het ooit effectief heb moeten uitvoeren.

Als ik bij de jaarlijkse controle van mijn verzekeringen zag dat mijn verzekeringsmaatschappij nieuwe klanten een voordeliger tarief aanbood dan ze mij als jarenlange klant aanrekenen kregen ze direct een mail in de bus om mijn tarief minstens tot het niveau van de aanbieding voor nieuwe klanten aan te passen. Zoniet zou ik mijn volledige verzekeringsportefeuille er terugtrekken. Ze zijn er altijd op ingegaan.
Touring heeft een paar kantoren... Als je daar niet te ver vandaan woont. Vaak moet je er niet zijn, als alles een beetje goed gaat.
ING heeft ook kantoren al worden dat er precies wel met de maand minder.
Ethias heeft ook een aantal kantoren...
Ik heb hier nog niet echt veel online maatschappijen zien passeren.
ING heeft ook kantoren al worden dat er precies wel met de maand minder.
Ethias heeft ook een aantal kantoren...
Ik heb hier nog niet echt veel online maatschappijen zien passeren.
Maar zitten verzekeringsmaatschappijen zoals Yuzus en Ethias in de portefeuille van een makelaar?
Zelf geen flauw idee. Ben al in geen tien jaar nog bij een makelaar of verzekeringskantoor binnen geweest. Ik regel gewoon alles digitaal. Tot en met de facturen.
Ik dacht dat de meerwaarde van een makelaar was dat hij een deel van het opzoekwerk voor jou regelde en dat bij problemen hij kon optreden als bemiddellaar om jouw belangen te behartigen?
Het is me dus een raadsel waarom je absoluut met een makelaar wenst te werken maar als er een probleempje opduikt je online raad gaat vragen?
Op het ogenblik dat zijn makelaar hem contacteerde met het slechte nieuws had hij toch onmiddellijk hem dezelfde vraag kunnen stellen?
Ik ben dan geen idioot maar waarschijnlijk te dwaas om de zin van de handeling te begrijpen.
Zelf geen flauw idee. Ben al in geen tien jaar nog bij een makelaar of verzekeringskantoor binnen geweest. Ik regel gewoon alles digitaal. Tot en met de facturen.
Ik dacht dat de meerwaarde van een makelaar was dat hij een deel van het opzoekwerk voor jou regelde en dat bij problemen hij kon optreden als bemiddellaar om jouw belangen te behartigen?
Het is me dus een raadsel waarom je absoluut met een makelaar wenst te werken maar als er een probleempje opduikt je online raad gaat vragen?
Op het ogenblik dat zijn makelaar hem contacteerde met het slechte nieuws had hij toch onmiddellijk hem dezelfde vraag kunnen stellen?
Ik ben dan geen idioot maar waarschijnlijk te dwaas om de zin van de handeling te begrijpen.

Meerwaarde is zijn eigen makelaars portemonnee.Jefdewit schreef: ↑10 juni 2020, 13:35 Maar zitten verzekeringsmaatschappijen zoals Yuzus en Ethias in de portefeuille van een makelaar?
Ik ben dan geen idioot maar waarschijnlijk te dwaas om de zin van de handeling te begrijpen.![]()
Het minste werk.
En hopen dat de visser blijft.
Dat gaat zo bij de meeste makelaars.
En zo zijn er makelaars die met hun klant meedenken.
En anderen die denken daar is die lastigaard weer.
En zelf bij mijn p&v adviseur contracten bij verschillende maatschappijen.
Dit naar gelang mijn noden.
Of dan alle adviseurs in zo een verhaal willen meegaan

Estate Guru believer.
Als 23 op uw leeftijd slaat zou ik bij optimco proberen via een makelaar