Veranderen GSM-operator: timen nodig?
Veranderen GSM-operator: timen nodig?
Is het bij een overstap van je GSM-abonnement naar een andere operator aangewezen om dat wat te timen tegen 't einde van de lopende abonnementsperiode? Kwestie van niet een halve maand dubbel te betalen. Of wordt die laatste periode bij de operator waar je vertrekt altijd pro rata verrekend? Hangt dat af van de operator of 't contract? Concreet: overstap van Orange (naar Scarlet, met nummerbehoud).
Re: Veranderen GSM-operator: timen nodig?
Denk dat je de meeste kans hebt om dit in de voorwaarden kan terugvinden, vaak op de achterzijde van je factuur.
Als het daar niet inzit dan moet ik het antwoord schuldig blijven. Heb de abonnement voorwaarden nagekeken en niet meteen gevonden.
Nu zo'n vraag kan je eenvoudig op Twitter vragen aan Orange zelf. Lijkt een typische vraag waar je snel een antwoord op zal krijgen.
Of misschien heeft iemand hier ervaring mee.
Als het daar niet inzit dan moet ik het antwoord schuldig blijven. Heb de abonnement voorwaarden nagekeken en niet meteen gevonden.
Nu zo'n vraag kan je eenvoudig op Twitter vragen aan Orange zelf. Lijkt een typische vraag waar je snel een antwoord op zal krijgen.
Of misschien heeft iemand hier ervaring mee.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het hele fijne weet ik er niet van.
Wat ik wel weet is dat het afhangt of je de factuur een maand op voorhand betaald of pas achteraf. (providers doen van die trucjes)
Wat ik wel weet is dat het afhangt of je de factuur een maand op voorhand betaald of pas achteraf. (providers doen van die trucjes)
Bij Orange betaal je op voorhand dus wilt zeggen dat je aan het eind van de maand zou moeten vertrekken. Terugbetaling is mogelijk maar je moet er wel achter lopen ....Timoootjex schreef: ↑16 juni 2020, 03:14 Het hele fijne weet ik er niet van.
Ik zou het altijd doen aan het einde van een lopende facturatieperiode. Zorg ervoor dat de overdracht een paar dagen vroeger (voor je bill cycle dag) uitgevoerd kan worden. Die paar dagen laat ik gewoonlijk vallen.
Sommige operatoren beschouwen een maandabonnement bij afsluiting als niet deelbaar, naargelang de formule.
Sommige operatoren beschouwen een maandabonnement bij afsluiting als niet deelbaar, naargelang de formule.
Als ik mij goed herinner, rekent Proximus altijd pro rata aan (per dag).
Het grappigste is dat ze ook extra mobiele data pro rata rekenen in plaats van afhankelijk van het gebruik. Zo kan je bijvoorbeeld 10 GB ofzo extra per maand activeren. Je verbruikt alles op dag 1 en deactiveert de dienst op dag 2. Je betaalt dan enkel 1/30 van de maandprijs.
Het grappigste is dat ze ook extra mobiele data pro rata rekenen in plaats van afhankelijk van het gebruik. Zo kan je bijvoorbeeld 10 GB ofzo extra per maand activeren. Je verbruikt alles op dag 1 en deactiveert de dienst op dag 2. Je betaalt dan enkel 1/30 van de maandprijs.
Ik antwoord nog even op mijn eigen vraag voor wie zich hetzelfde zou afvragen: voor de zekerheid maar gewacht met het activeren van de nieuwe SIM-kaart tot enkele dagen voor het einde van de lopende abonnementsperiode, maar het blijkt dat dat niet nodig was, Orange heeft het abonnementsgeld pro rata verrekend.Rinzwind schreef: ↑15 juni 2020, 20:59 Is het bij een overstap van je GSM-abonnement naar een andere operator aangewezen om dat wat te timen tegen 't einde van de lopende abonnementsperiode? Kwestie van niet een halve maand dubbel te betalen. Of wordt die laatste periode bij de operator waar je vertrekt altijd pro rata verrekend? Hangt dat af van de operator of 't contract? Concreet: overstap van Orange (naar Scarlet, met nummerbehoud).
Zelfs niet achter moeten vragen, ze hebben spontaan een factuur met het terug te storten bedrag gestuurd!
ze sturen inderdaad zo'n factuur met je tegoedbedrag, maar als je niet zelf belt na de ontvangst hiervan betalen ze het niet spontaan terug....