Oneerlijke praktijken?
TIP
Re: Oneerlijke praktijken?
Je hebt groot gelijk dat je op je punt staat.
Het gaat niet alleen over die 5000 € (die er trouwens wél toe doet) maar het is ook een princiepskwestie.
Dat zou ik ook niet zomaar over mij laten gaan: ik heb al voor véél en véél minder blijven volhouden (én gewonnen).
Het gaat niet alleen over die 5000 € (die er trouwens wél toe doet) maar het is ook een princiepskwestie.
Dat zou ik ook niet zomaar over mij laten gaan: ik heb al voor véél en véél minder blijven volhouden (én gewonnen).
Voor principes zijn al veel oorlogen gevoerd.
Als je iets zwart op wit hebt, moet je u toch niet laten doen?
Waarom teken je anders nog contracten als ze ze erna eenzijdig mogen aanpassen?
Jullie zijn wel een bende softies, ik zou ook op mijn strepen staan.
Waarom teken je anders nog contracten als ze ze erna eenzijdig mogen aanpassen?
Jullie zijn wel een bende softies, ik zou ook op mijn strepen staan.
en elke keer over je heen laten lopen heeft ook al tot veel uitbuiting geleid.
Je mag ook hulp vragen: de notaris had dit kunnen oplossen.
Het is ook zijn afspraak die werd afgezegd, hij weet wanneer die kostennota is opgestuurd en over welke bedrag het gaat (een paar duizend euro, waar spreken we over...).
Het is ook zijn afspraak die werd afgezegd, hij weet wanneer die kostennota is opgestuurd en over welke bedrag het gaat (een paar duizend euro, waar spreken we over...).
Vorige week in de krant: '55% van de Belgen heeft geen spaargeld om 3 maanden te overbruggen.'
Deze thread: 'Alé, 5.000 euro, waarover spreken we eigenlijk?'
Mocht ik van kwade wil zijn, ik zou nog denken: "wat voor een bende hautaine, oude zakken bijeen is dat hier eigenlijk?!?"
Maar zo ben ik niet natuurlijk...
Deze thread: 'Alé, 5.000 euro, waarover spreken we eigenlijk?'
Mocht ik van kwade wil zijn, ik zou nog denken: "wat voor een bende hautaine, oude zakken bijeen is dat hier eigenlijk?!?"
Maar zo ben ik niet natuurlijk...
Dit is schering en inslag bij grootbanken. Waarom? Omdat die banken door de overheid quota krijgen hoeveel % kosten ze mogen lenen en aan wie. Die quota zeggen niets, zeker niet bij mandaten etc maar ja, de overheid heeft dat zo bepaald. Dus die bankier denkt: het is OK, er is kredietwaarborg genoeg, maar dan rekent de hoofdzetel nog eens na waar ze met hun quota staan en doen ze ineens moeilijk over het lenen van kosten. Het antwoord kan iedere week, iedere dag anders zijn. En wees gerust, dat contract zal verwijzen naar voorwaarden waarbij de kosten voor het project niet per definitie onder vallen. Men leert bij schade en schande...
-
anonymous
Tsja, dat krijg je dan als je boven je stand leeft natuurlijk. 3 leningen voor een huis, twee leningen voor een auto, nog eentje om je tuin aan te leggen, om het jaar de nieuwste IPhone, de kleine snotapen elk een IPad, een dikke reis om mee te kunnen stoefen op instagram, enz. Maar bij het minste probleempje zijn ze failliet. Eigen schuld dikke bult zou ik zeggen.
Ik heb altijd geleerd te zaaien naar de zak. Het resultaat is dat ik indien nodig 2 jaar kan overbruggen zonder inkomen. Dus ja, 5000 euro over wat spreken we eigenlijk.
Ik geef je volkomen gelijk wat betreft je eerste twee zinnen.
Maar die 5.000 € zijn wel een paar extra maanden die je eventueel zonder inkomen kan overbruggen.
En als het er op aankomt tellen de laatste loodjes.
Als ik TS was zou ik eerst het dossier toch eens grondig doorspitten, inclusief alle kleine lettertjes, om daarna pas te bepalen of het de moeite waard is om op je strepen te gaan staan. Principes zijn mooi om te verdedigen maar als ze op het einde meer gekost hebben dan ze opbrengen moeten het al heel sterke principes zijn en niet te vaak voor herhaling vatbaar zijn.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Ik heb twee leningen voor een appartement, eentje voor een auto (alle leningen samen ongeveer 40% van het maandloon). Ik maak elke jaar een "dikke" reis maar toch kan ik sparen hoor!! Omdat ik voor de rest redelijk sober leef! Als je prioriteiten stelt, vind ik dat er niks mis is met leningen en reizen...anonymous schreef: ↑28 juni 2020, 09:02
Tsja, dat krijg je dan als je boven je stand leeft natuurlijk. 3 leningen voor een huis, twee leningen voor een auto, nog eentje om je tuin aan te leggen, om het jaar de nieuwste IPhone, de kleine snotapen elk een IPad, een dikke reis om mee te kunnen stoefen op instagram, enz. Maar bij het minste probleempje zijn ze failliet. Eigen schuld dikke bult zou ik zeggen.
Als je daar al over klaagt had je niet moeten kopen. Misschien heb je de papieren niet goed gelezen. Een deal is pas een deal als het schriftelijk getekend is door beide partijen.Rendinho schreef: ↑17 juni 2020, 22:54 Het gaat me nu niet precies over die 1.400 euro die we zelf moeten betalen.
Al zitten we ondertussen wel aan 16.000 euro die we uit eigen zak hebben betaald, nl registratierechten op de grond en notariskosten op die grond.
Nu komt die 1.400 euro er ook nog eens bij...
Het gaat mij vooral over het feit dat zij zo laat reageren waardoor de akte is uitgesteld.
Nu heb ik zoiets van: fuck it ik moet die 205.000 euro hebben die ze mij beloofd hebben.
Hadden ze dit gezegd bij het ondertekenen van het contract, of zelfs een week eerder zodat we nog tijd hadden tot de akte ging ik daar geen probleem van maken.
Maar nu heb ik het gevoel dat ze mij liggen hebben.
Dan speel ik het ook hard. Een contract is een contract.
Dan is er ook geen enkel probleem want je uitgaven en inkomsten zijn in balans. Of beter gesteld, je uitgaven zijn kleiner dan je inkomsten.Sebastiaan1985 schreef: ↑28 juni 2020, 10:42 Ik heb twee leningen voor een appartement, eentje voor een auto (alle leningen samen ongeveer 40% van het maandloon). Ik maak elke jaar een "dikke" reis maar toch kan ik sparen hoor!! Omdat ik voor de rest redelijk sober leef! Als je prioriteiten stelt, vind ik dat er niks mis is met leningen en reizen...
Bij een tegenslag kan je dan ook tegen een stootje.