Vervroegde aflossing Fintro
TIP
Vervroegde aflossing Fintro
Ik heb momenteel een hypotbeek lopen bij Fintro. Deze loopt 20 jaar. Ik vroeg me af of een vervroegde aflossing mijn maandelijkse afbetaling kan verlagen? Of zal eerder de looptermijn inkorten?
Re: Vervroegde aflossing Fintro
Je kan je voorkeur doorgeven aan je bankier: inkorten of maandlast verlagen.
Er zal (waarschijnlijk) wel een wederbeleggingsvergoeding aangerekend worden. Dit is wettelijk beperkt tot 3 maanden intrest op het terugbetaalde gedeelte.
Kijk ook na hoeveel je minstens dient af te lossen?
Vast staat evenwel dat de lener minstens 1 maal per jaar een gedeeltelijke vervroegde terugbetaling moet kunnen uitvoeren en dat hij, op elk ogenblik, gedeeltelijke terugbetalingen moet kunnen uitvoeren die minstens 10% van het oorspronkelijk geleende kapitaal bedragen.
Er zal (waarschijnlijk) wel een wederbeleggingsvergoeding aangerekend worden. Dit is wettelijk beperkt tot 3 maanden intrest op het terugbetaalde gedeelte.
Kijk ook na hoeveel je minstens dient af te lossen?
Vast staat evenwel dat de lener minstens 1 maal per jaar een gedeeltelijke vervroegde terugbetaling moet kunnen uitvoeren en dat hij, op elk ogenblik, gedeeltelijke terugbetalingen moet kunnen uitvoeren die minstens 10% van het oorspronkelijk geleende kapitaal bedragen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
scootzoo77
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: Vervroegde aflossing Fintro
Ik zou looptijd behouden en de aflossingen verlagen zodat ik het maximum kan aftrekken van mijn belastingen.