Limburg wind RV 20%?
TIP
Limburg wind RV 20%?
Ik heb zonet het 3.75% dividend van Limburg wind ontvangen. Ik zie dat ze 20% roerende voorheffing hebben afgehouden in plaats van de gewoonlijke 30%.
Iemand die weet waarom er minder RV zou moeten worden afgehouden?
Alvast bedankt!
Iemand die weet waarom er minder RV zou moeten worden afgehouden?
Alvast bedankt!
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Limburg wind RV 20%?
dat is 15% .. hoe komen ze dan aan de 20%?
Is het nog interessant(beperkt risico) om hierin te investeren ?
Ik zit zelf al wel in Ecopower en Beauvent.
Ik zit zelf al wel in Ecopower en Beauvent.
Bij mij is er de gewone 30% RV afgehouden.
Dat moet je natuurlijk zelf bepalen. Weet wel dat Limburg Wind achtergestelde leningen uitgeeft. Je bent dus geen rechtstreeks aandeelhouder van de groenestroominstallaties, het risico is maw hoger dan met Ecopower en Beauvent.
alvast bedankt voor de antwoorden, ik heb de vraag begin deze week ook aan Limburg wind gesteld maar tot nu toe geen antwoord. Wel raar dat er bij jou dan wel 30% is ingehouden, Maarten 
Hier is de uitleg van Incofin CVSO:
https://incofincvso.be/info-en-voorwaarden/
(scroll naar "Verlaagde roerende voorheffing")
https://incofincvso.be/info-en-voorwaarden/
(scroll naar "Verlaagde roerende voorheffing")
Dus kort samengevat: je zit aan 20% roerende voorheffing na het tweede boekjaar indien het een KMO betreft op moment van aankoop van de aandelen.Sinds 1 januari 2017 geldt bij uitkering van dividenden een uniform tarief van 30% roerende voorheffing. Maar sinds 1 juli 2013 onder bepaalde voorwaarden is het echter mogelijk om te genieten van een verlaagde roerende voorheffing van 20 of 15% voor dividenden, zoals hieronder uitgelegd:
– het gaat om aandelen uitgeven door een KMO vennootschap (wat het geval is voor Incofin cvso op datum van vandaag). Deze voorwaarde geldt enkel voor het boekjaar tijdens hetwelk de kapitaalinbreng gebeurt. Wordt de vennootschap tijdens een later boekjaar een grote vennootschap dan blijft deze voorwaarde dus vervuld.
– de aandelen zijn volledig volstort
– dividenden moeten voortkomen uit aandelen op naam.
– de aandeelhouders moeten op ononderbroken volle eigenaar blijven van de aandelen. Het voordeel gaat verloren bij eigendomsoverdracht, tenzij in de volgende gevallen:
overdracht in rechte lijn of tussen echtgenoten via erfenis of schenking in volle eigendom;
een verdeling van de volle eigendom in blote eigendom en vruchtgebruik ten gunste van de erfgenamen en overlevende echtgenoot als gevolg van een erfenis, legaat of van een ascendentenverdeling die geen afbreuk doet aan het vruchtgebruik van de langstlevende echtgenoot;
overdrachten als gevolg van fusies, splitsingen en ermee gelijkgestelde verrichtingen uitgevoerd op fiscaal neutrale wijze.
De normale roerende voorheffing van 30% blijft van toepassing op de dividenden verleend of toegekend vóór de winstverdeling van het tweede boekjaar na dat van de inbreng. Pas daarna verlaagt roerende voorheffing tot:
20 % voor de dividenden verleend of toegekend bij de winstverdeling van het tweede boekjaar na dat van de inbreng; en
15% voor de dividenden verleend of toegekend bij de winstverdeling van het derde boekjaar na dat van de inbreng, en bij de daaropvolgende winstverdelingen.