Hospitalisatiepolissen weer duurder in 2009
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Hospitalisatiepolissen weer duurder in 2009
Ach, weer zo iets typisch Belgisch... Als het kwaad al geschied is gaan ze eens regeltjes maken "ten voordele" van de brave burger...
Veel zal die "medische index" niet helpen als elk jaar de riem wat wordt aangetrokken en flink bespaard in de gezondheidszorg. (En met een begroting die op niks anders wijst dan schuldenbergen, is dit een eerste pijler om kosten te drukken). Medische Index gaat eveneens wat sneller omhoog (want ziekenhuizen moeten nu eenmaal betaald worden, vanwaar da geld ook komt). Uiteindelijk wordt het volgens mij een maat voor niks.
Veel zal die "medische index" niet helpen als elk jaar de riem wat wordt aangetrokken en flink bespaard in de gezondheidszorg. (En met een begroting die op niks anders wijst dan schuldenbergen, is dit een eerste pijler om kosten te drukken). Medische Index gaat eveneens wat sneller omhoog (want ziekenhuizen moeten nu eenmaal betaald worden, vanwaar da geld ook komt). Uiteindelijk wordt het volgens mij een maat voor niks.
Ik ben hier misschien een alleenstaand geval, doch ik ben bij AMMA verzekerd.
Amma is een maatschappij waar alle mensen uit de medische en paramedische wereld zich kunnen verzekeren, ook voor hospitalisatieverzekering.
Enkele verschillen met de "rolls royce" van de hospitalisatieverzekeringen : daar waar DKV alles dekt vanaf 1 maand voor de hospitalisatie en tot 3 maanden nadien, wordt er bij AMMA het dubbele gegeven t.t.z. vanaf 2 maanden voor de opname tot 6 maanden na de opname wordt alles terigbetaald (min de vrijstelling). Voor orthopedische gevallen is er zelfs dekking tot 12 maanden na de opname... Fantastisch nietwaar.
Bovendien zijn ook alle zware ziekten (27) gedekt, net zoals bij DKV.
Tenslotte : wat kpost deze verzekering? Veel minder dan bij DKV
Dus : voor alle mensen die van nabij (of wat verderaf) iets te malken hebben met de medische en/paramedische wereld : neem informatie.
Ik heb dat ook gedaan, en er is een vriendelijke meneer mij alles rustig komen uitleggen op dag en uur dat ik wou. Alles in een mum van tijd perfect geregeld. Heb ondertussen 3 opnames achter de rug en prima opvolging.
Amma is een maatschappij waar alle mensen uit de medische en paramedische wereld zich kunnen verzekeren, ook voor hospitalisatieverzekering.
Enkele verschillen met de "rolls royce" van de hospitalisatieverzekeringen : daar waar DKV alles dekt vanaf 1 maand voor de hospitalisatie en tot 3 maanden nadien, wordt er bij AMMA het dubbele gegeven t.t.z. vanaf 2 maanden voor de opname tot 6 maanden na de opname wordt alles terigbetaald (min de vrijstelling). Voor orthopedische gevallen is er zelfs dekking tot 12 maanden na de opname... Fantastisch nietwaar.
Bovendien zijn ook alle zware ziekten (27) gedekt, net zoals bij DKV.
Tenslotte : wat kpost deze verzekering? Veel minder dan bij DKV
Dus : voor alle mensen die van nabij (of wat verderaf) iets te malken hebben met de medische en/paramedische wereld : neem informatie.
Ik heb dat ook gedaan, en er is een vriendelijke meneer mij alles rustig komen uitleggen op dag en uur dat ik wou. Alles in een mum van tijd perfect geregeld. Heb ondertussen 3 opnames achter de rug en prima opvolging.
Bij AMMA wordt uw leeftijd niet bevroren, m.a.w. uw premie stijgt naarmate u ouder wordt. Daardoor valt de premie nog mee als je jong bent.
Er staan ook een paar plafonds in de polis. bvb bij omname in een ziekenhuis in het brussels hoofdstedelijk gewest betaalt Amma maar een deel van uw kosten.
Daarnaast zijn er ook beperkingen bij opnames in het buitenland en is de tussenkomt voor orthopedisch materiaal of iets dergelijks ook beperkt. Er is ook een plafond voor de tussenkomst in het vervoer naar het ziekenhuis van 1.500 euro. Een helicopter is gedekt, maar met 1.500 euro zult ge toch niet toekomen.
Ik denk ook niet dat amma een derdebetalerssyteem heeft ? Daar zal Nonno wel kunnen op antwoorden.
De algemene waarborg is wel onbeperkt waardoor deze polis toch veel beter is dan die van de mutualiteiten.
Qua premie weet ik niet of amma duur is of niet. Amma is trouwens geen verzekeringsmaatschappij maar een kas, waardoor ze geen winst nastreven. Dus zouden ze qua prijs/kwaliteit idd moeten beter zijn.
Er staan ook een paar plafonds in de polis. bvb bij omname in een ziekenhuis in het brussels hoofdstedelijk gewest betaalt Amma maar een deel van uw kosten.
Daarnaast zijn er ook beperkingen bij opnames in het buitenland en is de tussenkomt voor orthopedisch materiaal of iets dergelijks ook beperkt. Er is ook een plafond voor de tussenkomst in het vervoer naar het ziekenhuis van 1.500 euro. Een helicopter is gedekt, maar met 1.500 euro zult ge toch niet toekomen.
Ik denk ook niet dat amma een derdebetalerssyteem heeft ? Daar zal Nonno wel kunnen op antwoorden.
De algemene waarborg is wel onbeperkt waardoor deze polis toch veel beter is dan die van de mutualiteiten.
Qua premie weet ik niet of amma duur is of niet. Amma is trouwens geen verzekeringsmaatschappij maar een kas, waardoor ze geen winst nastreven. Dus zouden ze qua prijs/kwaliteit idd moeten beter zijn.
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Zomaar een idee dat mij te binnen schiet: indien wij met z'n allen 150 € per jaar opleggen aan het ziekenfonds, wordt het dan niet terug voor iedereen betaalbaar. Aangezien er bij de verzekeraars toch flink wa sollen aan hun poten blijven plakken...
En kunnen ze dan niet de autobelasting optrekken om er onmiddellijk een autoverzekering in te steken en de onroerende voorheffing omhoog doen om er een brandverzekering mee te betalen, en een algemene belastingverhoging voor de familiale en een taks op reizen om een annulerings- en reisbijstandsverzekering te hebben, ...relativity schreef: Zomaar een idee dat mij te binnen schiet: indien wij met z'n allen 150 € per jaar opleggen aan het ziekenfonds, wordt het dan niet terug voor iedereen betaalbaar. Aangezien er bij de verzekeraars toch flink wa sollen aan hun poten blijven plakken...
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Neen nuyttie, dit is helemaal niet de bedoeling. Maar men spreekt (vooral dan bij de CM) van het solidariteitsprincipe. Hiervan is in mijn voorstel wel degelijk sprake.En kunnen ze dan niet de autobelasting optrekken om er onmiddellijk een autoverzekering in te steken en de onroerende voorheffing omhoog doen om er een brandverzekering mee te betalen, en een algemene belastingverhoging voor de familiale en een taks op reizen om een annulerings- en reisbijstandsverzekering te hebben, ...
Hou er tevens rekening mee dat wanneer je een (dure) hospi-cover neemt, u automatisch 2 keer betaald voor uw gezondheidszorg, pardon, 3 keer.
Bijdrage aan ziekenfonds/zorgkas, bijdrage belastingen (deels besteedt aan gezondheidszorg) en bijdrage hospi-cover.
Deze primaire (levensnoodzakelijke) dienst dient voor iedereen betaalbaar te blijven. Dit gaan vergelijken met luxe producten (annulatieverzekeringen voor reizen, omnium voor de dikke mercedes,...) is mijns inziens dan ook fel overdreven.
Twas maar voor de lol. Ik geef u 100% gelijk