auto, brand & familiale: AG Insurance VS Argenta
-
neo
auto, brand & familiale: AG Insurance VS Argenta
Beste allen
Ik kreeg offertes van beide verzekeraars voor de 3 verzekeringen samen. Argenta kwam iets goedkoper uit. Op het eerste gezicht betreft het gelijkaardige producten maar is dat effectief zo?
Wat zijn jullie ervaringen met die twee? Zijn de dekkingen vergelijkbaar? Misschien blijf ik beter weg van die 2?
goed weekend iedereen
Ik kreeg offertes van beide verzekeraars voor de 3 verzekeringen samen. Argenta kwam iets goedkoper uit. Op het eerste gezicht betreft het gelijkaardige producten maar is dat effectief zo?
Wat zijn jullie ervaringen met die twee? Zijn de dekkingen vergelijkbaar? Misschien blijf ik beter weg van die 2?
goed weekend iedereen
Re: auto, brand & familiale: AG Insurance VS Argenta
Blijkbaar mogen we weeral eens voor helderziende spelen.neo schreef: ↑10 juli 2020, 14:39 Beste allen
goed weekend iedereen
Waarom zonder de details te kennen een oordeel vellen ?
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
neo
Argenta:
AG:
- verzekerd wonen + (gebouw, inhoud, rechtsbijstand verzekerd wonen, BA, familiale)
- auto (BA, gedeeltelijke omnium, rechtsbijstand safe, bestuurder +)
AG:
- top woning (gebouw, inhoud)
- top familiale (BA gezin, rechtsbijstand)
- auto (BA auto, Top Omnium, uitgebreide rechtsbijstand, top bijstand)
De enige twee tips die ik iemand meegeven zijn:
1/ Kies voor een makelaar en niet voor een bank
2/ Neem je rechtsbijstand apart
1/ Kies voor een makelaar en niet voor een bank
2/ Neem je rechtsbijstand apart
Lees Argenta iets goedkoper , natuurlijk appels en peren.neo schreef: ↑11 juli 2020, 09:25 Argenta:VS
- verzekerd wonen + (gebouw, inhoud, rechtsbijstand verzekerd wonen, BA, familiale)
AG:Indien nodig geef ik nog wat extra informatie
Bvb bij de ene gedeeltelijke (Argenta) , bij de andere top omnium ( AG).
Bij mijn eigen verzekering is bvb al bijstand aan woning inbegrepen.(elec , loodgieter , slotenmaker)
Bij bvb Ethias is dat extra polis.
Bovenstaande wordt tegenwoordig ook aangeboden door energie maatschappijen.
Als bvb een prive ongeval verzekering is bestuurders verzekering niet nodig.
Kan iets duurder zijn maar wel dekking , met fiets , moto enz.
Dus al die keuze's kan een forum niet maken.
En al aangehaald een onafhankelijke rechtsbijstand kost +- 16 € per maand. (Arcces, Das , consumenten polis )
Nog iets bvb kinderen van 18 j starten op eigen naam aan bonus malus ouders. m.a.w goedkoop ba verzekerd.
Dus wat zijn uw keuze's.
De prijs is iets , wat verzekerd is iets anders.
Estate Guru believer.
Wat heb je eigenlijk nodig want je ben hier verschillende offertes en producten met mekaar aan het vergelijken. Bij Argenta heb je enkel een kleine omnium (brand, glasbraak, storm,...) terwijl je bij AG een volledige omnium hebt. Daarnaast heb je bij AG een pechbijstand, terwijl je bij Argenta een bestuurder+ hebt. Dit is een bestuurdersverzekering en dit dekt de lichamelijke schade van de bestuurder in het geval van een ongeval (ongeacht of je zelf in fout bent of niet).neo schreef: ↑11 juli 2020, 09:25 Argenta:VS
AG:Indien nodig geef ik nog wat extra informatie
Als je echt wilt kunnen vergelijken, zou je net hetzelfde bij beide maatschappijen moeten aanvragen.
Je onafhankelijke makelaar je beste verzekering. Ik moet daar eerlijk gezegd om lachen. Ik heb zelf jaren voor verschillende verzekeringsmaatschappijen gewerkt en de meeste makelaars zijn alles behalve neutraal, laat staan onafhankelijk. Ze krijgen immers snoepreisjes, Champions league tickets, etentjes in 3 sterren restaurants,... zolang als ze maar bepaalde productietargets halen bij een bepaalde verzekeringsmaatschappij. De meeste makelaars werken in theorie dan misschien voor verschillende verzekeringsmaatschappijen maar in de praktijk is dit er vaak maar 1 of 2. Je kan hun "onafhankelijk" advies dus maar beter met een korreltje zou nemen...
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Het beste is een bank met een verzekeringsportfolio en dat ze een eigen product hebben tov de andere dan zie je ook al veel verschil.
Dat ze dus beiden aanbieden.
Dat ze dus beiden aanbieden.
Er zijn wel makelaars die in principe voor een maatschappij werken.NS2SN schreef: ↑11 juli 2020, 18:13Je onafhankelijke makelaar je beste verzekering. Ik moet daar eerlijk gezegd om lachen. Ik heb zelf jaren voor verschillende verzekeringsmaatschappijen gewerkt en de meeste makelaars zijn alles behalve neutraal, laat staan onafhankelijk. Ze krijgen immers snoepreisjes, Champions league tickets, etentjes in 3 sterren restaurants,... zolang als ze maar bepaalde productietargets halen bij een bepaalde verzekeringsmaatschappij. De meeste makelaars werken in theorie dan misschien voor verschillende verzekeringsmaatschappijen maar in de praktijk is dit er vaak maar 1 of 2. Je kan hun "onafhankelijk" advies dus maar beter met een korreltje zou nemen...
bvb Dvv - P&v - Boerenbond ( wat nu kbc verzekeringen is)
Estate Guru believer.
Hier tegenovergestelde. Ik werk bij een bank en zou nooit mijn verzekeringen daar bij afsluiten. Ik wil een makelaar die er staat als ik schade heb, die 24/7 bereikbaar is en die je dossier verdedigt als er schade is. Bij mij hebben ze 6 maatschappijen met elkaar vergeleken, heb overal de tarieven van gezien (apart of in pakket) en zo toonden ze aan wat de goedkoopste optie was. Ofwel heb ik dan een dijk van een makelaar, maar daar was ik al van overtuigd!NS2SN schreef: ↑11 juli 2020, 18:13Je onafhankelijke makelaar je beste verzekering. Ik moet daar eerlijk gezegd om lachen. Ik heb zelf jaren voor verschillende verzekeringsmaatschappijen gewerkt en de meeste makelaars zijn alles behalve neutraal, laat staan onafhankelijk. Ze krijgen immers snoepreisjes, Champions league tickets, etentjes in 3 sterren restaurants,... zolang als ze maar bepaalde productietargets halen bij een bepaalde verzekeringsmaatschappij. De meeste makelaars werken in theorie dan misschien voor verschillende verzekeringsmaatschappijen maar in de praktijk is dit er vaak maar 1 of 2. Je kan hun "onafhankelijk" advies dus maar beter met een korreltje zou nemen...
-
neo
Bedankt.
Dit is inderdaad een fout van mij. Ik dacht dat ik bij het opmaken van de offertes expliciet om gedeeltelijke had gevraagd.
Bedoel je rechtsbijstand of een andere soort bijstand? Ik zie enkel rechtsbijstand in die 2 offertes. De bijstand van de door je omschreven soort heb ik echter niet nodig.
Zit die prive ongeval verzekering apart of kan die ook in de familiale zitten? Of begrijp ik dat verkeerd?
Wat ik nodig heb:
- brand voor gebouw en inhoud, diefstal hoeft niet
- gedeeltelijke omnium met rechtsbijstand (iedereen raadt dit aan, terecht?), assistance, vervangwagen, evt bestuurder
- eventueel familiale met of zonder rechtsbijstand (is dit echt aangeraden?)
Wat ik nodig heb:
brand voor gebouw en inhoud, diefstal hoeft niet
gedeeltelijke omnium met rechtsbijstand (iedereen raadt dit aan, terecht?), assistance, vervangwagen, evt bestuurder
eventueel familiale met of zonder rechtsbijstand (is dit echt aangeraden?)
Dus blijft over
Brand - inhoud en gebouw.
Ba - Kleine omnium - pechverhelping - vervangwagen.
Familiale
Aparte rechtsbijstand consumenten polis. ( dit voor brand - auto - familiale + als bestuurder ander voertuig)
+- 16 € per maand.
Eventueel prive ongeval polis - auto als bestuurder - als fietser als openbaar vervoer gebruiker , als moto bestuurder -
in het dagelijkse leven ( u struikelt breekt iets , en erna een paar maand kine dit als vb) 13 a 15 € per maand.
Het grote voordeel als een probleem verschillende maatschappij en belangen.
Het nadeel meer papieren rompslomp als een probleem.
brand voor gebouw en inhoud, diefstal hoeft niet
gedeeltelijke omnium met rechtsbijstand (iedereen raadt dit aan, terecht?), assistance, vervangwagen, evt bestuurder
eventueel familiale met of zonder rechtsbijstand (is dit echt aangeraden?)
Dus blijft over
Brand - inhoud en gebouw.
Ba - Kleine omnium - pechverhelping - vervangwagen.
Familiale
Aparte rechtsbijstand consumenten polis. ( dit voor brand - auto - familiale + als bestuurder ander voertuig)
+- 16 € per maand.
Eventueel prive ongeval polis - auto als bestuurder - als fietser als openbaar vervoer gebruiker , als moto bestuurder -
in het dagelijkse leven ( u struikelt breekt iets , en erna een paar maand kine dit als vb) 13 a 15 € per maand.
Het grote voordeel als een probleem verschillende maatschappij en belangen.
Het nadeel meer papieren rompslomp als een probleem.
Estate Guru believer.
-
neo
Zijn nog andere voor- en nadelen? Ik weet niet of het in mijn geval echt nuttig is om die verandering te maken. Ik had eerlijk gezegd daar ook nooit iets over gehoord. Is er een bepaalde maatschappij of een specifieke polis die je zou aanraden?
Zelf bij P&v gezien de all in brand polis ,familiale , prive ongeval - auto .
rechtsbijstand is consumenten bij Arcess.
P&v makelaar nodig zie website P&v verzekeringen.
Maak een afspraak kost niks , dringen op niks aan.
Vergelijken wat heden en wat eventueel bij hun mogelijk is.
Mijn eigen makelaar komt elk jaar op zijn iniatief langs en of er wijzigingen wenselijk zijn.
Dus elk jaar even doorlopen van polissen.
Bijstand aan woning al een paar maal nodig gehad , chauffagegist , sloten maker.
rechtsbijstand is consumenten bij Arcess.
P&v makelaar nodig zie website P&v verzekeringen.
Maak een afspraak kost niks , dringen op niks aan.
Vergelijken wat heden en wat eventueel bij hun mogelijk is.
Mijn eigen makelaar komt elk jaar op zijn iniatief langs en of er wijzigingen wenselijk zijn.
Dus elk jaar even doorlopen van polissen.
Bijstand aan woning al een paar maal nodig gehad , chauffagegist , sloten maker.
Estate Guru believer.