Wanneer uitspraak bij discussie aansprakelijkheid
Wanneer uitspraak bij discussie aansprakelijkheid
Hallo iedereen,
Graag had ik van jullie jullie ervaringen willen horen...
Mijn man is enkele weken geleden betrokken geweest bij een 'moto met auto' ongeval. Er is discussie over de aansprakelijkheid: terwijl het voor mijn man wel duidelijk was wie aansprakelijk was, wil de tegenpartij zich hier niet bij neerleggen.
Wat is jullie (persoonlijke) ervaring bij aansprakelijkheidsdiscussies: hoe lang hebben jullie op een definitieve uitspraak moeten wachten?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Mijn man is enkele weken geleden betrokken geweest bij een 'moto met auto' ongeval. Er is discussie over de aansprakelijkheid: terwijl het voor mijn man wel duidelijk was wie aansprakelijk was, wil de tegenpartij zich hier niet bij neerleggen.
Wat is jullie (persoonlijke) ervaring bij aansprakelijkheidsdiscussies: hoe lang hebben jullie op een definitieve uitspraak moeten wachten?
Re: Wanneer uitspraak bij discussie aansprakelijkheid
Dus uw man ging er waarschijnlijk van uit dat hij niet aansprakelijk was. Anders had de tegenparttij geen bezwaar gemaakt.
En laat de tegenpartij nu net hetzelfde denken over je man.

Drie maanden en acht dagen.
Geen moeite. Graag gedaan!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als het politie rechtbank wordt voor de zomer van 2021 met veel geluk.Loesje schreef: ↑14 juli 2020, 11:10 Hallo iedereen,
Estate Guru believer.
Mogelijks wordt bij betwisting of zonder doorslaggevend bewijs het zonder gevolg geklasseerd bij de politierechtbank, en kan je via avokaat je recht proberen te halen via een burgerlijke procedure. Best je rechtsbijstandpolis aanspreken dan.
https://justitie.belgium.be/nl/themas_e ... rocedure_4
https://justitie.belgium.be/nl/themas_e ... rocedure_4
wat zeggen de twee verzekeringsmaatschappijen ? Normaal zullen die snel beslissen en meestal komen die wel overeen.
Als ze niet overeenkomen, of je gaat niet akkoord, dan is het wachten op het strafdossier, en dat hangt van arrondissement tot arrondissement af. In het Kortrijkse is dat meer dan een jaar.
Als je een onafhankelijke rechtsbijstand hebt, kan die ook zijn mening geven.
Als ze niet overeenkomen, of je gaat niet akkoord, dan is het wachten op het strafdossier, en dat hangt van arrondissement tot arrondissement af. In het Kortrijkse is dat meer dan een jaar.
Als je een onafhankelijke rechtsbijstand hebt, kan die ook zijn mening geven.
Dat er nog vele zijn zonder aparte polis , niet te begrijpen in 2020.
Estate Guru believer.
-
- Full Member
- Contacteer:
Rechtsbijstand zal maar optreden als ze inschatten dat ze de zaak kunnen winnen, en moet jezelf niets betalen.
Als je toch uitdrukkelijk wil dat ze je zaak verdedigen en je verliest de zaak zal je de advokaat moeten betalen..
Best kijk je je polis voorwaarden goed na.. er zijn nogal wat verschillen in, naargelang bij wie je verzekerd bent.
Als je toch uitdrukkelijk wil dat ze je zaak verdedigen en je verliest de zaak zal je de advokaat moeten betalen..
Best kijk je je polis voorwaarden goed na.. er zijn nogal wat verschillen in, naargelang bij wie je verzekerd bent.
Een consumenten polis i.p.v rechtsbijstand te betalen bij auto , moto , brand , familiale.
Dus all in one.
Estate Guru believer.
Ludo u gaat er van uit een verzekering heeft altijd gelijk.ludo schreef: ↑15 juli 2020, 00:15 Rechtsbijstand zal maar optreden als ze inschatten dat ze de zaak kunnen winnen, en moet jezelf niets betalen.
Als uw rechtsbijstand daar is bent ge nogal rap gesjost.
Als een aparte bij een andere maatschappij zijn het verschillende belangen.
Een 50/50 wordt dan algauw geen 50/50.
En dat probleem doet zich al eens voor als de 2 partijen bij de zelfde maatschappij verzekerd zijn.
En dan komt nog het verhaal van een deftige makelaar die klant bijstaat.
Het ontvangen van een vergoeding zonder zijn rechten naar de toekomst toe te verliezen , nog zoiets.
Het is gewoonlijk nogal snel gauw iets uitkeren , ze zwijgen en we zijn der vanaf.
En graag bewijzen van advokaat te moeten betalen als men een zaak verliest.
Estate Guru believer.