De Coronasmoes
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De Coronasmoes
Dat zeg ik toch niet?
DE OVERHEID zegt dat wij een essentiele dienst zijn waar werkloosheid tijdens corona niet toegelaten is.

Die werkloosheid die iedereen kreeg kregen wij niet hoor zelfs al is de werkdruk te laag.
Ik heb dagen gehad dat ik me echt verveelde hoor. Maar je mag niet technisch werkloos zijn want essentieel dus moet je verlof nemen.
Hetzelfde ervaren met ING. Donderdag gebeld naar mijn kantoor voor afspraak te maken. Telkens 20 minuten in de wacht met vervelend muziekje,en met tussenin de boodschap nog even te wachten om doorveronden te worden met een medewerker.
3 maal gebeld, telkens 20 minuten wachten. niemand nam op.
Vrijdag hetzelfde, niemand nam op, en ik maar wachten.
Maandag hetzelfde liedje.
Dan maar gebeld naar hoofdkantoor in BXL. Wederom dat vervelend wachtmuziekje, maar na 10 minuten toch een levend iemand aan de lijn.
Niet direkt verder geholpen, waarop ik zei dat op de site vermeld staat om afspraak in je kantoor te maken, maar dat er niemand opnam, en of ze misschien falliet waren, hoe kan ik dan afspraak maken als er niemand opneemt. " Ja meneer, maar Corana regels hé...
De dame antwoorde vriendelijk " daarom zijn we er dan hé meneer"
Ja mevrouw, maar ik heb uw nr. via internet moeten opzoeken, staat ook nergens vermeld. Echt klantvriendelijk kan je dat niet noemen, andere banken Fortis - Belfius - Argenta heb ik binnen de 5 minuten een gesprekspartner, of een chatline. ING heeft niets van dit alles, belachelijk gewoon hoe jullie met de klanten omspringen. Zal er ni te lang over moeten nadenken om mijn rekening daar definitief af te sluiten. Eind gesprek.
Dan maar gebeld naar hoofdkantoor in BXL. Wederom dat vervelend wachtmuziekje, maar na 10 minuten toch een levend iemand aan de lijn.
Niet direkt verder geholpen, waarop ik zei dat op de site vermeld staat om afspraak in je kantoor te maken, maar dat er niemand opnam, en of ze misschien falliet waren, hoe kan ik dan afspraak maken als er niemand opneemt. " Ja meneer, maar Corana regels hé...
Ja mevrouw, maar ik heb uw nr. via internet moeten opzoeken, staat ook nergens vermeld. Echt klantvriendelijk kan je dat niet noemen, andere banken Fortis - Belfius - Argenta heb ik binnen de 5 minuten een gesprekspartner, of een chatline. ING heeft niets van dit alles, belachelijk gewoon hoe jullie met de klanten omspringen. Zal er ni te lang over moeten nadenken om mijn rekening daar definitief af te sluiten. Eind gesprek.
-
- Jr. Member
jij begrijpt blijkbaar niet dat door de corona alles onderbemant is, en dat het veel langer duurt eer men je kan helpen
Ludo, hier hetzelfde met KBC, vorige week dinsdag mijn nummer ingesproken, men zou mij terugbellen, we zijn ondertussen meer dan een week verder en ik ben nog aan het wachten...ludo schreef: ↑15 juli 2020, 18:06 Hetzelfde ervaren met ING. Donderdag gebeld naar mijn kantoor voor afspraak te maken. Telkens 20 minuten in de wacht met vervelend muziekje,en met tussenin de boodschap nog even te wachten om doorveronden te worden met een medewerker.
Nee, ze kunnen toch thuiswerken en telefoon doorverbinden. Of onbeantwoorde telefoons doorsturen naar een ander kantoor,...Janmetvrees schreef: ↑15 juli 2020, 18:10 jij begrijpt blijkbaar niet dat door de corona alles onderbemant is, en dat het veel langer duurt eer men je kan helpen
Ik begrijp inderdaad niet dat een administratief thuismedewerker niet op zeer eenvoudige wijze vanuit thuis dezelfde telefoons kan beantwoorden dan vanop zijn bureau.Janmetvrees schreef: ↑15 juli 2020, 18:10 jij begrijpt blijkbaar niet dat door de corona alles onderbemant is, en dat het veel langer duurt eer men je kan helpen
Daar is technisch nu echt eens geen kunst aan.
Ik begrijp wel dat sommige 'medewerkers' liever thuis (of elders) voor 70% van hun loon + extra steunmaatregelen liever zitten te niksen en hun adminstratieve taken niet verder zetten van thuis uit.
Met coronabesemtting heeft dat weinig te maken. Wel met ongecontroleerd profitariaat van al beperkte overheidsmiddelen.
Met de volle medewerking van de beleidsverantwoordelijken.
Als diensten, zeker in deze periode waar men op vakantie kan en kan gaan feesten, onderbemand zijn is er geen enkele goede reden om administratieve medewerkers niet (terug) aan het werk te zetten en ze technisch werkloos te plaatsen.
Kan je geen afspraak maken via
https://www.ing.be/nl/retail/daily-bank ... ppointment
?
Ik heb daar een paar jaar geleden gebruik van gemaakt nav een overlijden van een familielid.
Niet dat ik te spreken was over de verdere afhandeling, maar goed ...
hallucinant-interview-ceo-ing-belgie-t2 ... en#p429717
Ook ik zit deels thuis aan 70% van een geplafonneerd loon. Helaas geen eigen keuze. Ons bedrijf zit in de event sector en ook de boekhouding moet zijn steen bijdragen om deze periode te overbruggen/ overleven. De uren dat je wel mag werken zijn drukker door de onderbemanning. Leuk is anders.Jefdewit schreef: ↑15 juli 2020, 20:24Ik begrijp inderdaad niet dat een administratief thuismedewerker niet op zeer eenvoudige wijze vanuit thuis dezelfde telefoons kan beantwoorden dan vanop zijn bureau.Janmetvrees schreef: ↑15 juli 2020, 18:10 jij begrijpt blijkbaar niet dat door de corona alles onderbemant is, en dat het veel langer duurt eer men je kan helpen
Daar is technisch nu echt eens geen kunst aan.
Ik begrijp wel dat sommige 'medewerkers' liever thuis (of elders) voor 70% van hun loon + extra steunmaatregelen liever zitten te niksen en hun adminstratieve taken niet verder zetten van thuis uit.
Met coronabesemtting heeft dat weinig te maken. Wel met ongecontroleerd profitariaat van al beperkte overheidsmiddelen.
Met de volle medewerking van de beleidsverantwoordelijken.
Als diensten, zeker in deze periode waar men op vakantie kan en kan gaan feesten, onderbemand zijn is er geen enkele goede reden om administratieve medewerkers niet (terug) aan het werk te zetten en ze technisch werkloos te plaatsen.
oh ja??? Bij Argenta - Belfius - Fortis,,, géén enkel probleem om op dezelfde dag als ik naar ING belde,, telefonisch kontakt te krijgen met Ar - Bel - For kantoor hoor.. Of weten die van géne Corona daar???Janmetvrees schreef: ↑15 juli 2020, 18:10 jij begrijpt blijkbaar niet dat door de corona alles onderbemant is, en dat het veel langer duurt eer men je kan helpen
Laatst gewijzigd door ludo op 15 juli 2020, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Zal het via deze weg eens proberen,,, Bedankt.J Lawieck schreef: ↑15 juli 2020, 21:03Kan je geen afspraak maken via
https://www.ing.be/nl/retail/daily-bank ... ppointment
?
Ik heb daar een paar jaar geleden gebruik van gemaakt nav een overlijden van een familielid.
Niet dat ik te spreken was over de verdere afhandeling, maar goed ...
hallucinant-interview-ceo-ing-belgie-t2 ... en#p429717
Dat beweert dan ook niemand.Predah schreef: ↑15 juli 2020, 21:59 Ook ik zit deels thuis aan 70% van een geplafonneerd loon. Helaas geen eigen keuze. Ons bedrijf zit in de event sector en ook de boekhouding moet zijn steen bijdragen om deze periode te overbruggen/ overleven. De uren dat je wel mag werken zijn drukker door de onderbemanning. Leuk is anders.
Een bank is nog steeds geen event sector en haar activiteiten lijden ook niet rechtstreeks onder de coronacrisis.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Even een open vraag maar waarvoor gaan jullie allemaal naar de bank met een afspraak of dergelijke?
Ik kan me dit jaar zelfs geen afspraak met de bank herinneren.
Als ik al dat geklaag over de banken hier lees, is het misschien om er de rekeningen af te sluitenTimoootjex schreef: ↑15 juli 2020, 23:39 Even een open vraag maar waarvoor gaan jullie allemaal naar de bank met een afspraak of dergelijke?

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Veel callcentra van financiële instellingen zullen wel extra workload ondervinden door de uitgestelde afbetalingen. Elk afbetalingsbedrag hoger dan 50€ valt immers onder de regeling.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Dan heb jij veel geluk gehad, vorige week twee dagen naar mijn Belfius-kantoor proberen bellen (tientallen keren per dag) en niemand die opnam ("al onze medewerkers zijn in gesprek").