Op de hoogte blijven van wetgeving beleggen België
TIP
Op de hoogte blijven van wetgeving beleggen België
Hallo
Ik vroeg me af wat jullie zouden aanraden aan iemand die op de hoogte wil blijven omtrent Belgische wetgeving over beleggen, maar daar liefst zo min mogelijk tijd aan besteed? Ik zou bv. willen weten dat er een nieuwe belasting komt zodat ik kan bepalen of mijn huidige beleggingsstrategie ongewijzigd kan blijven.
Meer context:
Ik ben een behoorlijk boglehead-achtige belegger en zou graag zonder al te veel tijd te besteden weten wanneer het bv. niet meer wijs zou zijn om in kapitaliserende indexfondsen te beleggen omdat zus en zo veranderd is. Ik ben dus bv. niet geïnteresseerd in wat Trump zei of welke aandelen omhoog schieten.
Momenteel scan ik maandelijks dit forum op nieuwe relevante onderwerpen en Google ik een paar dingen als "wijzigingen belasting belegger België" op nieuwsartikels. Maar ik weet niet of ik zo wel alles vind wat relevant kan zijn.
Op voorhand heel fel bedankt :-)
Ik vroeg me af wat jullie zouden aanraden aan iemand die op de hoogte wil blijven omtrent Belgische wetgeving over beleggen, maar daar liefst zo min mogelijk tijd aan besteed? Ik zou bv. willen weten dat er een nieuwe belasting komt zodat ik kan bepalen of mijn huidige beleggingsstrategie ongewijzigd kan blijven.
Meer context:
Ik ben een behoorlijk boglehead-achtige belegger en zou graag zonder al te veel tijd te besteden weten wanneer het bv. niet meer wijs zou zijn om in kapitaliserende indexfondsen te beleggen omdat zus en zo veranderd is. Ik ben dus bv. niet geïnteresseerd in wat Trump zei of welke aandelen omhoog schieten.
Momenteel scan ik maandelijks dit forum op nieuwe relevante onderwerpen en Google ik een paar dingen als "wijzigingen belasting belegger België" op nieuwsartikels. Maar ik weet niet of ik zo wel alles vind wat relevant kan zijn.
Op voorhand heel fel bedankt :-)
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Op de hoogte blijven van wetgeving beleggen België
Het makkelijkst is allicht elk jaar een betrouwbare boekhouder inhuren.
Het goedkoopste alternatief qua tijd en geld lijkt me voorlopig https://www.bogleheads.org/wiki/Investing_from_Belgium te zijn. Zolang dat regelmatig bijgewerkt wordt valt dat moeilijk te kloppen.
Je zou ook de jaarlijkse belastinggidsen voor Belgë kunnen nakijken. De Tijd heeft er, Test Aankoop, de grote boekhoudhaaien (EY, KPMG, Deloitte, PWC) ook.
Het goedkoopste alternatief qua tijd en geld lijkt me voorlopig https://www.bogleheads.org/wiki/Investing_from_Belgium te zijn. Zolang dat regelmatig bijgewerkt wordt valt dat moeilijk te kloppen.
Je zou ook de jaarlijkse belastinggidsen voor Belgë kunnen nakijken. De Tijd heeft er, Test Aankoop, de grote boekhoudhaaien (EY, KPMG, Deloitte, PWC) ook.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat is inderdaad het makkelijkste en zo ben je zeker dat je niks mist. Alleen ja, niet met mijn beperkt kapitaalfropskottel schreef: ↑18 juli 2020, 22:08 Het makkelijkst is allicht elk jaar een betrouwbare boekhouder inhuren.
Dit is een heel goede tip. Ik dacht er zelf ook aan maar twijfelde in hoeverre ik zeker kan zijn dat dit altijd up-to-date zal zijn. Maar met de grote Boglehead community zal dat vast wel zijn.fropskottel schreef: ↑18 juli 2020, 22:08 Het goedkoopste alternatief qua tijd en geld lijkt me voorlopig [url naar Bogleheads Investing from Belgium verwijderd door Bizon wegens spam-melding] te zijn. Zolang dat regelmatig bijgewerkt wordt valt dat moeilijk te kloppen.
Zeer goede tips. Ik vind al heel regelmatig nuttige artikels terug in De Tijd.fropskottel schreef: ↑18 juli 2020, 22:08 Je zou ook de jaarlijkse belastinggidsen voor Belgë kunnen nakijken. De Tijd heeft er, Test Aankoop, de grote boekhoudhaaien (EY, KPMG, Deloitte, PWC) ook.
Heel fel bedankt voor je advies, fropskottel!
---
Nog een ander idee is om B7H4long's onderwerp "De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie" te volgen. Niet uitsluitend, maar als extra vermits dat dichtbij hetgeen ik doe, ligt.
PS Bedankt B7H4long voor je jarenlange inzet op dit forum. Topkerel.
Laatst gewijzigd door Bizon op 19 juli 2020, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er drastisch dingen veranderen wordt dat doorgaans ook wel in het lang en breed uitgesmeerd in de media en zullen er zeker een tiental onderwerpen verschijnen op dit forum. Niet dat ik je afraad om het actief op te volgen, maar de wetgeving wijzigt niet zo vaak ingrijpend en het gaat zeker niet onopgemerkt voorbij in de beleggingswereld.
De Tijd lezen helpt ook altijd.
De Tijd lezen helpt ook altijd.
-
anonymous9
Je bank of broker meldt dit doorgaans ook op hun website. Bij diegene waarbij ik zelf klant ben krijg ik zelfs speciaal een mail als er iets verandert aan de regels, of vermeldt men het in een nieuwsbrief.
Jullie opmerkingen kloppen allebei. Heel fel bedankt!