Takel techniek
Takel techniek
Vraagje in verband met stabiliteit gewichtsverdeling .
1/Ik heb een takel
2/Ik heb een houten plank 50 cm x 50 cm met op elke hoek een gat
3/Ik wil 2 koorden met bovenaan een lus ( welke ik aan de takel kan hangen ) door de gaten van de plank steken ( onderaan het koord een knop,zodat het koord niet door het gat schiet natuurlijk ).
Vraag :
Hoe verdeel ik de 2 touwen met bovenaan een lus van gat naar gat het beste::: Diagonaal of verticaal
om de beste balans te hebben als ik iets op die plank zet om deze naar beneden te laten zakken met de takel
1/Ik heb een takel
2/Ik heb een houten plank 50 cm x 50 cm met op elke hoek een gat
3/Ik wil 2 koorden met bovenaan een lus ( welke ik aan de takel kan hangen ) door de gaten van de plank steken ( onderaan het koord een knop,zodat het koord niet door het gat schiet natuurlijk ).
Vraag :
Hoe verdeel ik de 2 touwen met bovenaan een lus van gat naar gat het beste::: Diagonaal of verticaal

om de beste balans te hebben als ik iets op die plank zet om deze naar beneden te laten zakken met de takel

Re: Takel techniek
Je moet er altijd voor zorgen dat de last (hier plank op plaat) niet kan schuiven in de touwen (of lengen). Voor een last met vier hijspunten (plaat met vier gaten op de hoeken) heb je een 4-sprong (ketting voorbeeld) nodig en voor last met twee hijspunten een 2-sprong. Een touw door lussen van het ene naar het andere gat is niet veilig, bij ongelijk gewicht verdeling zal de last verschuiven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Takel techniek
Mercie vortex voor de nuttige info.vortex schreef: ↑21 juli 2020, 13:30 Je moet er altijd voor zorgen dat de last (hier plank op plaat) niet kan schuiven in de touwen (of lengen). Voor een last met vier hijspunten (plaat met vier gaten op de hoeken) heb je een 4-sprong (ketting voorbeeld) nodig en voor last met twee hijspunten een 2-sprong. Een touw door lussen van het ene naar het andere gat is niet veilig, bij ongelijk gewicht verdeling zal de last verschuiven.