[Keyplan] Fondsen verkopen, product behouden
TIP
[Keyplan] Fondsen verkopen, product behouden
Ik ben inmiddels een 6tal jaar aan het beleggen in een Keyplan. Zeer tevreden van.
Ik heb weet van zowel het wijzigen van een Keyplan (al dan niet met arbitrage) als herbalanceren. Dat eerste heb ik reeds gedaan in het verleden.
Nu wil ik graag mijn initiële inleg uit het Keyplan halen. Voor de rest wil ik graag blijven inleggen in het product (met dezelfde fondsen).
Dat is handig, want dan moet ik niet opnieuw starten voor een periode van 5 jaar (met mogelijke kosten).
Voor zover ik kan zien lijkt met dat niet mogelijk?
Iemand dit al eens gedaan?
Ik heb weet van zowel het wijzigen van een Keyplan (al dan niet met arbitrage) als herbalanceren. Dat eerste heb ik reeds gedaan in het verleden.
Nu wil ik graag mijn initiële inleg uit het Keyplan halen. Voor de rest wil ik graag blijven inleggen in het product (met dezelfde fondsen).
Dat is handig, want dan moet ik niet opnieuw starten voor een periode van 5 jaar (met mogelijke kosten).
Re: [Keyplan] Fondsen verkopen, product behouden
Kun je niet een deel verkopen en een deel houden? Dan blijft je Keyplan bestaan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Technisch gezien kan dat inderdaad niet denk ik, je zal idd een deel moeten verkopen en een deel houden ... Alternatief is een nieuwe KeyPlan openen idd, dat brengt op zich geen kosten mee, maar zul je idd terug 5 jaar moeten wachten als je zonder 10EUR kost per lijn wil verkopen ...
Stel u heeft 3,51 deelbewijzen van een fonds.hansv schreef: ↑28 juli 2020, 15:54 Ik ben inmiddels een 6tal jaar aan het beleggen in een Keyplan. Zeer tevreden van.
U verkoopt dan 3,5 deelbewijzen.
Blijft dus over 0,1 deelbewijzen.
Dit herhalen en is natuurlijk manueel in te voeren die verkoop.
Te eenvoudig ??
Estate Guru believer.
Om je fondsen na 5 jaar uit het Keyplan te kunnen verkopen moet je ze eerst via een document dat beschikbaar is in document center, transfereren naar uw effectenrekening. Gebruik zeker het document :" Effectentransfer – Binnen Keytrade Bank", om uw Keyplan te behouden! Nadien kan je terug opstarten met de aankoop van fondsen in uw bestaand Keyplan en dat zonder kosten, zelfs met wijziging van de fondsensamenstelling. Wilt u dan terug een bepaald fonds met een mindere prestatie of om een andere reden, ook eentje met maar een beperkte inlegwaarde, verkopen dan gebruik je opnieuw het effectentransfer document. Lees voor correcte info zeker ook de faq bij het Keyplan. Succes.
Plantin, Zeer zeker 'Te eenvoudig ??', want dat kan je niet bij een KeyPlan...
De anderen: bedankt.
Keytrade geeft zelf aan een transfer te doen naar de effectenrekening en van daaruit te verkopen.
Zonde, want hoewel de transfer gratis is na 5 jaar, zijn er aan die verkoop via die effectenrekening wel degelijk kosten verbonden vermoed ik.
Ik denk er dan maar aan het volledige plan te verkopen en een nieuw Keyplan te starten.
Omslachtig, maar het makkelijkste om aan het geld te geraken.
Keytrade geeft zelf aan een transfer te doen naar de effectenrekening en van daaruit te verkopen.
Zonde, want hoewel de transfer gratis is na 5 jaar, zijn er aan die verkoop via die effectenrekening wel degelijk kosten verbonden vermoed ik.
Ik denk er dan maar aan het volledige plan te verkopen en een nieuw Keyplan te starten.
Ben ik blij bij Me Direct dit in eender welk plan te kunnen uitvoeren.hansv schreef: ↑29 juli 2020, 20:55 Plantin, Zeer zeker 'Te eenvoudig ??', want dat kan je niet bij een KeyPlan...
M.a.w kan ten alle tijde aan mijn centjes.
Begin maart nog gebruik van gemaakt.
En april terug ingestapt.
Estate Guru believer.
Het volledige KeyPlan verkopen geeft bij een KeyPlan ouder dan 5 jaar precies dezelfde kosten als verkopen via de effectenrekening: naargelang de fondsen beurstaks en/of Reynderstaks.hansv schreef: ↑29 juli 2020, 20:55 Plantin, Zeer zeker 'Te eenvoudig ??', want dat kan je niet bij een KeyPlan...
Klopt niet !
Ik heb dit ooit al gedaan, en er komen dan geen kosten bij.
Het enige probleem is, dat ze maar tot x-cijfers na de comma kunnen gaan bij zo'n verkoop. Hierdoor kom je bij heel wat fondsen met een belachelijk kleine restwaarde te zitten van een paar centen. Je kan dan, mits het invullen van een ander document, hier afstand van doen. Op die manier verdwijnen die lijnen volledig uit je effectenrekening.
Klopt Annetje, je hebt gelijk.
Antwoord van Keytrade:
Als u de getransfereerde fondsen vervolgens verkoopt op deze gewone beursrekening, zijn er daarop geen makelaarskosten meer van toepassing.
Maw: ik ga een transfer opstarten voor het bedrag van de inleg, daarna het plan aanpassen.
Top.
Antwoord van Keytrade:
Als u de getransfereerde fondsen vervolgens verkoopt op deze gewone beursrekening, zijn er daarop geen makelaarskosten meer van toepassing.
Maw: ik ga een transfer opstarten voor het bedrag van de inleg, daarna het plan aanpassen.
Top.