Ethias zoekt overnemer bankpoot - gevolgen klanten ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Ethias zoekt overnemer bankpoot - gevolgen klanten ?
Op de gewone spaarrekening bij Ethias krijg je momenteel 1,75% basisrente en 1,50% getrouwheidspremie. Vanwege die "gegarandeerde" getrouwheidspremie vind ik deze rekening momenteel een van de interessantere aanbiedingen op de markt. Maar ik twijfel of ik mijn spaargeld wel zou toevertrouwen aan een bank die op het punt staat overgenomen te worden. Zijn er mensen die in het verleden al iets dergelijks meegemaakt hebben m.a.w. wiens bank door een andere bank werd overgenomen en zo ja, wat waren toen de gevolgen, meer specifiek wat gebeurde er na de overname met de rentes op hun bestaande spaarrekeningen ?
Laatst gewijzigd door Seppe op 4 april 2009, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ethias zoekt overnemer bankpoot - gevolgen klanten ?
De spaarder zal altijd worden beschermd dus ik denk niet dat je zal moeten vrezen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
... Het probleem zou kunnen zijn dat je om die mooie (1,50%) getrouwheidspremie op te strijken je geld wel minimum 1 jaar moet laten staan. Zo niet val je terug op de
(povere) basisrente (momenteel 1,75%) alléén. En op een jaar kan véél gebeuren ... .
(povere) basisrente (momenteel 1,75%) alléén. En op een jaar kan véél gebeuren ... .
Wel jammer, veel spaarders zullen nu in paniek hun spaargeld bij Ethias weghalen, waardoor het moeilijker zal worden een overnemer voor de Ethias bankpoot te vinden.
Mijn aanvraag tot opening van een spaarrekening is op de post. Die getrouwheidspremie is te mooi om te laten liggen. Voor geld dat je 12 maand kan missen is dit nu het beste op de markt en met eventuele ECB rentedalingen in het verschiet, is het een topper.
van mij mogen ze een deposito verwachten. Keytrade - > EthiasWel jammer, veel spaarders zullen nu in paniek hun spaargeld bij Ethias weghalen, waardoor het moeilijker zal worden een overnemer voor de Ethias bankpoot te vinden.
Mijn Ethias spaarrekening is al geopend en ik zou willen storten, maar ...heb bij Ethias al Pensioensparen, Langetermijnsparen, First rekening en First Invest (tja, ben nu eenmaal 'merkvast'!). Zou ik nu ook nog bij Ethias sparen? Of is dat teveel van het goede?