ECB vraagt banken geen dividend uit te keren tot 2021
TIP
Re: ECB vraagt banken geen dividend uit te keren tot 2021
Alle banken staan in Europa nog 40% tot 60% onder hun hoogtepunt van 2008 en moeten jaarlijkse de stresstest ondergaan.
De olieaandelen doen het even slecht, maar moeten alsnog geen stresstest ondergaan….
De Sharp Ratio (risico/ rendement ratio) staat van zowat alle banken op 0 of is zelfs negatief
Wie nu verbaasd is en nog niet begrepen heeft dat alle banken, zowat de grootste risico belegging zijn…zoekt beter een andere hobby..
De olieaandelen doen het even slecht, maar moeten alsnog geen stresstest ondergaan….
De Sharp Ratio (risico/ rendement ratio) staat van zowat alle banken op 0 of is zelfs negatief
- De maker van deze ratio, kreeg er in 1990 de Nobelprijs economie voor, de analisten met een positief advies voor banken , nog niet….
- 90% van de andere bedrijven staat hoger…. keuze genoeg dus, zeker wie +1 staat..

Wie nu verbaasd is en nog niet begrepen heeft dat alle banken, zowat de grootste risico belegging zijn…zoekt beter een andere hobby..
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
-
Jozefien1969
- Hero Member

- Contacteer:
En de banken verleggen het probleem. Verkoop uw cyclische aandelen; nochtans hadden zij die wel aangeraden. Zij hebben vergeten te vertellen dat zij nog meer in de min staan.
En wellicht moet ik een ander hobby gaan zoeken! Dank voor uw gefundeerde bijdrage; u weet ik doe het u niet na!
En wellicht moet ik een ander hobby gaan zoeken! Dank voor uw gefundeerde bijdrage; u weet ik doe het u niet na!
gilberke schreef: ↑29 juli 2020, 16:24 Benieuwd wat ons te wachten staat ivm voorspelde bankencrisis... Als er daadwerkelijk weer banken gaan omvallen & hoeveel.
Voor wie wel eens een podcast luistert https://www.bnr.nl/podcast/cryptocast/1 ... ypto-kapot (crypto-stuk is niet belangrijk, aan het woord is wel iemand die het heel somber inziet...)
Mijn liberaal hart bloedt als ik lees dat de overheid zich zo ver gaat moeien met het beleid van bedrijven...
En ik vind 1 aspect zeer grappig aan deze kwestie: deze maatregel was in Belgie eerder al ingegeven, voornamelijk door linkse partijen.
Enkel BNP Paribas-Fortis heeft zich toen verzet en alsnog dividend aangekondigd. (ze zijn toen wel onder politieke druk erop teruggekomen)
Maar: een van de grootste ontvangers van dividenden zijn de pensioenfondsen
De partijen die dus een paar maand geleden aan het pleiten waren voor 1500€ basispensioen, pleiten nu onrechtstreeks voor een verlaging van de pensioenen.
Of hoe populisme toch belangrijker is dan doordachte maatregelen en visie...
En ik vind 1 aspect zeer grappig aan deze kwestie: deze maatregel was in Belgie eerder al ingegeven, voornamelijk door linkse partijen.
Enkel BNP Paribas-Fortis heeft zich toen verzet en alsnog dividend aangekondigd. (ze zijn toen wel onder politieke druk erop teruggekomen)
Maar: een van de grootste ontvangers van dividenden zijn de pensioenfondsen
De partijen die dus een paar maand geleden aan het pleiten waren voor 1500€ basispensioen, pleiten nu onrechtstreeks voor een verlaging van de pensioenen.
Of hoe populisme toch belangrijker is dan doordachte maatregelen en visie...
Er worden hier wel een paar dingen door elkaar gehaald: de pensioenspaarfondsen zijn niet diegene die de pensioenen betalen.
Heb je hier een referentie van?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
anonymous9
Idd Aerolla slaat blijkbaar een paar dingen door elkaar. In Nederland zijn de pensioenfondsen de grootste ontvangers van dividenden. Pensioenfondsen betekent daar iets anders dan hier. Bij Belgische pensioenfondsen zou mij dat ook ten zeerste verwonderen.