Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Corona-virus.

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
14493 berichten
  • Pagina 384 van 967
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 382
  • 383
  • 384
  • 385
  • 386
  • …
  • 967
  • Volgende
vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

Re: Corona-virus.

• Citeer

Bericht door vortex » 6 augustus 2020, 18:55

DNE2018 schreef: ↑6 augustus 2020, 18:30 Ik zal het dan nog maar eens zeggen: zelfs al hecht je geen/weinig geloof aan het nut van mondmaskers, doe het dan voor jouw medemens die er misschien wél in gelooft. Mensen hebben nood aan groepsgevoel. Als op straat iedereen (correct) een mondmasker draagt, dan geeft dat toch een klein beetje een goed gevoel dat iedereen samen toch tenminste iets proberen om het virus in te dijken.
1- Ik heb nooit gezegd dat een goed (KN95 of FFP2/3) mondmasker geen nut heeft, wel dat de nepmaskers waar iedereen mee rondloopt een vals gevoel van veiligheid geven en als het er op aankomt toch geen besmetting voorkomen.
2- Een goed groepsgevoel, samen proberen en blind geloof gaat het virus echt niet tegen houden.
3- Niks groepsgevoel, vermijd mensen, hou afstand, en gebruik een echt masker.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 6 augustus 2020, 19:04

vortex schreef: ↑6 augustus 2020, 18:55 Niks groepsgevoel, vermijd mensen, hou afstand, en gebruik een echt masker.
4 x +1

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Fakkel » 6 augustus 2020, 19:42

DNE2018 schreef: ↑6 augustus 2020, 18:30 Ik zal het dan nog maar eens zeggen: zelfs al hecht je geen/weinig geloof aan het nut van mondmaskers, doe het dan voor jouw medemens die er misschien wél in gelooft.
Ik was de grootste voorstander van een verplicht mondmasker... Toen er geen waren... Zodat de winkeks zouden kunnen open blijven en de economie blijven draaien.

Nu zeg ik, na elke nieuwe ervaring (en intussen zijn het er al wel wat): VERBIED die ondingen! Nu meteen.

Probleem is dat mijn (domme) medemens ervan uitgaat dat met zo´n masker hij/zij volledig safe is, en bijna op mij kruipt.
In plaats van zo´n masker zou ik liever een groot bord dragen met ´Gisteren positief getest, gauw even inkopen doen voor ik in quarantaine ga´. Ze zouden dan tenminste uit mijn buurt blijven.

En sorry dat ik het moet zeggen, maar na een nieuw wedervaren in Temst kan ik alleen beamen dat het kleurgebonden is. Nu ja, voor hen is zo´n masker niet echt nieuw, die liepen al half ingepakt rond vroeger.

Ik voel me helemaal niet extra beschermd door zo´n masker.

CarpeNoctem
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer CarpeNoctem
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door CarpeNoctem » 6 augustus 2020, 23:10

Aerolla schreef: ↑6 augustus 2020, 16:21Nee, het is zeer simpel: je steekt internationale experten in dat panel en geen Belgen, dat zal al een pak helpen
Correctie, geen Vlamingen. Onze mediageile TV-virologen blijken toch wel wat drama-queeniger te zijn dan die van over de gewestgrens :D
Deuxième vague du coronavirus ou non? Voici pourquoi les experts francophones et flamands ne sont pas d’accord…
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell

CarpeNoctem
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer CarpeNoctem
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door CarpeNoctem » 6 augustus 2020, 23:22

Ondertussen in de Standaard een echte wetenschapper aan het woord, een epidemioloog nog wel:
Even nuttig als look hangen tegen vampiers
Historici, filosofen en rectoren, ze hebben allen meningen over mondmaskers. Herman Van Goethem vindt het zelfs oké om ze buitenshuis op te leggen en af te dwingen (DS 5 augustus). Maar er is een groot verschil tussen meningen en feiten. Landen met een sterke epidemiologische traditie als Nederland of Zweden raden ze níét aan. Hun beleid is gebaseerd op kennis. In augustus is er evenveel bewijs voor het nut van mondmaskers als in maart (buiten de zorg): geen. Toch veroveren ze de wereld. Het mondmasker is nu een magisch instrument dat het kwaad moet bezweren.

De meerderheid van de beken­de infec­ties gebeurt binnen, door speekseldruppels. Het is redelijk te veronderstellen dat een mondmasker de overdracht van het virus minder gemakkelijk maakt. Bij onzekerheid mag je je beroepen op het voorzorgsprincipe. De baten van het dragen van maskers zijn onbekend, maar de schade, kosten en hinder zijn gering. Het is dus te verdedigen om het zekere voor het onzekere te nemen en maskers binnens­huis aan te bevelen.

Ik draag ze sinds juni in de supermarkt. In Nederland word ik daardoor meewarig bekeken. De Nederlanders dragen bijna nergens mondmaskers en het RIVM, het Nederlandse equivalent van Sciensano, adviseert ze niet in de openbare ruimte. De pandemie is er beter onder­ controle, dat zal zo blijven. Door nuchter beleid, met een betere sturing­ van de juiste informatie, heeft de burger een goed idee van de risico’s en is hij minder het slachtoffer van een chaotische malle­molen van richtlijnen.

Buitenshuis mondmaskers dragen is een andere kwestie dan binnenshuis. Bij recente grote manifestaties werden weinig mensen besmet. Er is overweldigend veel bewijs dat covid­-19 in de openlucht slecht spreidt. Een mondmasker dragen is dan even nuttig als look aan je voordeur hangen tegen vampiers. Bovendien is de hinder hier wel aanzienlijk: bij warm weer kunnen we schade veronderstellen, zeker bij ouderen en mensen met een verminderde longfunctie. Deze ochtend zag ik grootouders met mondmaskers op een speelplein, hijgende joggers kreunden voorbij zonder. Dat is waanzin.

Het is een schande dat dit wordt opgelegd en afgedwongen en dat de Belgische medisch wetenschappelijke wereld dat laat gebeuren. Mensen dragen mondmaskers buitenhuis, niet omdat het virus daar een bedreiging is, maar omdat de politie dat is. Dat is ongezond. Het wakkert de polarisering aan tussen mensen met smetvrees en mensen met corona­scepsis. Die laatsten hebben het gelijk aan hun kant als ze wijzen op een ontsporende staat die wille­keurige onzin oplegt met politie­geweld.
Een verademing in vergelijking met schetenwappers als MVR ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 6 augustus 2020, 23:41

Vanavond weer de hond uitgelaten. Bij het anders desolate bushokje zat warempel een tiener met het masker op de kin. Hij vroeg me op de man af waar mijn maskertje was. En vertelde er gelijk bij dat er echt wel veel boetes worden uitgeschreven. Ik gaf hem de raad de kranten te lezen en wat er wordt geschreven over verlaten wegen waar de kans om iemand tegen te komen en te besmettingen dichtbij het nulpunt ligt. Daar had hij nog niets over gelezen en zou toch maar braaf zijn masker voor mond en neus trekken als de bus in zicht komt. Chapeau voor de tiener, en ook chapeau voor de gouverneur: haar aanpak werkt. :P
Laatst gewijzigd door pukkie007 op 7 augustus 2020, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Dixit
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Dixit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Dixit » 7 augustus 2020, 09:51

CarpeNoctem schreef: ↑6 augustus 2020, 23:10
Aerolla schreef: ↑6 augustus 2020, 16:21Nee, het is zeer simpel: je steekt internationale experten in dat panel en geen Belgen, dat zal al een pak helpen
Correctie, geen Vlamingen. Onze mediageile TV-virologen blijken toch wel wat drama-queeniger te zijn dan die van over de gewestgrens :D
Deuxième vague du coronavirus ou non? Voici pourquoi les experts francophones et flamands ne sont pas d’accord…
Ja, maar je moet dat hele stukje doorakkeren. Volgens de Franstalige virologen zitten we nog niet in de tweede golf. Wemoeten maatregelen nemen om dat nu juist te voorkomen. Volgens Steven Van Gucht zitten we in het begin van de tweede golf, maar omdat we nu maatregelen nemen wordt die zeker niet zo erg als de eerste.

Dat wordt een discussion over de sexe des anges. Ze zeggen hetzelfde.

En dan laten we Dokter Erika, die met zijn pul en Maggie even erbuiten. Toegegeven, dat zijn nu net 3 vlamingen...

Overigens inderdaad een fijn stukje van Dr Bonneux. Die is meestal recalcitrant om recalcitrant te zijn, maar nu heeft hij gelijk. HIj had voor mij nog wat meer mogen benadrukken, dat het geen look tegen vampiers is.
Look tegen vampiers schaadt niet. Een mondmasker buiten, tijdens deze hittegolf, schaadt wel.

GroupB
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door GroupB » 7 augustus 2020, 10:17

Iemand die het naast Corona ook heeft gehad met die BLM movement en vet betaalde celebs en sporters en tweederangs BV’s die hun zegje willen doen. Vreemd de racistische Trump administratie heeft net een Afro-Amerikaanse generaal benoemd tot Chief of Staff van de United States Air Force ??? ???
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 7 augustus 2020, 11:03

Dixit schreef: ↑7 augustus 2020, 09:51 Een mondmasker buiten, tijdens deze hittegolf, schaadt wel.
Hoe dan? Val je dood? Stikken? Smoel in brand vliegen? Masker inslikken?
Dat het lastig is daar kan ik inkomen daarom loop ik bij deze temperaturen enkel van de koelkast naar mijn terrasstoel en omgekeerd, maar schadelijk neen denk ik niet.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 7 augustus 2020, 11:09

Als je een te fervente spaargidser bent en je draagt je wegwerpmasker een week aan een stuk, tien uren per dag, .... Dat schijnt schadelijk te zijn.

Spaarplan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Spaarplan » 7 augustus 2020, 11:13

Jefdewit schreef: ↑6 augustus 2020, 19:04
vortex schreef: ↑6 augustus 2020, 18:55 Niks groepsgevoel, vermijd mensen, hou afstand, en gebruik een echt masker.
4 x +1
Handen wassen!
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."

Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.

It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 7 augustus 2020, 11:19

anonymous schreef: ↑7 augustus 2020, 11:03
Dixit schreef: ↑7 augustus 2020, 09:51 Een mondmasker buiten, tijdens deze hittegolf, schaadt wel.
Hoe dan? Val je dood? Stikken? Smoel in brand vliegen? Masker inslikken?
Dat het lastig is daar kan ik inkomen daarom loop ik bij deze temperaturen enkel van de koelkast naar mijn terrasstoel en omgekeerd, maar schadelijk neen denk ik niet.
Draag jij dan thuis een mondmasker? 8)

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 7 augustus 2020, 11:22

CarpeNoctem schreef: ↑6 augustus 2020, 23:22 Even nuttig als look hangen tegen vampiers
Maar misschien is een mondmasker dragen wel nuttig voor fervente looketers die zich buiten begeven?

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 7 augustus 2020, 11:25

pukkie007 schreef: ↑6 augustus 2020, 23:41 Hij vroeg me op de man af waar mijn maskertje was.
...en zou toch maar braaf zijn masker voor mond en neus trekken als de bus in zicht komt.
Nee werkt niet, want je bewijst hier net het tegendeel.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 7 augustus 2020, 11:27

GroupB schreef: ↑7 augustus 2020, 10:17 Vreemd de racistische Trump administratie heeft net een Afro-Amerikaanse generaal benoemd tot Chief of Staff van de United States Air Force ??? ???
Niets vreemd aan.
Onder de Trump administratie zijn dat interim jobs geworden.
Je hebt werk zolang je naar de baas zijn pijpen danst. Zoniet vlieg je zonder vooropzeg buiten.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

14493 berichten
  • Pagina 384 van 967
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 382
  • 383
  • 384
  • 385
  • 386
  • …
  • 967
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy