renovatiefirma verwaarloost zijn klanten
-
neo
renovatiefirma verwaarloost zijn klanten
Beste allen
Een bepaalde renovatie firma had wat werken gedaan bij mij thuis. Er werd een garantie van +5 jaar gegeven. In geval van een probleem vroegen ze om gerust te bellen.
Ik heb reeds meer dan 10 keer contact opgenomen met hen en ze beloven telkens om af te komen zodra ze dit maar kunnen. Het duurt al enkele maanden. Internet is tegenwoordig vol negatieve ervaringen met dat bedrijf.
Is er iets dat ik kan doen om het bedrijf mij au serieux te doen nemen?
bedankt
Een bepaalde renovatie firma had wat werken gedaan bij mij thuis. Er werd een garantie van +5 jaar gegeven. In geval van een probleem vroegen ze om gerust te bellen.
Ik heb reeds meer dan 10 keer contact opgenomen met hen en ze beloven telkens om af te komen zodra ze dit maar kunnen. Het duurt al enkele maanden. Internet is tegenwoordig vol negatieve ervaringen met dat bedrijf.
bedankt
Re: renovatiefirma verwaarloost zijn klanten
Controleer in eerste instantie al of ze op een minder leuke lijst van inhoudingsplicht staan:
https://www.checkinhoudingsplicht.be/
Als ze hierop staan wilt dit al niets goed betekenen (betalen ze hun belastingen al niet). Kan al wijzen op wanbeheer of rand van faillissement.
Nu hiermee ben je zelf niets, best wel dat je dit nakijkt voor je met een aannemer in zee gaat.
Een ombudsman voor de bouw is er (zover ik weet) niet. https://www.bouwunie.be/nl/news/ombudsdienst-bouw
Advocaat inschakelen, rechtszaak aanspannen, bemiddeling aanvragen of je verzekering aanspreken lijken mij je enige opties.
https://www.checkinhoudingsplicht.be/
Als ze hierop staan wilt dit al niets goed betekenen (betalen ze hun belastingen al niet). Kan al wijzen op wanbeheer of rand van faillissement.
Nu hiermee ben je zelf niets, best wel dat je dit nakijkt voor je met een aannemer in zee gaat.
Een ombudsman voor de bouw is er (zover ik weet) niet. https://www.bouwunie.be/nl/news/ombudsdienst-bouw
Advocaat inschakelen, rechtszaak aanspannen, bemiddeling aanvragen of je verzekering aanspreken lijken mij je enige opties.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een rechtsbijstand consumenten polis onder schreven.neo schreef: ↑13 juli 2020, 09:47 Beste allen
bedankt
ja , contacteer deze.
Dit komt op +- 16 € per maand.
En rechtsbijstand , brand , familiale , auto kan geschrapt worden.
Een briefje van rechtsbijstand doet ze wakker worden.
Estate Guru believer.
-
neo
Het betreft een groot bedrijf met tal vestigingen in verschillende steden. Afhankelijk van de stad varieert de kwaliteit. De moederbedrijf (NV van op de website) is er niet te vinden.
Het grootste probleem is niet het bedrijf zelf maar de service na de aankoop die 1000x minder aandacht krijgt dan nieuwe klanten.
Ik zal die optie nog zeker overwegen. In mijn ander onderwerp komt er daar nog een vraag over.
Heeft het ondertussen zin om mijn huidige familiale verzekeraar met zijn rechtsbijstand op de hoogte te brengen van de zaak?
Daarvoor is die aparte rechtsbijstand consumenten polis nodig.neo schreef: ↑13 juli 2020, 11:34Het betreft een groot bedrijf met tal vestigingen in verschillende steden. Afhankelijk van de stad varieert de kwaliteit. De moederbedrijf (NV van op de website) is er niet te vinden.
Het grootste probleem is niet het bedrijf zelf maar de service na de aankoop die 1000x minder aandacht krijgt dan nieuwe klanten.
Ik zal die optie nog zeker overwegen. In mijn ander onderwerp komt er daar nog een vraag over.
Heeft het ondertussen zin om mijn huidige familiale verzekeraar met zijn rechtsbijstand op de hoogte te brengen van de zaak?
Estate Guru believer.
-
neo
Bedankt voor al de berichten.
De firma had uiteindelijk de moeite gedaan om de herstelling te komen doen dus ik ben voorlopig blij.
Ondertussen heb ik mogelijk problemen met andere bouwfirma. Een aantal renovatiewerken gedaan bij mij thuis een tal jaar geleden. Bvba geregistreerd in België en al.
Dezelfde firma recent nog eens geweest voor een ander werk. Deze keer kreeg ik zowel de offerte en later het factuur van een buitenlandse firma. Dit was nog steeds dezelfde firma. Ze beloofden om de garanties overgenomen te hebben.
Er is een probleem met een van de door hen gemaakte renovaties (die van tal jaar oud). Ze komen regelmatig om eraan te werken maar de oplossing is niet zo simpel. De zaakvoerder zegt dat dit mogelijk aangerekend zal moeten worden.
Een kleine zoekopdracht via KBOpub levert Opening faillissement en een actieve status voor de Belgische "vestiging". Er is wel niets te vinden via checkinhoudsingsplicht.be
Ik vraag mij natuurlijk af wat als de firma beslist om de door garantie gegarandeerde herstellingen niet meer uit te voeren. Wat zou ik kunnen doen in dat geval?
De firma had uiteindelijk de moeite gedaan om de herstelling te komen doen dus ik ben voorlopig blij.
Ondertussen heb ik mogelijk problemen met andere bouwfirma. Een aantal renovatiewerken gedaan bij mij thuis een tal jaar geleden. Bvba geregistreerd in België en al.
Dezelfde firma recent nog eens geweest voor een ander werk. Deze keer kreeg ik zowel de offerte en later het factuur van een buitenlandse firma. Dit was nog steeds dezelfde firma. Ze beloofden om de garanties overgenomen te hebben.
Er is een probleem met een van de door hen gemaakte renovaties (die van tal jaar oud). Ze komen regelmatig om eraan te werken maar de oplossing is niet zo simpel. De zaakvoerder zegt dat dit mogelijk aangerekend zal moeten worden.
Een kleine zoekopdracht via KBOpub levert Opening faillissement en een actieve status voor de Belgische "vestiging". Er is wel niets te vinden via checkinhoudsingsplicht.be
Ik vraag mij natuurlijk af wat als de firma beslist om de door garantie gegarandeerde herstellingen niet meer uit te voeren. Wat zou ik kunnen doen in dat geval?
Ik weet uit ervaring dat garantie (na werken door een aannemer) een probleem wordt als die aannemer op het punt staat om failliet te gaan.
Mijn broer kan er ook over meespreken.
Net het dak vernieuwd, factuur netjes binnen de week betaalt en plots bij de eerst volgende storm en rukwinden van 120km/u komt het dak los. Aannemer bellen, neemt natuurlijk niet op. Mailen, nooit antwoord, ...
Uiteindelijk toch te pakken gekregen en vertelt doodleuk dat ie het goed gedaan heeft en dat er geen probleem is.
Succes om het te bewijzen!
Mijn broer had een klein stukje in het zwart laten doen. Vergeet het maar hé, je garantie ondanks dat 95% op factuur staat. Een half jaar later was die aannemer failliet maar heeft intussen (2 jaar later) weer een zelfstandig statuut als dakwerker. (Hoe je dat doet? Ik weet het niet!)
Net het dak vernieuwd, factuur netjes binnen de week betaalt en plots bij de eerst volgende storm en rukwinden van 120km/u komt het dak los. Aannemer bellen, neemt natuurlijk niet op. Mailen, nooit antwoord, ...
Uiteindelijk toch te pakken gekregen en vertelt doodleuk dat ie het goed gedaan heeft en dat er geen probleem is.
Mijn broer had een klein stukje in het zwart laten doen. Vergeet het maar hé, je garantie ondanks dat 95% op factuur staat. Een half jaar later was die aannemer failliet maar heeft intussen (2 jaar later) weer een zelfstandig statuut als dakwerker. (Hoe je dat doet? Ik weet het niet!)
Komt de brandverzekering niet tussen voor stormschade?Kevva schreef: ↑16 augustus 2020, 00:56
Als geen reactie van dakwerker. Stuur hem aangetekende brief....
Normaal wel, maar dat dak lag er nog maar net op. Is dus ook verantwoordelijkheid van de dakwerker. Maar als een aannemer op het punt staat om failliet te gaan mag je het al vergeten want dan rekken ze de boel.movado schreef: ↑16 augustus 2020, 09:07Komt de brandverzekering niet tussen voor stormschade?Kevva schreef: ↑16 augustus 2020, 00:56
Als geen reactie van dakwerker. Stuur hem aangetekende brief....
Eénmaal failliet vervalt ook de 10-jarige aansprakelijkheid.
Eerste vraag dat mijn broer kreeg van zijn bank (verzekeraar) 'meneer, hebt u een bouwverzekering?'
Broer: 'Neen, ik heb enkel mijn dak vernieuwd voor 17.000 euro, ik heb daarbij geen bouwverzekering afgesloten. Niemand heeft mij daar iets over gezegd'.
Bank: 'Ga dan maar terug naar de aannemer'
Aannemer is failliet en zijn 10-jarige garantie vervalt dan ook meteen!
Bij de nieuwe 'firma' moet je niet aankloppen want dat nieuwe bedrijf heeft het niet geplaatst. Trouwens het vertrouwen tussen beiden personen is compleet weg.
Lees bankverzekeraar daar begint het al mis te lopen.
Schuif af richting klant .
Schuif af richting klant .
Estate Guru believer.