Oradour sur Glane
Oradour sur Glane
Tijdens ons verblijf in Frankrijk maakte ik volgend filmpje in Oradour sur Glane:
https://youtu.be/8LmZOb6y85M
Veel kijkplezier
Veel kijkplezier
Re: Oradour sur Glane
Oei sommige aanhangers met het het verleden confronteren , gaat niet in dank worden afgenomen hoor.wama4040 schreef: ↑19 augustus 2020, 11:26 Tijdens ons verblijf in Frankrijk maakte ik volgend filmpje in Oradour sur Glane:
Veel kijkplezier
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik ben daar jaren terug geweest, maakte zeer veel indruk op mij!
Ja, absoluut.
U weet ook dat uw naam (G**** K******.) onder het filmpje zichtbaar is? ´t Is maar dat je het in de gaten hebt als je hier frequent wil beginnen posten onder deze nick, dat je weet dat je dat niet bepaald anoniem doet in dit geval.
U weet ook dat uw naam (G**** K******.) onder het filmpje zichtbaar is? ´t Is maar dat je het in de gaten hebt als je hier frequent wil beginnen posten onder deze nick, dat je weet dat je dat niet bepaald anoniem doet in dit geval.
Onze rechtse aanhangers hier op forum zijn blijkbaar in verlof bij dit topic.
Zou men het dan toch weten wat in verleden is voorgevallen.
Beseffen blijkbaar dat als bepaalde partijen aan de macht komen we terug naar zo een toestanden kunnen afglijden.
Hopelijk denken ze volgende keer eens aan deze beelden in het stemhokje.
Wolven verpakt als schaap doet het goed in de media zeker heden ten dage.
Zou men het dan toch weten wat in verleden is voorgevallen.
Beseffen blijkbaar dat als bepaalde partijen aan de macht komen we terug naar zo een toestanden kunnen afglijden.
Hopelijk denken ze volgende keer eens aan deze beelden in het stemhokje.
Wolven verpakt als schaap doet het goed in de media zeker heden ten dage.
Estate Guru believer.
Heeft niets met (extreem) rechts of zo te maken.
Hoe erg ook, dit topic in de kroeg behoort niet direct tot de actualiteit en zal hierdoor minder bijval krijgen. Je hoeft niet verder te zoeken.
Dit neemt niet weg dat er uit ons recent verleden nog heel wat lessen te trekken zijn, maar niet alleen het verleden....
Hoe erg ook, dit topic in de kroeg behoort niet direct tot de actualiteit en zal hierdoor minder bijval krijgen. Je hoeft niet verder te zoeken.
Dit neemt niet weg dat er uit ons recent verleden nog heel wat lessen te trekken zijn, maar niet alleen het verleden....
Ben er in 2014 ook geweest. Het is een plaats die de wreedheid van de oorlog erg tastbaar maakt. Op het kerkhof zijn de vele grafmonumenten met dezelfde datum extra tragisch, omdat het zo kort voor de bevrijding was.
Het belangrijkste inzicht dat ik onthouden heb is dat mensen in staat zijn tot afschuwelijke daden, als ze verblind zijn door een fundamentalistisch ideaal.
In het geval van OSG was dat het nazisme, in de recente geschiedenis hebben we hetzelfde zien gebeuren met IS.
Volgens mij is dit niet eigen aan links of rechts ideeëngoed maar aan de ongenuanceerde en fundamentalistische interpretatie ervan. Een extreme ecologist is even gevaarlijk als een extreme racist, vraag maar aan Pim Fortuyn.
Het belangrijkste inzicht dat ik onthouden heb is dat mensen in staat zijn tot afschuwelijke daden, als ze verblind zijn door een fundamentalistisch ideaal.
In het geval van OSG was dat het nazisme, in de recente geschiedenis hebben we hetzelfde zien gebeuren met IS.
Volgens mij is dit niet eigen aan links of rechts ideeëngoed maar aan de ongenuanceerde en fundamentalistische interpretatie ervan. Een extreme ecologist is even gevaarlijk als een extreme racist, vraag maar aan Pim Fortuyn.
Je kan exact dezelfde studiereis maken door Duitsland. Het pad van de 'geallieerden' vanuit vooral het zuiden en het oosten, maar ook het westen en het noorden, nagaan. Maak een lijstje (zorg maar voor voldoende A4 blokken) van alle criminele wreedheden begaan. Leg deze naast de 'wreedheden' door den Duits begaan in bv. Frankrijk, omdat 'la douce france' hier aangehaald wordt en zij naar eigen zeggen hard geleden hebben onder de bezetting, en we praten verder mochten er nog die-hards over zijn wiens nonsens niet in de kiem gesmoord is. 
Spoiler alert! De kikkers hebben meer geleden na de bevrijding dan ervoor, ik heb hier ooit eens een link gepost, mocht iemand wat dieper willen graven.
Hier een ander algemeen tipje van de ijsberg.
Spoiler alert! De kikkers hebben meer geleden na de bevrijding dan ervoor, ik heb hier ooit eens een link gepost, mocht iemand wat dieper willen graven.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
GreenDean, wou op dit onderwerp niet reageren, het gezegde indachtig dat een diskussie enkel kan gewonnen worden door haar niet aan te gaan, maar om uwentwege toch dit: in 't Pallieterke schreef historicus Jan Neckers over Oradour enkele artikels waarvan ik mij volgende punten nog vaag herinner (artikels staan in hun archief, te raadplegen op hun website):GreenDean schreef: ↑20 augustus 2020, 12:54 Je kan exact dezelfde studiereis maken door Duitsland. Het pad van de 'geallieerden' vanuit vooral het zuiden en het oosten, maar ook het westen en het noorden, nagaan. Maak een lijstje (zorg maar voor voldoende A4 blokken) van alle criminele wreedheden begaan. Leg deze naast de 'wreedheden' door den Duits begaan in bv. Frankrijk, omdat 'la douce france' hier aangehaald wordt en zij naar eigen zeggen hard geleden hebben onder de bezetting, en we praten verder mochten er nog die-hards over zijn wiens nonsens niet in de kiem gesmoord is.
- het is een mooi voorbeeld dat het eerste slachtoffer van elke oorlog de waarheid is
- de 'daders' zijn nooit voor het gerecht gedaagd
- oorzaak ontploffing nooit geweten
- het verzet had zijn munitie in de kerk opgeslagen
- toenmalig Beirut ?
Wil hier verder niet op reageren.
Dit is inderdaad meer dan waarschijnlijk een opgezette valstrik. Maar dan toch één die probeert de leugen zijn momentum te doen behouden. Niet reageren draagt daar dus toe bij. De waarheid is belangrijk, meer zelfs, het ultieme. Toch zeker gezien de precaire situatie waar wij ons in Europa opnieuw in bevinden.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Het hoe en wat ........ alles heeft zijn waarheid naargelang de bron.
Oradour was geen alleen staand feit.
En daar wordt in reactie's weer eens aan voorbij gegaan.
Als vb De rol van Breendonk in deze.
Daar is bij mijn weten geen kerk opgeblazen door verzet al naargelang de bron.
De kampen in Duitsland is ook een fabel.
Met politie nog nooit een probleem ervaren , waarom als ze iets vragen toon ik het. ( waarom niet, heb niks te verbergen)
Stoere Jan , niks voor mij , gevolg nooit troubles.
Valstrikken ........
Oradour was geen alleen staand feit.
En daar wordt in reactie's weer eens aan voorbij gegaan.
Als vb De rol van Breendonk in deze.
Daar is bij mijn weten geen kerk opgeblazen door verzet al naargelang de bron.
De kampen in Duitsland is ook een fabel.
Met politie nog nooit een probleem ervaren , waarom als ze iets vragen toon ik het. ( waarom niet, heb niks te verbergen)
Stoere Jan , niks voor mij , gevolg nooit troubles.
Valstrikken ........
Estate Guru believer.