Tadaam
Tadaam
Iemand hier ervaring mee ,of weet of en hoe dit wel werkt
Wil het tijdelijk gebruiken omdat ik ga verhuizen en ik enkele weken op een nieuwe aansluiting moet wachten..
Tadaam is een Telenet onderneming.
https://www.tadaam.be/?utm_source=paid% ... RVJsLGGDJI
Wil het tijdelijk gebruiken omdat ik ga verhuizen en ik enkele weken op een nieuwe aansluiting moet wachten..
Re: Tadaam
Sinds december heb ik Tadaam hier. Heel tevreden van het internet, heb het abonnement van €40/maand en haal een 3,5MB/s en natuurlijk ongelimiteerd volume (waarvoor ik het doe). Ook heel handig dat je de router gewoon overal kan zetten, enkel stroom nodig en voor de rest niets.
De TV-box is wel OK, maar geen mogelijkheid om op te nemen of terug te spoelen/kijken, dus voorlopig hou ik TV nog van Telenet ook.
De TV-box is wel OK, maar geen mogelijkheid om op te nemen of terug te spoelen/kijken, dus voorlopig hou ik TV nog van Telenet ook.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb ook een aansluiting op Telenet via de kabel
Kan ik beide ( Tadaam en telenet gebruiken als ik de Tadaam box aansluit, behoudt ik dan ook mijn normaal Email adres op de Tadaam??
Kan ik beide ( Tadaam en telenet gebruiken als ik de Tadaam box aansluit, behoudt ik dan ook mijn normaal Email adres op de Tadaam??
- Is dat het enige nadeel tegenover Telenet?
- Betaal je dan niet dubbel?
Tadaam: 30 Mbps voor 40 euro per maand.
Telenet: 300 Mbps voor 54 euro per maand.
Beiden ongelimiteerd volume. De snelheden zijn maximumsnelheden. Als je door pech slechts de helft haalt, dan ga je met Tadaam bij momenten toch serieus vloeken. Zeker indien er meerdere gebruikers zijn.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
ludo schreef: ↑21 augustus 2020, 03:20 Iemand hier ervaring mee ,of weet of en hoe dit wel werkt![]()
Tadaam is tv kijken via smart tv app of een extra chrome cast.
Dus is uwe tv hiervoor geschikt ? Dus een android tv nodig.
Volgend is internet via 4G heeft u voldoende bereik signaal op die plaats .
4g telenet data beschikbaar op smart phone kan al een indicatie zijn.
In een Ben huis kan het eventueel problemen geven. (slechtste geval Tadaam box aan een raam plaatsen)
Als op tv de mogelijkheid de Tadaam app te installeren zit ge daar al goed zonder extra bakje , anders de chromecast kopen.
Internet is geen probleem als men inlogt via telenet log in.
Estate Guru believer.
Tadaam is volledig stand-alone. Router die ze opsturen, gewoon in het stopcontact steken en je bent vertrokken. Router maakt een nieuw WiFi netwerk aan waarop je met de meegestuurde codes kan inloggen. Router heeft ook 1 ethernetpoort, dus ik heb daar via een ethernetkabel een verbinding gemaakt met een tweede wifi router op zolder zodat ik over heel het huis internet via Tadaam heb.
TV box krijg je normaal gratis, dus TV zit in de prijs inbegrepen, ik betaal dus niet dubbel met Telenet. Telenet heeft trouwens weer net zijn 6-maandelijkse prijsverhoging aangekondigd.
Neen, je krijgt een TV-box waarmee je op iedere TV kan kijken (hdmi aansluiting).platin schreef: ↑21 augustus 2020, 16:18 Tadaam is tv kijken via smart tv app of een extra chrome cast.
Dus is uwe tv hiervoor geschikt ? Dus een android tv nodig.
Volgend is internet via 4G heeft u voldoende bereik signaal op die plaats .
4g telenet data beschikbaar op smart phone kan al een indicatie zijn.
In een Ben huis kan het eventueel problemen geven. (slechtste geval Tadaam box aan een raam plaatsen)
Als op tv de mogelijkheid de Tadaam app te installeren zit ge daar al goed zonder extra bakje , anders de chromecast kopen.
Internet is geen probleem als men inlogt via telenet log in.
Recente ervaring met Tadaam
alles ok maar na 300GB verlagen ze de snelheid naar 5Mb/s
5Mb/s is nog net voldoende om Netflix in HD te bekijken - maar dan kan niemand nog iets anders doen met het internet
alles ok maar na 300GB verlagen ze de snelheid naar 5Mb/s
5Mb/s is nog net voldoende om Netflix in HD te bekijken - maar dan kan niemand nog iets anders doen met het internet
Heb gisteren ook voor de eerste keer een mail gehad ivm dataverbruik. Heb vorig jaar maanden gehad van 2TB, en nu al een melding met een 400GB denk ik.
Ben aan het zien om terug over te schakelen naar aan andere provider, heb Tadaam nu een 1.5 jaar maar ondertussen zijn er ook andere interessante formules gekomen (o.a. Telenet terug).
Ben aan het zien om terug over te schakelen naar aan andere provider, heb Tadaam nu een 1.5 jaar maar ondertussen zijn er ook andere interessante formules gekomen (o.a. Telenet terug).
Ik neem aan dat je 5 MB/s bedoelt ? Hun duurste formule is slechts 50Mbps, dus 6.25MB/s theoretisch maximum. Als je in de praktijk 5MB/s haalt, dan is je snelheid niet verlaagd lijkt me.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Nee, bedoelt wel degelijk 5 Mb/s , dat is de verlaagde maximum snelheid wanneer je tegen de "fair use policy" zondigt.
OK amai, zeer klantvriendelijk. Reden te meer voor mij om over te stappen aangezien de enige reden om naar Tadaam te gaan de vrij goedkope onbeperkte data was.
Maar wat heb jij dan als alternatief bij Telenet ontdekt ?
Is die 300 GB inclusief de streaming van de TV-box ? Want dan haal je die nogal snel.
Is die 300 GB inclusief de streaming van de TV-box ? Want dan haal je die nogal snel.
Ik heb nu al Telenet TV voor een €40 per maand, en Tadaam voor €40 per maand enkel en alleen voor het onbeperkte volume. Telenet heeft een formule voor TV + onbeperkt internet voor €82.43, en dat is aan 300Mbps waar Tadaam 30Mbps is. Dus voor €2.43 extra heb ik 10x zo snel internet.
Ik ben er vrij zeker van dat toen ik omging naar Tadaam 1.5 jaar geleden deze formule er niet was bij Telenet (voor deze prijs). Kan natuurlijk altijd dat ik em gemist heb.
Ik ben er vrij zeker van dat toen ik omging naar Tadaam 1.5 jaar geleden deze formule er niet was bij Telenet (voor deze prijs). Kan natuurlijk altijd dat ik em gemist heb.