BUX Zero broker - gratis Apple aandeel
TIP
Re: Bux zero - gratis aandeel
Het gratis aandeel is: Blackberry geworden 4,750 dollar.
Deze week 2 ipv 1 gratis aandeel voor de vriendenactie.
(actie loopt van maandag 24 augustus 2020 tot vrijdag 28 augustus 2020 21:30 uur.)
Link:
(actie loopt van maandag 24 augustus 2020 tot vrijdag 28 augustus 2020 21:30 uur.)
Link:
Bericht verwijderd door de moderator wegens inbreuk op de gebruiksvoorwaarden van het forum
Dividenden aangeven is 1 keer per jaar wat werk. Véél lastiger is dat je zelf instaat voor de aangifte van de beurstaks, ten laatste op de laatste werkdag van de 2de maand die volgt op de transactie.
https://financien.belgium.be/nl/experte ... richtingen
Je krijgt idd 2 aandelen gratis (tot max. 200 €) bij registratie, via deze link:
Bericht verwijderd door de moderator wegens inbreuk op de gebruiksvoorwaarden van het forum
Maar hoeveel zijn er dan wiens aandelen dan in de buurt van die 200 Euro komen? Ook de recente voorbeelden hier tonen aan dat het hoogstens om een paar euro gaat.
Een kennis van mij heeft al een aandeel KO (Coca Cola) gehad. Wat geluk mee hebben.MoreOrLess schreef: ↑24 augustus 2020, 21:56 Maar hoeveel zijn er dan wiens aandelen dan in de buurt van die 200 Euro komen? Ook de recente voorbeelden hier tonen aan dat het hoogstens om een paar euro gaat.
Moet je de beurstaks betalen voor het gratis aandeel dat je ontvangen hebt?
Het volgende gratis aandeel is: Pinterest geworden 32,880 dollar. Toch mooi!
Link:
Link:
Volgens mij niet, de FAQ specifieert
"Voor de aankopen of de verwervingen onder bezwarende titel, wordt de taks berekend op de door de ordergever te betalen sommen. Het loon van de makelaar is niet inbegrepen."
Aangezien de te betalen som 0 is, is er geen tax
In tegenstelling tot verkoop, dan betaal je uiteraard wel tax
Edit: je kan wel discussieren over wie de ordergever is in dit geval...
Wat doe je dan met een aandeel van 2€ waar je er maar 1 van hebt? (En wat je normaal niet zou kopen.)
Best weer verkopen zeker & dan in iets anders beleggen?
Als Bux toch ooit iets zou vragen voor een transactie sta je daar anders mooi met je aandeel van 2€.
Best weer verkopen zeker & dan in iets anders beleggen?
Als Bux toch ooit iets zou vragen voor een transactie sta je daar anders mooi met je aandeel van 2€.
Natuurlijk gaat het hun ook daarom, als je een aandeel krijgt ben je geneigd om er meerdere van te kopen, wat je anders niet zou doen.
Natuurlijk wil je dat aan een deftige prijs, dus gebruik je geen gratis order.
Bovendien blijk je vooral (enkel?) Amerikaanse aandelen te krijgen, waardoor je nog extra moet betalen om in $ aandelen te (ver)kopen.
Vanuit marketing standpunt is het mooi om gratis aandelen weg te geven en blijkbaar trappen er mensen in.
Maar rationeel gezien ben je er niet veel mee vooruit, integendeel...
Voor hoever ik nu al gezien heb, ben je bij elke broker beter af dan hier al was het maar door het te beperkt aanbod.
Natuurlijk wil je dat aan een deftige prijs, dus gebruik je geen gratis order.
Bovendien blijk je vooral (enkel?) Amerikaanse aandelen te krijgen, waardoor je nog extra moet betalen om in $ aandelen te (ver)kopen.
Vanuit marketing standpunt is het mooi om gratis aandelen weg te geven en blijkbaar trappen er mensen in.
Maar rationeel gezien ben je er niet veel mee vooruit, integendeel...
Voor hoever ik nu al gezien heb, ben je bij elke broker beter af dan hier al was het maar door het te beperkt aanbod.
Bij het order van het gratis aandeel staat er 'uitgevoerd door EDGA'. Ik heb (nog) geen aandelen zelf gekocht dus geen idee wat er staat indien je zelf het order plaats. Als dat iets anders is, dan ga ik er ook vanuit dat je geen beurstaks verschuldigd bent..
En stel dat je verplicht bent om beurstaks daarop te betalen (en je moet geen beurstaks van andere effecten aangeven), dan is het in mijn geval 0,35% * €4,15 = €0,014525, afgerond 1 cent, de fiscus zal denken dat je hen uitlacht

De fiscus is perfect in staat om je 1000€ boete te geven omdat je 0,01€ belasting niet hebt betaald...
Je zou niet de eerste zijn :p
Je zou niet de eerste zijn :p
Ik heb Under Armour als aandeel gekregen, waarde 8,58 €.
Dit vond ik in de algemene voorwaarden:
Door akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden en door het aanvinken van het selectievakje
“Ik heb deze Free Shares Promotion Overeenkomst gelezen, begrepen en ga ermee akkoord en
hierbij autoriseer ik BUX om namens mij aandelen te kopen” geef Jij BUX expliciet toestemming om
orders te plaatsen en uit te voeren die nodig zijn voor de aanschaf van een of meerdere Free Share(s)
in Jouw naam met de Promo Cash.
Overleg met Jouw belastingadviseur over wat de passende fiscale behandeling is van Deze Promotie en over
enige fiscale gevolgen gerelateerd aan de ontvangst van een Free Share voordat Jij je inschrijft. BUX neemt
geen verantwoordelijkheid voor enige belastingen gerelateerd aan deze Free Share.
Ik denk dat ook op de gratis aandelen beurstaks verschuldigd is door jou te betalen.
Ik heb een aandeel van General Electric ($6,525) ontvangen bij aanmelden en ééntje van Abercrombie ($10,17).
De administratieve last van deze app valt volgens mij nog wel goed mee. Ik hou alle aankopen en verkopen mooi bij in een spreadsheet, zodat ik reeds een opsomming heb van alle te betalen beurstaksen. Idem voor de ontvangen dividenden, waar de nog te betalen roerende voorheffing opgeteld wordt.
Het is mij wel nog de vraag of er bij het uitkeren van dividenden ook een beurstaks verschuldigd is?
De administratieve last van deze app valt volgens mij nog wel goed mee. Ik hou alle aankopen en verkopen mooi bij in een spreadsheet, zodat ik reeds een opsomming heb van alle te betalen beurstaksen. Idem voor de ontvangen dividenden, waar de nog te betalen roerende voorheffing opgeteld wordt.
Het is mij wel nog de vraag of er bij het uitkeren van dividenden ook een beurstaks verschuldigd is?