Gewone nummers bellen met Skype, mijn ervaring
Gewone nummers bellen met Skype, mijn ervaring
Een tijdje geleden belde ik erg veel met Skype,
Ik had zelfs een "abonnement" waarmee ik ongelimiteerd mocht bellen naar Belgische Vaste nummers en Gsm nummers.
Hun prijzen zijn erg goedkoop, een tijd lang gebruikte ik mijn Mobile Vikings 4G om mij op Skype te verbinden en zo via Skype te bellen
. Klinkt waarschijnlijk gek maar het lukte 90% van de tijd vlekkeloos hoor. De data die ik toen verbruikte per telefoongesprek was erg laag.
Een ander voordeel is dat je je eigen mobielnummer kunt instellen op Skype.
Ik heb jarenlang ver gereisd en om mijn grootmoeder niet bang te maken belde ik haar dus via Skype (en dus met mijn Belgisch nummer), ik reisde tenslotte alleen en aan de andere kant van de wereld en mijn grootmoeder is erg ouderwets dusja dat was een leugentje voor bestwil.
De dag van vandaag kan ik zeggen dat Prepaid niets meer voor mij is, een abonnement komt vandaag goedkoper uit (althans bij Mobile Vikings vind ik). 15€ per maand is perfect.
Nu ga ik eventjes het positieve en het negatieve opsommen bij Skype:
Positief:Spotgoedkope telefoontjes naar telefoonlijnen over heel de wereld, super als je ook een telefoontje naar het buitenland moet doen.
Minpunt:Hier en daar zijn er bugs (storingen, mobiele abonnement die plots niet werkt.
Ik had zelfs een "abonnement" waarmee ik ongelimiteerd mocht bellen naar Belgische Vaste nummers en Gsm nummers.
Hun prijzen zijn erg goedkoop, een tijd lang gebruikte ik mijn Mobile Vikings 4G om mij op Skype te verbinden en zo via Skype te bellen

Een ander voordeel is dat je je eigen mobielnummer kunt instellen op Skype.
Ik heb jarenlang ver gereisd en om mijn grootmoeder niet bang te maken belde ik haar dus via Skype (en dus met mijn Belgisch nummer), ik reisde tenslotte alleen en aan de andere kant van de wereld en mijn grootmoeder is erg ouderwets dusja dat was een leugentje voor bestwil.
De dag van vandaag kan ik zeggen dat Prepaid niets meer voor mij is, een abonnement komt vandaag goedkoper uit (althans bij Mobile Vikings vind ik). 15€ per maand is perfect.
Nu ga ik eventjes het positieve en het negatieve opsommen bij Skype:
Positief:Spotgoedkope telefoontjes naar telefoonlijnen over heel de wereld, super als je ook een telefoontje naar het buitenland moet doen.
Minpunt:Hier en daar zijn er bugs (storingen, mobiele abonnement die plots niet werkt.
Re: Gewone nummers bellen met Skype, mijn ervaring
Ik gebruik regelmatig Skype via mijn laptop om naar Taipei te bellen . Nog nooit problemen gehad (zoals storingen) en bovendien spotgoedkoop.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Af en toe zijn er kleine dingetjes overal die veranderen zonder dat je het merkt of zonder dat men het zegt.
Net zo met 'onbeperkt bellen' in Belgie : voortaan betaal je extra na 2000 minuten per maand.
Dat is iets meer dan een uur per dag.
Net zo met 'onbeperkt bellen' in Belgie : voortaan betaal je extra na 2000 minuten per maand.
Dat is iets meer dan een uur per dag.
Bellen jullie meer dan een uur per dag? Ik bel alleen wanneer het niet anders kan, al zeker niet om gewoon eens een babbel te doen.
Sinds corona bel ik toch wel meer met mijn ouders en mijn tante. Vaak is dat nog de enige mogelijkheid tot contact, want die mensen zijn panisch om besmet te geraken.
Ja. Meer dan een uur per dag. Maar niet altijd naar vaste lijnen.
Met Messenger van facebook kan men gratis bellen naar facebook vrienden. Ook met video.
Om op Skype terug te komen, ik gebruik het eigenlijk continu voor mijn buitenlandse calls. Voor een paar centen per minuut naar Canada, de USA of Australië bellen is een serieuze besparing (ik laad op via zo'n prepaid dingesen, geen abonnement voor alle duidelijkheid).
Soms zit er wat storing op de lijn, maar als ik dan herprobeer lukt het wel goed. In feite lukt bellen met skype me beter dan een buitenlands telefoontje ontvangen op mijn GSM in mijn woonplaats (onbewoonde wereld).
Soms zit er wat storing op de lijn, maar als ik dan herprobeer lukt het wel goed. In feite lukt bellen met skype me beter dan een buitenlands telefoontje ontvangen op mijn GSM in mijn woonplaats (onbewoonde wereld).
Ik bel heel veel naar de USA en als ik in de USA ben veel naar mobiele telefoons in de USA. Ik gebruik daarvoor Google Hangouts. Is helemaal gratis, zowel naar vast als mobielPoldermol schreef: ↑20 oktober 2020, 16:44 Om op Skype terug te komen, ik gebruik het eigenlijk continu voor mijn buitenlandse calls. Voor een paar centen per minuut naar Canada, de USA of Australië bellen is een serieuze besparing (ik laad op via zo'n prepaid dingesen, geen abonnement voor alle duidelijkheid).
Ha, dat wist ik niet, bedankt!
Maar dan is mijn vraag: wat schiet Google ermee op om mensen gratis te laten bellen? What's in it for them?
Maar dan is mijn vraag: wat schiet Google ermee op om mensen gratis te laten bellen? What's in it for them?
Ook ik heb Mobile Vikings (abonnement) en dat volstaat wel voor mij. Als er maanden zijn waarin ik meer bel, schakel ik over naar Whatsapp (ook gratis).
Heb er ook aan gedacht om Skype te gebruiken maar eigenlijk valt dit amper voor, ook al omdat mijn contactpersoon eens zei dat de lijn precies slecht was. Heb hem niet gezegd dat ik via Skype belde.
Maar wel een bevestiging dat Skype als laatste keus aan bod kan komen.
Heb er ook aan gedacht om Skype te gebruiken maar eigenlijk valt dit amper voor, ook al omdat mijn contactpersoon eens zei dat de lijn precies slecht was. Heb hem niet gezegd dat ik via Skype belde.
Maar wel een bevestiging dat Skype als laatste keus aan bod kan komen.
Grosso modo is Skype inderdaad minder qua gesprekskwaliteit en heb je meer onderbroken gesprekken.
Maar voor die prijs.. bel ik met plezier wel eens terug.
Maar voor die prijs.. bel ik met plezier wel eens terug.
Voor het werk moet ik nu wat vaker met Skype bellen, werkt op zich eigenlijk wel heel goed.
Niemand die Libon gebruikt? Is van een dochterondernemening van Orange.
Kost minder dan 2 cent per minuut voor heel Europa & Noord-Amerika. Vaste lijnen en mobiel.
Grote voordeel is dat voor de persoon die je belt, het een volledig normaal gesprek lijkt, en hij je normale telnr ziet.
Kost minder dan 2 cent per minuut voor heel Europa & Noord-Amerika. Vaste lijnen en mobiel.
Grote voordeel is dat voor de persoon die je belt, het een volledig normaal gesprek lijkt, en hij je normale telnr ziet.