Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
  • Bank Awards 2025
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Lenen Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Werkloos wegens langdurige ziekte, kan ik toch lenen?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
46 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

Re: Werkloos wegens langdurige ziekte, kan ik toch lenen?

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 1 september 2020, 22:22

ludo schreef: ↑1 september 2020, 20:46 Hij wil gaan telewerken, en wil een " kleine lening " zal dus bureel - pc/laptop - printer en wat bureel benodigdheden zijn. dat micro-krediet vragen ze wel een borg van 25%. Hoge intresten 8,95% en 5% dossierkost op het geleende bedrag, dat er al direkt afgetrokken wordt..
Telewerken in wat dan?
En van waaruit wil hij dan gaan telewerken?
Ik denk niet dat de verhuurder zo gelukkig gaat zijn als de huurder een zelfstandigte activiteit gaat uitoefenen vanuit zijn huurappartement. Toch niet als hij de kosten van zijn activiteit gaat inbrengen.
En hij is juist begonnen met zijn 'lessen'.
Een lening afsluiten voor telewerken (waar de lessen pas juist zijn aangevat?) lijkt me dan toch wat voorbarig.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 2 september 2020, 00:57

Jefdewit schreef: ↑1 september 2020, 22:22
ludo schreef: ↑1 september 2020, 20:46 Hij wil gaan telewerken, en wil een " kleine lening " zal dus bureel - pc/laptop - printer en wat bureel benodigdheden zijn. dat micro-krediet vragen ze wel een borg van 25%. Hoge intresten 8,95% en 5% dossierkost op het geleende bedrag, dat er al direkt afgetrokken wordt..
Telewerken in wat dan?
Ik denk niet dat de verhuurder zo gelukkig gaat zijn als de huurder een zelfstandigte activiteit gaat uitoefenen vanuit zijn huurappartement. Toch niet als hij de kosten van zijn activiteit gaat inbrengen.
Een lening afsluiten voor telewerken (waar de lessen pas juist zijn aangevat?) lijkt me dan toch wat voorbarig.
Coolblue - Amazone - enz. enz. alle online winkels hebben Telewerkers die werken van thuis uit..

Darqos
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Darqos
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Darqos » 2 september 2020, 01:48

Oké, ik ga hier eventjes mijn situatie verduidelijken. Ik ben inderdaad wat snel geweest in mijn eerste posts dus ga ik jullie hier wat meer uitleg geven:

Ik wil inderdaad ooit "telewerken" maar heus niet meteen hoor en eerder part-time om te starten.

Ik ga huis niet als zelfstandige beginnen maar eerder als werknemer, werknemer van thuisuit. Ik weet dat dit niet erg vaak kan maar ik heb al een paar mensen ontmoet die dit deden. Zomaar als zelfstandige beginnen lijkt me veel te gevaarlijk en hiervoor heb ik een degelijk budget nodig.

Ooi zelfstandige worden is wel een "droom", kijk ik herinner mijn mijn allereerste job toen ik 18-19 jaar oud en naïef dacht dat hoe harder/sneller en langer ik zou werken, hoe meer ik zal verdienen.

Mijn baas was erg onder de indruk van mijn werkritme en ik dacht dat dit een goede strategie was.

Na iets minder dan een jaar kreeg ik een soort "Burn-out", we zijn niet in de Verenigde Staten en diegene die het meest werkt is ook niet per sé diegene die het best en meest zal verdienen....

Mijn toenmalige baas wou me absoluut niet kwijt, hij stelde mij tal van mogelijkheden voor om toch te blijven (part-time of zelf kwart-time werken) maar ik zei gewoon, nee ik wil hier weg en dit zo snel mogelijk.

Later kreeg ik van één van mijn toenmalige collega's te horen dat mijn ex-baas haar zei: "Zoiemand zullen we nooit meer vinden". Dit vond ik echt wel een mooi compliment :)

Vergeet niet dat ik deze job eindigde rond 2007, ietsje voor de crisis, toen was een job vinden erg makkelijk.

Ik ben heus niet tegen het Belgisch systeem en de sociale zekerheid (waar ik momenteel van geniet), ik krijg momenteel 1000€ per maand, niet veel maar toch genoeg om te overleven tot ik terug kan werken.

Maar het verschil tussen Bruto en Netto is gewoon te groot!

Daarbij heb je nog wetten die je verbieden om meer uren te werken (in Frankrijk denk ik dat dit 38uur is. Dit is toch te gek? Waarom zou je iemand die langer wenst te werken dan de meesten verbieden om dit te doen? Dit zou toch een vrije keuze moeten zijn? Ja ik wens in de toekomst langer te werken om meer te verdienen en dit past ook in mijn droom om zelfstandige te zijn, je eigen baas zijn en iedereen weet wel dat een zelfstandige vaak veel langer moet werken dan werknemers maar daartoe ben ik bereid.

Ik heb ooit al mensen die onder een sociaal statuut waren en gekke dingen zeiden zoals "ik heb tal van kosten iedere maand, waarom moet ik betalen? Ik ben ziek!", deze dame had een zware psychiatrische aandoening.

Ik heb niet gereageerd toen ik dit hoorde maar ik dacht: "Hoe gek kun je nu zijn om zoiets te zeggen? Je krijgt waarschijnlijk 1000€ of meer dus je krijgt al geld zonder te werken! Hiermee kun je sowieso je rekeningen betalen tenzij je je geld verkwist maargoed dat is jou eigen fout." Ik ga zeker niet klagen over wat ik momenteel krijg, ik moet ermee overleven dat is waar maar in vele landen krijg je praktisch NIETS en hiervoor moet je niet ver gaan hoor;

Frankrijk is sowieso minder gul voor zieke mensen, Spanje of Italië nog minder.

Ik klaag niet; ik krijg geld zonder ervoor te werken en hiervoor ben ik dankbaar.

Ik schaam me ook niet kompleet; ik heb bijna heel mijn leven gewerkt en heb dus mijn bijdrage gegeven voor de toenmalige zieke mensen.

Ik dank ook alle werknemers want dankzij hun sociale bijdrage heb ik deze zware periode financieel kunnen overleven.

Maargoed, tuurlijk schaam ik me niet erg (nuja fier ben ik ook niet, laten we zeggen dat ik een beetje schaamte voel) maar ik zal blij zijn als ik terug aan de slag kan hoor, dan heb ik eindelijk weer een loon en voel ik geen enkele schaamte meer.

Ziezo, nu weten jullie wat meer over mij. Nu ga ik jullie vragen beantwoorden 1 per 1.

Waarvoor dient de lening? :

Ik heb dit niet meteen vermeld aangezien ik geen oordeel wens maar gewoon informatie maar nu merk ik dat het belangrijk is om ook een kwaliteitsantwoord te krijgen van jullie. Ik dacht eerst aan een elektrische fiets (de Angell fiets is een elektrische fiets die je op afbetaling kunt kopen zonder extra kosten). Check maar eens op google, diegenen die net als mij gek zijn van high tech zullen echt wel verbaast zijn op alle technische snufjes die erin zijn gebouwd.

Kostprijsje: 2700€ op 36 maanden af te betalen zonder extra kosten voor de afbetaling. Wel een éénmalige kost van 270€ voor de fiets dacht ik maar deze éénmalige kost is zowel voor diegene die de fiets op afbetaling koopt of diegene die de fiets cash koopt.

Na een paar weken ben ik van gedacht verandert: de hoofdreden is: een elektrische fiets kan ik niet op het openbaar vervoer meenemen, de NMBS rekent 4€ per rit dus 8€ per dag = onbetaalbaar.

Ik woon op de 3de verdieping van een gebouw, naar mijn weten is de Angell fiets erg licht (28k) maar elke dag heen en weer sleuren van de ene verdieping naar het andere lijkt me niet comfortabel.

Waar ik woon is er erg weinig te doen, ik woon een beetje afgelegen, daarom heb ik echt wel nood aan mobiliteit en kies ik dus voor een elektrische scooter/trotinet of hoe je het ook kunt noemen tegenwoordig.

Tuurlijk zijn er e-scooters van 500€ maar goedkoop is vaak duurkoop, ik ben ook van plan om de scooter vaak te gebruiken dus ik wil iets kwalitatief en veilig.

Ik vind een e-scooter ook gewoon leuk om mee te rijden :) maar de hoofdreden is sowieso dat ik dit nodig heb om mobiel te zijn en dit zal vooral van pas komen wanneer ik terug aan het werk ben!

Deze lening dient dus niet om informatica materiaal aan te schaffen, ik heb mijn laptop, smartphone en laserprinter al.

Waarom vraag je dit niet aan je bank? :

De reden waarom ik dit niet aan mijn bank gevraagd heb is omdat er binnenkort een grote verandering zal zijn in mijn gezinssituatie; mijn vriendin komt namelijk bij mij wonen :D.

Dit zal sowieso een rol spelen in mijn maandelijkse inkomsten, hiervoor heb ik al gebeld naar de nodige instanties maar die konden mij geen duidelijk antwoord geven >:(.

Ik heb me hierbij neergelegd, de inkomstenverandering zal ik dus te weten komen wanneer ik mijn inkomsten krijg, maakt uiteindelijk niet veel uit of ik dit vooraf weet of niet.

Darqos
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Darqos
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Darqos » 2 september 2020, 01:52

ludo schreef: ↑2 september 2020, 00:57
Jefdewit schreef: ↑1 september 2020, 22:22
Telewerken in wat dan?
Coolblue - Amazone - enz. enz. alle online winkels hebben Telewerkers die werken van thuis uit..
Inderdaad en de "Coronapaniek" heeft deze trend enorm versneld, sinds bijna iedereen amper buiten mocht voor een tijdje zijn de mensen massaal op het internet gaan kopen en sommigen hebben plots de voordelen ontdekt (prijs, snelheid en gemak van levering,...)

"Fysieke" winkels gaan sowieso niet zolang meer blijven, spijtig voor hun maar de prijzen van online shops kunnen zij niet aan...

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 2 september 2020, 02:07

@Darqos:::
Zelfstandig zijn is niet altijd de beste keuze in deze slechte tijden,, vergeet niet dat elke klant eigenlijk je baas dan is.. Geen klanten is geen inkomsten.
Als je werknemer bent, en je baas heeft geen klanten/geen werk, wordt je alsnog betaald of ontvang je werkloosheids vergoeding.
Je sociale zekerheid ( ziekte - invaliditeit - werkloosheid - pensioen ) is niet hetzelfde als werknemer.

Hieronder wat info over je ziekteuitkering

Eerste zes maanden van de arbeidsongeschiktheid
60 procent van het begrensd brutoloon.
Vanaf de zevende maand
• Gezinshoofden 60 procent van het brutoloon,
• Alleenstaanden 60 procent van het brutoloon,.
• Samenwonenden 60 procent van het brutoloon,
Het eerste jaar wordt in principe op de uitkeringen een bedrijfsvoorheffing van
11,11 procent ingehouden.
Vanaf het tweede jaar
Wie langer dan één jaar arbeidsongeschikt is, wordt in de ziekteverzekering beschouwd als invalide.
• Gezinshoofden 65 procent van het brutoloon
• Alleenstaanden 55 procent van het brutoloon,
• Samenwonenden 40 procent van het brutoloon,.
Op je invaliditeitsuitkering gebeurt geen voorheffing voor de belastingen. De uitkering is nochtans niet belastingvrij. De afrekening gebeurt bij de belastingaanslag van het jaar daarop.

Eens je tijdje (3- 6 maand ) terug aan het werk bent ga je makkelijker een lening kunnen krijgen bij je bank om je een scooter aan te schaffen. In afwachting kan misschien je ( inwonenende ) vriendin vragen om af en toe taxi te spelen als zij wel vervoer heeft.

Als je alle dagen thuis bent heb je uiteraard meer tijd om gebruik te maken van het openbaar vervoer, Toch??
Vergeet niet dat een scooter al dan niet electrisch wel fel en frequent onderhevig is aan onderhoud,en daar staat een kostprijs op...

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 2 september 2020, 09:34

ludo schreef: ↑2 september 2020, 00:57 Coolblue - Amazone - enz. enz. alle online winkels hebben Telewerkers die werken van thuis uit..
Bedankt voor de info Ludo maar ik zat eerder te wachten op de planning van TS.
Het is tenslotte zijn vraag en hij had graag advies gehad. Zonder info geen advies.

Op basis van zijn startpost kan het advies op het eerste deel van zijn vraag kort zijn: "praktisch nihil".
Als antwoord op het tweede deel: dan zal je toch met een betere planning en info moeten komen om een kans te maken.

En zoals het verhaal nu 'draait' (oh verbazing ;) ) heeft de info over het bekomen van een lening totaal niets te maken met telewerk of zelfs maar werk.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 2 september 2020, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 2 september 2020, 09:44

Darqos schreef: ↑2 september 2020, 01:52 "Fysieke" winkels gaan sowieso niet zolang meer blijven, spijtig voor hun maar de prijzen van online shops kunnen zij niet aan...
Besluit van al je verhalen: eigenlijk heb je geen fiets/scooter meer nodig om mobiel te zijn en te werken. Je kan dat, in je nieuwe maatschappij, gewoon van thuis uit. Amusement kan ook vanachter je computer (we zijn er nu mee bezig ;D ).
Eigenlijk heb je dus geen lening meer nodig. Zeker niet meer als je inwonende vriendin gaat delen in je kosten of je inkomen kan verhogen. Alle problemen opgelost.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 2 september 2020, 09:48

Jefdewit schreef: ↑1 september 2020, 22:22 Hij wil gaan telewerken, en wil een " kleine lening " zal dus bureel - pc/laptop - printer en wat bureel benodigdheden zijn.
Nope, bleek het dus niet te zijn. ;)
En als je een inwonende vriendin krijgt ga je niet meer naar de bank voor info. Logisch toch? :D

Om terug op de initiële vraag te komen: geen enkele bank gaat 2700 € lenen om op het internet een fiets te kopen als je de moeite niet doet om er langs te gaan.
Geen enkele sociale instelling gaat een hobby van 2700 € financieren.

Je kan altijd eens langsgaan (als het mag van de vriendin) bij o.a. Argenta. Die hebben fietsleningen. Het is wel een bank en de kantoorhouder zal, op basis van je dossier (niet op basis van de adviezen op spaargids.be), beslissen of de lening wordt toegestaan.
Het kost je dertig maandelijkse afbetalingen van 91.73 € of een totaalintrest van 51.90 € bovenop de kapitaalsfinanciering.

Darqos
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Darqos
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Darqos » 2 september 2020, 14:49

Jefdewit schreef: ↑2 september 2020, 09:44
Darqos schreef: ↑2 september 2020, 01:52 "Fysieke" winkels gaan sowieso niet zolang meer blijven, spijtig voor hun maar de prijzen van online shops kunnen zij niet aan...
eigenlijk heb je geen fiets/scooter meer nodig om mobiel te zijn en te werken. Je kan dat, in je nieuwe maatschappij, gewoon van thuis uit. Amusement kan ook vanachter je computer (we zijn er nu mee bezig ;D ).
Hahaha.... ??? Nuja zolang jij met je eigen grapjes kunt lachen...
Laatst gewijzigd door Darqos op 2 september 2020, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Darqos
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Darqos
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Darqos » 2 september 2020, 14:51

Jefdewit schreef: ↑2 september 2020, 09:48
Jefdewit schreef: ↑1 september 2020, 22:22 Hij wil gaan telewerken, en wil een " kleine lening " zal dus bureel - pc/laptop - printer en wat bureel benodigdheden zijn.
En als je een inwonende vriendin krijgt ga je niet meer naar de bank voor info. Logisch toch? :D
Hahaha.... ??? snap de humor niet echt maargoed.

Jef, ik snap niet echt waarom je duidelijk een probleem met mij hebt, omdat ik nog niet naar de bank ben gegaan?

Darqos
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Darqos
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Darqos » 2 september 2020, 14:54

Jefdewit schreef: ↑2 september 2020, 09:48
Je kan altijd eens langsgaan (als het mag van de vriendin) bij o.a. Argenta. Die hebben fietsleningen. Het is wel een bank en de kantoorhouder zal, op basis van je dossier (niet op basis van de adviezen op spaargids.be), beslissen of de lening wordt toegestaan.
Het kost je dertig maandelijkse afbetalingen van 91.73 € of een totaalintrest van 51.90 € bovenop de kapitaalsfinanciering.
Zo, dit is dus de enige post van jou Jef waar ik toch iets aan heb :) , de reacties zoals "als het mag van je vriendin" en "niet op basis van de adviezen op spaargids.be" had je eruit kunnen laten maar je kon het waarschijnlijk niet laten neem ik aan?

Maargoed, zoals ik al zei; bedankt voor deze info waar ik werkelijk iets aan heb deze keer.

Darqos
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Darqos
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Darqos » 2 september 2020, 14:58

Jefdewit schreef: ↑2 september 2020, 09:34
ludo schreef: ↑2 september 2020, 00:57 Coolblue - Amazone - enz. enz. alle online winkels hebben Telewerkers die werken van thuis uit..
En zoals het verhaal nu 'draait' (oh verbazing ;) ) heeft de info over het bekomen van een lening totaal niets te maken met telewerk of zelfs maar werk.
Ja en nee, wanneer ik terug werk ben ik best zo mobiel mogelijk.

Darqos
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Darqos
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Darqos » 2 september 2020, 15:07

Jefdewit schreef: ↑1 september 2020, 22:22 En hij is juist begonnen met zijn 'lessen'.
Ik herinnerde mij gisterenavond nog dat iemand het woord "lessen" tussen haakjes had gezet en ik wou hierop nog antwoorden, ik vroeg me af welke nickname die post had gezet waar hij lessen tussen haakjes zette maar ik ben vergeten om hierop te antwoorden.

Ondertussen begon ik met Jefdewit zijn posts te beantwoorden en het verbaasd me absoluut niet dat het weer Jefdewit was...

Dus Jefdewit, ik neem aan dat je niet toevallig het woord lessen tussen aanhalingstekens gezet hebt, mag ik vragen waarom? Lijkt het je dat ik geen serieuze lessen zal beginnen?

Ik ga inderdaad beginnen met mijn lessen omdat een langdurige ziekte een grote kloof laat in mijn CV en daar zijn werkgevers niet fan van. Van job veranderen is redelijk simpel als je er al één hebt maar als je een tijdje buiten het werkcircuit bent is dit niet zo evident.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 2 september 2020, 15:56

Nope, het ging om het mogelijke verband tussen je lessen en de onmiddellijke nood aan een lening.
Dat heb je, na wat aandringen, zelf al opgehelderd.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 2 september 2020, 16:09

Hoe dan ook als

spaargids zegt dat je wel een lening gaat krijgen
en " mevrouw Leemans " zegt dat je geen lening krijgt

mevrouw Leemans gaat ( buurvrouw van Bart de Wever ) haar mening niet laten afhangen van spaargids

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

46 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy