Wat ik weet als je bij ING leent
TIP
Wat ik weet als je bij ING leent
Ik heb jaren geleden IT gestudeerd in avondlessen.
Toen ik les had over datamining zei mijn leraar dat een werkneemster bij ING hem had gezegd dat ING namelijk rekening houd of je vaak of niet geld afhaalde van je rekening in een automaat.
Volgens hem krijgt diegene die het minst afhaalt een betere kredietpercentage dan iemand die vaak afhaalt.
Kan altijd interessant zijn om te weten voor diegene die een woonlening wenst aan te gaan
.
Toen ik les had over datamining zei mijn leraar dat een werkneemster bij ING hem had gezegd dat ING namelijk rekening houd of je vaak of niet geld afhaalde van je rekening in een automaat.
Volgens hem krijgt diegene die het minst afhaalt een betere kredietpercentage dan iemand die vaak afhaalt.
Kan altijd interessant zijn om te weten voor diegene die een woonlening wenst aan te gaan

Re: Wat ik weet als je bij ING leent
Tussen dikwijls afhalen, en of veel afhalen is een verschil..
Het is NIET de frequentie, maar eerder het totaal bedrag per periode./ week / maand / kwartaal.
Hoeveel hoe je netto over na een maand van je gestort loon, is alles op of heb je nog wat over of kom je tekort.. en spreek je je kredietkaart aan ...
Ze bekijken wel je bestedingspatroon,daar hebben ze slimme grafieken over.. maar dat doet elke bank hoor...
Je kan 1200 euro afhalen per maand a' 300 per week of je kan elke dag 40 euro afhalen.
Beiden is 1200 euro../maand
Het is NIET de frequentie, maar eerder het totaal bedrag per periode./ week / maand / kwartaal.
Hoeveel hoe je netto over na een maand van je gestort loon, is alles op of heb je nog wat over of kom je tekort.. en spreek je je kredietkaart aan ...
Ze bekijken wel je bestedingspatroon,daar hebben ze slimme grafieken over.. maar dat doet elke bank hoor...
Je kan 1200 euro afhalen per maand a' 300 per week of je kan elke dag 40 euro afhalen.
Laatst gewijzigd door ludo op 1 september 2020, 19:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Is nochtans niet mijn ervaring.
Het laagste kredietpercentage kreeg ik bij een bank waar ik nog nooit een rekening had gehad.
Niet bij de bank waar ik al tientallen jaren klant was (en nog nooit onder nul was gegaan) en ook niet bij de bank waar 100.000 € op de spaarrekening stond en er nog nooit een euro van de zichtrekening was afgegaan.
edit: letterlijk heb je wel gelijk gezien ik bij de bank waar ik voorheen geen klant was nog niets had afgehaald.

Het is algemeen gekend, dat je bij je vaste bank waar je jaren klant bent, niet het beste percentage krijgt..
Bij een bank waar je nog geen klant bent, krijg je meestal betere voorwaarden.. Is niks nieuw hoor..
Bij een bank waar je nog geen klant bent, krijg je meestal betere voorwaarden.. Is niks nieuw hoor..
Ah oké, dat kan inderdaad zo zijn. De leerkracht heeft me dit meer dan 5 jaar geleden verteld dus over dat detail ben ik niet zeker.ludo schreef: ↑1 september 2020, 19:20 Tussen dikwijls afhalen, en of veel afhalen is een verschil..
Ik vind wel dat iemand die frequent kleine sommen afhaalt opzicht minder serieus kan overkomen, niet?
Ook al is de totaalsom hetzelfde.
Maargoed het kan inderdaad zo zijn dat ze niet de frequentie in rekening houden.
Dit is dus "Data Mining" voor diegenen die deze term nog niet kennen.
Iemand die elke dag 20 euro afhaald heeft of probeert zijn uitgave op die manier onder controle te houden, is dus zeker niet negatief.. je kan ni meer opdoen dan die 20..Darqos schreef: ↑2 september 2020, 00:12Ah oké, dat kan inderdaad zo zijn. De leerkracht heeft me dit meer dan 5 jaar geleden verteld dus over dat detail ben ik niet zeker.ludo schreef: ↑1 september 2020, 19:20 Tussen dikwijls afhalen, en of veel afhalen is een verschil..
Ik vind wel dat iemand die frequent kleine sommen afhaalt opzicht minder serieus kan overkomen, niet?
Maargoed het kan inderdaad zo zijn dat ze niet de frequentie in rekening houden.
Haal je 300 af, is het na 2 dagen misschien al besteed.
Klopt inderdaad, soms is een 2e zicht op een situatie een goede manier om conclusies te trekken (zoals hier)ludo schreef: ↑2 september 2020, 02:26Iemand die elke dag 20 euro afhaald heeft of probeert zijn uitgave op die manier onder controle te houden, is dus zeker niet negatief.. je kan ni meer opdoen dan die 20..Darqos schreef: ↑2 september 2020, 00:12
Ah oké, dat kan inderdaad zo zijn. De leerkracht heeft me dit meer dan 5 jaar geleden verteld dus over dat detail ben ik niet zeker.
Haal je 300 af, is het na 2 dagen misschien al besteed.
Maar als je nu kleine bedragen afhaalt van je zichtrekening en je schrijft die over naar spaarrekeningen heeft dat dan geen negatieve invloed op de intresten die je eventueel moet betalen als je bij die bank een lening ingaat?
Maar man. Als je een lening doet bij de bank, is teken dat je eigenlijk niet genoeg geld hebt, daarom ga je lenen.
Als je nu een deftig kapitaal op die bank hebt staan, ga je ( "misschien?? ) een korting op je woonkrediet krijgen..
Niet altijd.
Persoonlijk heb ik nog nooit een lening afgesloten omdat er niet genoeg geld op de rekening stond.
Dat was ofwel omdat het fiscaal voordeel groter was dan de leningkost of om een extra hefboom te creëren (vb. via een bullet).