lenen 2e woning
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
lenen 2e woning
Hallo,
Ik ga een 2e woning aankopen.
Mijn situatie:
- Eigen woning met hypothecaire lening (uit 2010) van 155000 aan 3,25% nog 23000 openstaand kapitaal
- 2e woning (voor verhuur) waarvoor ik enkel het fiscaal bedrag voor het lange termijnsparen wil voor lenen (om het KI van 1000€ te compenseren.
De bank stelt voor om een 2e lening te nemen op het reeds afbetaalde gedeelte (120000). Hierbij kan de hypothecaire inschrijving opnieuw worden gebruikt en zijn er dus geen notariskosten
Mijn vragen:
- Zou het niet beter zijn om de eerste lening terug te betalen en het volledige bedrag opnieuw te ontlenen (aan 1,3%)
- Hoe kan ik zelf berekenen hoeveel het bedrag is om fiscaal interessant te zijn? (2 ontleners in de hoogste belastingsschaal)
Ik ga een 2e woning aankopen.
Mijn situatie:
- Eigen woning met hypothecaire lening (uit 2010) van 155000 aan 3,25% nog 23000 openstaand kapitaal
- 2e woning (voor verhuur) waarvoor ik enkel het fiscaal bedrag voor het lange termijnsparen wil voor lenen (om het KI van 1000€ te compenseren.
De bank stelt voor om een 2e lening te nemen op het reeds afbetaalde gedeelte (120000). Hierbij kan de hypothecaire inschrijving opnieuw worden gebruikt en zijn er dus geen notariskosten
Mijn vragen:
- Zou het niet beter zijn om de eerste lening terug te betalen en het volledige bedrag opnieuw te ontlenen (aan 1,3%)
- Hoe kan ik zelf berekenen hoeveel het bedrag is om fiscaal interessant te zijn? (2 ontleners in de hoogste belastingsschaal)
Re: lenen 2e woning
Wanneer je een wederopname doet van je 120 000 reeds afbetaalde kapitaal, lijkt het me dat dit kan tegen de momenteel geldende rentevoeten.
Andersom werkt het toch zo. Ik heb een historisch lage rentevoet maar wanneer ik een heropname wens kan het niet aan de huidige rentevoet maar zal deze hoger zijn.
Andersom werkt het toch zo. Ik heb een historisch lage rentevoet maar wanneer ik een heropname wens kan het niet aan de huidige rentevoet maar zal deze hoger zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ga je rond komen met die 120.000 euro wederopname voor aankoop 2de woning????
Hoe ga je de rest betalen als die er al zou zijn????
Hoe ga je de rest betalen als die er al zou zijn????
-
- Newbie
- Contacteer:
- De opname van 120k zal gelden aan het tarief van vandaag. 1,3% is zonder verplicht SVV en brandverzekering
- De rest van de woning zal met spaargeld betaald worden
- De rest van de woning zal met spaargeld betaald worden
-
- Full Member
- Contacteer:
Bij vervroegde terugbetaling verlies je dan wel fiscaliteit van die lening. Misschien beperken tot je fiscaal voordeel of een herfinanciering vragen?
Of naar een andere bank gaan. Ok notariskosten maar met betere rente haal je dat er zo uit.
Of naar een andere bank gaan. Ok notariskosten maar met betere rente haal je dat er zo uit.
Vind het persoonlijk wel straf dat je nog geen herziening van je lening hebt gedaan de voorbije jaren.
Je kan met een groot gemak die 3,25% laten zakken tot 1,5-2% voor je huidige krediet.
Je kan met een groot gemak die 3,25% laten zakken tot 1,5-2% voor je huidige krediet.