vivaldi knabbelt aan bankgeheim
Re: vivaldi knabbelt aan bankgeheim
Als je winst maakt akkoord dat je er belasting op betaald.
Belasting betalen op je netto vermogen, waar al belasting op betaald geweest is ,,,is NOT DONE...
Belasting betalen op je netto vermogen, waar al belasting op betaald geweest is ,,,is NOT DONE...
Benieuwd of je dan ook beursverkies kunt aftrekken... Zou maar eerlijk zijn toch?
In het rood-gele akkoord over een meerwaardebelasting op aandelen zaten 2 compensaties:
- minwaarden waren aftrekbaar
- RV op het dividend halveerde
Vrees dat er van deze compensaties niet veel in huis gaat komen want het wordt door Lachaert nl. als "taks" verpakt ipv een belasting; klinkt misschien leuker, maar er is dus geen persoonlijke aangifte meer, dus waarschijnlijk ook geen compensaties mogelijk!
@inquirer Beursverlies aftrekken
Op de beurs spelen is gokken...
Als je lotto biljet koopt, en je wint niks, krijg je ook je inleg niet terug..
Als je lotto biljet koopt, en je wint niks, krijg je ook je inleg niet terug..
Ter info:
in heel wat landen waar er één of andere vorm van meerwaardebelasting op aandelen is, bestaat ook de mogelijkheid om verliezen af te trekken...
Is trouwens helemaal niet zo gek als het voor ons platbelaste Belgen op het eerste zicht lijkt, hoor!
In de personenbelasting wordt u bv. toch ook belast op beroepsinkomsten min de bijhorende beroepskosten?
Dus waarom zou het dan zo een gek concept zijn een soort aandelenbelasting te betalen op de beurswinsten min de -verliezen???
Als men natuurlijk met een soort van heffing of taks werkt zoals paars-groen nu wil gaan doen, zal dat natuurlijk niet het geval kunnen zijn. De belegger is dan sowieso gesjareld: als er winst is mag hij de bronheffing afdokken; als er verlies is kan hij niets inbrengen want het is geen belasting! Of hoe een vermogenswinstheffing zelfs nog slechter is dan een vermogenswinstbelasting!
Als je op je loon al een bepaald percentage belasting betaalt hebt, dan hoeft dat geen 2de keer te gebeuren.
Of je nu 1000 euro per maand verdient of 100.000 euro. Als iedereen evenveel bijdraagt, dan is iedereen in dit syteem EVEN SOLIDAIR.
Helaas willen die linksen dat maar niet snappen.
Of je nu 1000 euro per maand verdient of 100.000 euro. Als iedereen evenveel bijdraagt, dan is iedereen in dit syteem EVEN SOLIDAIR.
Ik blijf toch met grote ogen toekijken hoe het nieuws , dat ze de banken gaan verplichten jaarlijks alle saldi van de rekeningen door te sturen naar CAP, zomaar verdwijnt in allerlei ander nieuws ...
Dit is echt een grote stap richting vermogenskadaster
Magnette Is nog steeds niet bijgekomen van het lachen dat dit zomaar gelukt is
Allemaal om kleine fils-a-papa Alex met het grote ego , God knows why, zijn pleziertje te gunnen in de 16
Wat heeft het jongetje eigenlijk al bewezen ? Om maar te zwijgen val lachertje, die plots denkt dat hij de grote staatsman is
Beiden mooi gerold door mensen die wel weten hoe het werkt
Open vld kan met cd&v strijden om titel : wie is de grootste postjespakker van het land ? Close call
Dit is echt een grote stap richting vermogenskadaster
Magnette Is nog steeds niet bijgekomen van het lachen dat dit zomaar gelukt is
Allemaal om kleine fils-a-papa Alex met het grote ego , God knows why, zijn pleziertje te gunnen in de 16
Wat heeft het jongetje eigenlijk al bewezen ? Om maar te zwijgen val lachertje, die plots denkt dat hij de grote staatsman is
Beiden mooi gerold door mensen die wel weten hoe het werkt
Open vld kan met cd&v strijden om titel : wie is de grootste postjespakker van het land ? Close call
... onder bepaalde omstandigheden.
Een voorbeeld van wat ik ken: beleggings-verlies mag van de beleggings-winst afgetrokken worden - binnen het kalenderjaar - op de belastingsbrief (dus met volledige openheid naar de overheid toe). Enkel een klein deel mag ingebracht worden tijdens de volgende jaren.
Wat systeem zou jij voorstellen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
En wat is het probleem daarmee? Heb je meer te verbergen dan de rest van de bevolking?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Vandaag beweert de overheid dat ze die informatie enkel zal inkijken als er vermoedens van fraude zijn. Maar ze willen wel proactief de gegevens van alle rekeningen verzamelen.
Waarom is dat nodig? Als ze het enkel willen gebruiken bij aanwijzingen van fraude, kunnen ze toch specifiek in die verdachte gevallen een vraag richten aan de banken, niet?
Van zodra de overheid een volledig beeld heeft van de bedragen die elke burger heeft, kunnen ze die informatie gebruken om :
- Pensioenen/werkloosheidsuitkeringen/remgelden/enz... te laten variëren volgens uw vermogen
- verkeersboetes te laten variëren volgens vermogen(zoals in Finland)
- een percentage van uw vermogen boven een bepaalde grens aan te slaan (idee van PVDA)
met de doelstelling om het belastingssysteem te veranderen en Cd&v op Financien, denk ik dat we richting dual income tax gaan.
Men moet daar geen verstand voor hebben, dat op de beurs spelen/ beleggen - speculeren / gokken is.
Je kan winnen of verliezen..
Verlies je op de beurs moet je ni gaan jammeren om geld terug te krijgen...
het gaat niet om geld terug krijgen man.
Het gaat om de verliezen vd winsten te mogen aftrekken zodat enkel de reele meerwaarde wordt belast.
Het gaat om de verliezen vd winsten te mogen aftrekken zodat enkel de reele meerwaarde wordt belast.
Laatst gewijzigd door nickname op 4 oktober 2020, 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous8
Zou zeker eerlijk zijn, maar open vld, nva hebben onder druk van cd en vee indertijd al bewezen dat ze het ook eerlijk vinden om die verlieswaarden niet mee te nemen. Zij waren toen de regering, nog geen rood en groen zelfs
-
anonymous8
Tja, maar met het zwaarbelast loon moet de burger ook btw op alles en nog wat betalen, van eten tot tanken tot elektriciteit, water enz.Kevva schreef: ↑4 oktober 2020, 11:48 Als je op je loon al een bepaald percentage belasting betaalt hebt, dan hoeft dat geen 2de keer te gebeuren.