obligatie Bekaert 5,75% en 6,75%
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
obligatie Bekaert 5,75% en 6,75%
Dit lijkt me een vrij aantrekkelijke bedrijfsobligatie.
Bekaert maakt vandaag via NV Bekaert SA een openbaar bod tot inschrijving bekend voor twee obligatieleningen voor een totale waarde van minimum € 150 miljoen en maximaal € 300 miljoen met uitgifte in België en Luxemburg. KBC, Fortis en ING treden bij deze transactie gezamenlijk op als financiële tussenpersonen (bookrunners) en lead managers.
De uitgifte kadert in een schuldherschikking met het oog op een beter evenwicht tussen korte- en langetermijnschulden. De netto-opbrengst van de leningen zal aangewend worden voor de herfinanciering van bestaande kredietfaciliteiten en voor de aflossing van uitstaande kortetermijnschulden.
De belangrijkste kenmerken van de obligatieleningen zijn hieronder opgenomen:
Looptijd
Van 16 april 2009 tot 16 april 2012
Van 16 april 2009 tot 16 april 2014
Jaarlijkse coupon
5,750% jaarlijks op 16 april
6,750% jaarlijks op 16 april
Uitgifteprijs
101,185%
101,201%
Bruto rendement
5,312%
6,461%
Terugbetaling
100%
De obligaties worden uitgegeven in coupures van € 1 000 en de inschrijvingsperiode loopt van 17 maart 2009 tot 9 april 2009, behoudens vervroegde sluiting.
Bekaert maakt vandaag via NV Bekaert SA een openbaar bod tot inschrijving bekend voor twee obligatieleningen voor een totale waarde van minimum € 150 miljoen en maximaal € 300 miljoen met uitgifte in België en Luxemburg. KBC, Fortis en ING treden bij deze transactie gezamenlijk op als financiële tussenpersonen (bookrunners) en lead managers.
De uitgifte kadert in een schuldherschikking met het oog op een beter evenwicht tussen korte- en langetermijnschulden. De netto-opbrengst van de leningen zal aangewend worden voor de herfinanciering van bestaande kredietfaciliteiten en voor de aflossing van uitstaande kortetermijnschulden.
De belangrijkste kenmerken van de obligatieleningen zijn hieronder opgenomen:
Looptijd
Van 16 april 2009 tot 16 april 2012
Van 16 april 2009 tot 16 april 2014
Jaarlijkse coupon
5,750% jaarlijks op 16 april
6,750% jaarlijks op 16 april
Uitgifteprijs
101,185%
101,201%
Bruto rendement
5,312%
6,461%
Terugbetaling
100%
De obligaties worden uitgegeven in coupures van € 1 000 en de inschrijvingsperiode loopt van 17 maart 2009 tot 9 april 2009, behoudens vervroegde sluiting.
Re: obligatie Bekaert 5,75% en 6,75%
Pff we zijn er al aan voor de moeite. Deze is in één keer verkocht aan een beleggingssyndicaat (wshl de banken zelf denk ik) 
Is wel straf dat de particulier geen enkele kans gekregen heeft om stukken te bemachtigen.
Is wel straf dat de particulier geen enkele kans gekregen heeft om stukken te bemachtigen.
Intervest, Cofinimmo, Befimmo, Gimv, Proximus, Ascencio, Qrf, Tinc, Kas Bank, en Vastned Retail Belgium in bezit.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Moest geld overmaken om voldoende bestedingsruimte te hebben om in te kunnen schrijven ... te laat dus.
Zag er anders wel aantrekkelijk uit.
Ik zie wel of er de komende dagen iets secundaire mogelijk is, maar als 1 speler bijna alles opgeslokt heeft is dit misschien niet realistisch.
Zag er anders wel aantrekkelijk uit.
Ik zie wel of er de komende dagen iets secundaire mogelijk is, maar als 1 speler bijna alles opgeslokt heeft is dit misschien niet realistisch.
Ik heb er in ieder geval nog te pakken gekregen, dus niet alles is naar de institutionele beleggers gegaan.
Wellicht binnen een maand dus wel te krijgen op de secundaire markt.
Vraagje: wat is dat: secundaire marktrobokat schreef:
Ik heb er in ieder geval nog te pakken gekregen, dus niet alles is naar de institutionele beleggers gegaan.
De secundaire markt is een verzamelnaam voor plaatsen waar men obligaties kan verhandelen na de periode van initiele uitgifte, en dit aan "marktprijs".pool schreef: Vraagje: wat is dat: secundaire markt![]()
Euronext is een voorbeeld hiervan, maar niet alle obligaties worden op Euronext verhandeld. Sommige banken organiseren ook een secundaire markt voor hun eigen obligaties.
Voor de Bekaert obligatie is een aanvraag gedaan voor notering op Euronext, dus is het te verwachten dat je die via die weg kan kopen. Het valt de verwachten dat ze daar iets duurder zal zijn dan de originele uitgifte.
[quote="robokat"]
Ik kon er alvast kopen op de secundaire markt bij KBC Bank. Hadden zowel de obligatie op 3 jaar als op 5 jaar, weliswaar niet meer aan uitgifteprijs.
Ik kon er alvast kopen op de secundaire markt bij KBC Bank. Hadden zowel de obligatie op 3 jaar als op 5 jaar, weliswaar niet meer aan uitgifteprijs.
Ben ik mis of zijn er nog altijd geen transacties geweest op de secundaire markt...?
er zijn wel kopers maar geen verkopers, dus inderdaad geen transacties.
Misschien jouw interesse kenbaar maken bij het bankkantoor. Bij eventuele verkoop kunnen ze je dan contacteren of geef een aankooporder door met een limiet.