Risico als Trump niet herverkozen wordt
Risico als Trump niet herverkozen wordt
Stel dat Trump niet herverkozen wordt, wat zijn dan de consequenties en risico's voor de wereld?
Ik heb ooit gelezen dat Trump als president 100% zeggenschap heeft over een knop om een kernraket af te vuren. Hij moet die beslissing wel overleggen met het hoofd van defensie maar zijn advies blijft gewoon advies. Trump mag dat dus negeren.
Stel dat Trump die knop gaat gebruiken om een rel te veroorzaken? Kan dit?
Trump staat niet bekend om het ontketenen van fysieke oorlogen, waar gaat hij die raket heen sturen of laat hij hem in de zee ontploffen?
Ik heb ooit gelezen dat Trump als president 100% zeggenschap heeft over een knop om een kernraket af te vuren. Hij moet die beslissing wel overleggen met het hoofd van defensie maar zijn advies blijft gewoon advies. Trump mag dat dus negeren.
Stel dat Trump die knop gaat gebruiken om een rel te veroorzaken? Kan dit?
Trump staat niet bekend om het ontketenen van fysieke oorlogen, waar gaat hij die raket heen sturen of laat hij hem in de zee ontploffen?
Re: Risico als Trump niet herverkozen wordt
Trump rijdt voor zijn eigen bedrijf, kan me niet inbeelden dat zo'n raket zijn belangen gaat verbeteren, lijkt me dus weinig waarschijnlijk
ps alleen al het feit dat hier topics over bestaan,betekent dat Trump niet echt de beste wereldleider is
ps alleen al het feit dat hier topics over bestaan,betekent dat Trump niet echt de beste wereldleider is
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous9
Trump heeft al vele malen laten verstaan dat hij niet zomaar zal willen vertrekken als hij niet herkozen wordt. In de USA kunnen ze toch niet zo idioot zijn dat ze nu al geen scenario's hebben klaar liggen voor moest dat dan effectief zo gebeuren.
Het grootste risico ligt er volgens mij in dat het na de verkiezingen niet echt duidelijk is wie de winnaar is. Dan zitten ze daar op een kruitvat.
Het grootste risico ligt er volgens mij in dat het na de verkiezingen niet echt duidelijk is wie de winnaar is. Dan zitten ze daar op een kruitvat.
Heftige schommelingen op de markten.
-
anonymous9
Inderdaad. In de opiniepeilingen is Trump zijn achterstand op Biden fors aan het inhalen. En nu Biden al 2 dagen al zijn publieke activiteiten heeft afgelast is dat koren op de molen voor Trump.
Laatst gewijzigd door anonymous9 op 21 oktober 2020, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous
MoreOrLess schreef: ↑21 oktober 2020, 09:35 Inderdaad. In de opiniepeilingen is Trump zijn achterstand op Biden fors aan het inhalen. En nu Biden al 2 dagen al zijn activiteiten heeft afgelast is dat koren op de molen voor Trump.
2020 ELECTION
Trump vs. Biden
by
Willem Roper,
Oct 15, 2020
New October polls between President Donald Trump and Democratic nominee Joe Biden continue to show a snowballing lead for the former vice president. A combination of Trump's poor debate performance and recent positive infection of the COVID-19 virus could be the nail in the coffin for the president's reelection chances.
New polls from major polling organizations show an average lead of 9 percentage points for Biden over Trump in the general election. A poll from ABC News and the Washington Post shows a favorable 12-point lead for Biden, while a new CNN poll from early October shows a whopping 16-point lead for the former vice president
-
anonymous9
https://www.google.com/amp/s/www.market ... 1603226124Weverke schreef: ↑21 oktober 2020, 09:43MoreOrLess schreef: ↑21 oktober 2020, 09:35 Inderdaad. In de opiniepeilingen is Trump zijn achterstand op Biden fors aan het inhalen. En nu Biden al 2 dagen al zijn activiteiten heeft afgelast is dat koren op de molen voor Trump.?????? Waar haal jij je cijfers
?????
Jouw cijfers zijn van 6 dagen geleden. Deze zijn van gisteren.A poll of key battleground states shows that Biden leads Trump by 3.9 percentage points, 49.1 vs. 45.2, compared with a 5 percentage point lead enjoyed by the 45th president’s Democratic challenger about a week ago, according to a recent average of polls in those key states from RealClearPolitics.
"Biden blijft voor de 2de dag op rij thuis, 2 weken voor de verkiezingen." https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201020_95672029
Laatst gewijzigd door anonymous9 op 21 oktober 2020, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous
%
Die 3.9% in vergelijking met 5% een week geleden is statistisch niet significant.
Die 3.9% is in de key battle states, niet te vergelijken met de door mij geciteerde cijfers die nationaal zijn.MoreOrLess schreef: ↑21 oktober 2020, 09:48https://www.google.com/amp/s/www.market ... 1603226124
Jouw cijfers zijn van 6 dagen geleden. Deze zijn van gisteren.A poll of key battleground states shows that Biden leads Trump by 3.9 percentage points, 49.1 vs. 45.2, compared with a 5 percentage point lead enjoyed by the 45th president’s Democratic challenger about a week ago, according to a recent average of polls in those key states from RealClearPolitics.
Die 3.9% in vergelijking met 5% een week geleden is statistisch niet significant.
-
anonymous9
Maar het gaat toch juist om die key battle states
Zo heeft Clinton 4 jaar geleden verloren.
En blijkbaar vindt de markt die cijfers significant genoeg.De beleggers beginnen er volop rekening mee te houden.
En blijkbaar vindt de markt die cijfers significant genoeg.De beleggers beginnen er volop rekening mee te houden.
Trump zal in de komende twee weken geen oorlog, laat staan een kernoorlog, starten om herverkozen te worden. Er is momenteel geen enkele aanleiding voor een oorlog tegen eender wie en het zou zich juist tegen hem keren. Ik acht de kans groter dat hij een kernoorlog wil starten nadat hij definitief verloren heeft, uit rancune en omdat de wereld voor hem kan ontploffen, letterlijk en figuurlijk.
Waar zijn jullie mee bezig, Een kern oorlog //// ,,, man man man..
Gedachten daarover uitwisselen vind ik persoonlijk interessanter dan een draadje over bijvoorbeeld put opties.
-
anonymous9
Ook gpv1 plaatst hier nu een link dat de voorsprong van Biden op Trump in de opiniepeilingen sterk aan het slinken is:
de-beurs-vandaag-t12706-15735.html#p470429
Wat zijn die opiniepeilngen waard ? We hebben het gezien vier jaar geleden. In hoeverre zijn dit nationale cijfers en/of regionale cijfers ? Hoeveel is het afwijkingspercentage ? Een groot deel van de kiezers heeft in de afgelopen weken hun stem trouwens al uitgebracht.MoreOrLess schreef: ↑21 oktober 2020, 14:35 Ook gpv1 plaatst hier nu een link dat de voorsprong van Biden op Trump in de opiniepeilingen sterk aan het slinken is:
Trouwens voor de geïnteresseerden op Canvas : Trump: The White House Years - een documentaire (3 afleveringen) over Trump ... in die documentaire wordt o.a. gesproken met insiders ... je mag van mij links, rechts, averechts of wat dan ook zijn maar het is ongelooflijk dat zo'n clown met een overduidelijke beperkte intelligentie op die stoel is gearriveerd.
Als Amerikanen voor een tweede keer voor deze pipo kiezen dan verdienen ze niet beter dan wat er de komende jaren op hen afkomt, jammergenoeg zou de rest van de wereld hier ook in delen.