Ervaringen met VPN-services
Ervaringen met VPN-services
Heeft er iemand ervaring met VPN-services?
Deze worden aangeboden door bijv de anti-virus services Avast, Bullguard, AVG, ...
Ze zijn bedoeld om de privacy te beschermen op het internet.
Hoe zinnig zijn die VPN-services en zijn zij hun geld waard?
Deze worden aangeboden door bijv de anti-virus services Avast, Bullguard, AVG, ...
Ze zijn bedoeld om de privacy te beschermen op het internet.
Hoe zinnig zijn die VPN-services en zijn zij hun geld waard?
Re: Ervaringen met VPN-services
Vooral nuttig wanneer je verbindt met een openbare wifi. (hotels, vlieghaven, treinstations)
Op het thuisnetwerk met goede beveiliging op het wifinetwerk (minimum wpa2) zie ik de meerwaarde niet.
Op het thuisnetwerk met goede beveiliging op het wifinetwerk (minimum wpa2) zie ik de meerwaarde niet.
Laatst gewijzigd door siegie op 25 oktober 2020, 19:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ja bij Bullguard is het zo'n 3€ per maand bij een abo van 3 jaar dacht ik, zie ook niet direct de meerwaarde...
Privacy he jongens. Ik ben ook aan het overwegen om een VPN te gebruiken. Ik kom altijd uit bij NordVPN. 75 euro voor 2 jaar. Ideaal ook voor zij die illegaal downloaden. Ik heb er hoe langer hoe meer moeite mee om dit te doen. Het is toch een soort van diefstal. Al een paar jaar heb ik het daarom niet meer gedaan. Uw provider weet ook niet meer naar welk leuk beeldmateriaal u allemaal hebt gekeken (kattenfilmpjes enz).
Windscribe VPN is gratis met een voucher 50 GB per maand.Ik gebruik hem al 3 jaar en kan niet zonder .
Ga je nu echt om wat poezenfilmpjes te kijken een vpn gebruiken ? Ik zie enkel voordelen in een vpn als je vaak in het buitenland vertoeft, of als andere nationaliteit wil streamen.
Hou er rekening mee dat een slechte vpn een vertragende factor kan zijn. En geef toe slow motion poezenfilmpjes zijn toch ook niet de bedoeling.
Hou er rekening mee dat een slechte vpn een vertragende factor kan zijn. En geef toe slow motion poezenfilmpjes zijn toch ook niet de bedoeling.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Man man,ge kunt je IP "maskeren"
en veel meer.Zo niet "blijf in je kot"
.Down- en upstream snelheden blijven onveranderd.

Als je YouTube moet geloven (en de influencers daar) moet iedereen een VPN draaien.
In Amerika is die noodzaak een pak groter dan in België. In België en Europa zijn er strenge wetten netneutraliteit en privacy wat de noodzaak voor VPN diensten serieus doet afnemen.
In Amerika mag een provider pakweg Disney+ een hogere prioriteit geven als Netflix wat betreft bandbreedte, mag men reclame serveren op basis van het gebruik en eventueel ook verkopen. Er is zelfs sprake in Amerika van internet abonnement die je maar een "beperkt" internet zouden tonen (bijvoorbeeld €10 voor enkel de 100 meest populaire sites en €25 voor het "volledige" internet).
In België gelden vele malen strengere wetten die zulke dingen niet al te makkelijk maken.
Tenzij je een bepaalde achterliggende reden hebt vind ik VPN diensten compleet nutteloos. Achterliggende reden zoals vaak op reis (en gebruik moeten maken van publieke hotspots), content benaderen die niet beschikbaar is in je land (Netflix uit Amerika ofzo), je doet illegale dingen (films / series downloaden, hacken,... zou ik overwegen achter een VPN te doen).
Als je zoveel schrik hebt van je internet provider kan je overwegen te gaan voor DNS over HTTPS. Op die manier ga je niet meer gebruikmaken van de server van je internet provider om de website URL om te zetten naar IP adressen en maak je het hen moeilijk om je surfgedrag te monitoren (niet onmogelijk maar moeilijker).
Dit is ook sterk aangeraden als je op een publiek netwerk zit. DNS spoofing (waarbij je de gebruiker naar jouw website zal leiden als ze pakweg belfius.be intypen) is zeer eenvoudig te doen als eigenaar van een publiek wifi netwerk.
DNS over HTTPS is eenvoudig in te stellen. Als je het enkel wilt activeren in je browser gewoon in de instellingen zoeken naar "DNS" en de optie "Secure DNS" of "DNS over HTTPS" activeren.
Als je het voor al je verkeer wilt activeren zal je het moeten inschakelen in je besturingssysteem.
IP adressen van alternatieve DNS services zijn
1.1.1.1 (Cloudflare https://en.wikipedia.org/wiki/1.1.1.1 )
8.8.8.8 (Google https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Public_DNS )
NextDNS https://nextdns.io/
In windows kan je de DNS zo aanpassen: https://www.windowscentral.com/how-chan ... windows-10
Voor andere systemen zoek je gewoon naar: DNS setup gevolg door naam van je systeem.
In Amerika is die noodzaak een pak groter dan in België. In België en Europa zijn er strenge wetten netneutraliteit en privacy wat de noodzaak voor VPN diensten serieus doet afnemen.
In Amerika mag een provider pakweg Disney+ een hogere prioriteit geven als Netflix wat betreft bandbreedte, mag men reclame serveren op basis van het gebruik en eventueel ook verkopen. Er is zelfs sprake in Amerika van internet abonnement die je maar een "beperkt" internet zouden tonen (bijvoorbeeld €10 voor enkel de 100 meest populaire sites en €25 voor het "volledige" internet).
In België gelden vele malen strengere wetten die zulke dingen niet al te makkelijk maken.
Tenzij je een bepaalde achterliggende reden hebt vind ik VPN diensten compleet nutteloos. Achterliggende reden zoals vaak op reis (en gebruik moeten maken van publieke hotspots), content benaderen die niet beschikbaar is in je land (Netflix uit Amerika ofzo), je doet illegale dingen (films / series downloaden, hacken,... zou ik overwegen achter een VPN te doen).
Als je zoveel schrik hebt van je internet provider kan je overwegen te gaan voor DNS over HTTPS. Op die manier ga je niet meer gebruikmaken van de server van je internet provider om de website URL om te zetten naar IP adressen en maak je het hen moeilijk om je surfgedrag te monitoren (niet onmogelijk maar moeilijker).
Dit is ook sterk aangeraden als je op een publiek netwerk zit. DNS spoofing (waarbij je de gebruiker naar jouw website zal leiden als ze pakweg belfius.be intypen) is zeer eenvoudig te doen als eigenaar van een publiek wifi netwerk.
DNS over HTTPS is eenvoudig in te stellen. Als je het enkel wilt activeren in je browser gewoon in de instellingen zoeken naar "DNS" en de optie "Secure DNS" of "DNS over HTTPS" activeren.
Als je het voor al je verkeer wilt activeren zal je het moeten inschakelen in je besturingssysteem.
IP adressen van alternatieve DNS services zijn
1.1.1.1 (Cloudflare https://en.wikipedia.org/wiki/1.1.1.1 )
8.8.8.8 (Google https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Public_DNS )
NextDNS https://nextdns.io/
In windows kan je de DNS zo aanpassen: https://www.windowscentral.com/how-chan ... windows-10
Voor andere systemen zoek je gewoon naar: DNS setup gevolg door naam van je systeem.
Ik sluit me hierbij aanSMGGM schreef: ↑26 oktober 2020, 07:58 Als je YouTube moet geloven (en de influencers daar) moet iedereen een VPN draaien.

Wel straf eigenlijk wat zo'n hoop influencers kan bereiken

In de microsoft store is er de gratis touch vpn bvb.
Estate Guru believer.
Niet vergeten, als iets gratis is, betaal je typisch met je privacy.
Als je doel dus is om een VPN te gebruiken om je privacy beter te beschermen en er bijgevolg gierig op bent om er geld aan uit te geven dan zou ik zeker deze uitdrukking in het achterhoofd houden.
Daarnaast, zeker als het gaat om een VPN dienstverlening, lees de gebruiksvoorwaarden goed na (zowel bij gratis als betalende diensten). Houden ze logs bij, hoe lang, anonimiseren ze het om door te verkopen, waar wordt de data opgeslagen, wat is hun policy bij gerechtelijke stappen,...
Wees wantrouwig op reviews want zoals al gezegd, het lijkt er soms op of heel YouTube gesponsord wordt door VPN diensten.
Als je doel dus is om een VPN te gebruiken om je privacy beter te beschermen en er bijgevolg gierig op bent om er geld aan uit te geven dan zou ik zeker deze uitdrukking in het achterhoofd houden.
Daarnaast, zeker als het gaat om een VPN dienstverlening, lees de gebruiksvoorwaarden goed na (zowel bij gratis als betalende diensten). Houden ze logs bij, hoe lang, anonimiseren ze het om door te verkopen, waar wordt de data opgeslagen, wat is hun policy bij gerechtelijke stappen,...
Wees wantrouwig op reviews want zoals al gezegd, het lijkt er soms op of heel YouTube gesponsord wordt door VPN diensten.
Tunnelbear gebruik ikzelf in buitenland en bij openbare netwerken, kan met abonnement maar ook gratis, wel dan met beperking, maar indien je niet naar films enz gaat voldoende is, en zeker omdat je via het versturen van een tweet er nog gratis extra volume bijkrijgt.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik gebruik al jaren een VPN voor vele redenen. Cyberghost vpn, download "fullspeed" en geen limitaties. Kan niet meer zonder
één privacy
Twee privacy
Drie Privacy
Vier locatie gevoelige content

één privacy
Twee privacy
Drie Privacy
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
dag Henkie, op welke manier versterkt zo'n VPN je privacy? Ben niet altijd mee waarom die vpn's zo populair zijnHenkie1984 schreef: ↑26 oktober 2020, 12:09 Ik gebruik al jaren een VPN voor vele redenen. Cyberghost vpn, download "fullspeed" en geen limitaties. Kan niet meer zonder![]()
één privacy
Twee privacy
Drie Privacy