herfinanciering desolidarisatie
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
herfinanciering desolidarisatie
Ik ben net uit de echt gescheiden en wil de woning behouden waarop wij een hypotheek hebben bij Axa. Ik wil mijn hypotheek herfinancieren en volgens mijn makelaar is dat geen probleem en de beste oplossing voor mij vermits ik kan lenen tot mijn 75 ste. ( ben er nu 60 ) Het maandbedrag wordt dan zo klein dat ik dit perfect kan alleen. Probleem is dat mijn ex eerst gedesolidariseerd moet worden. Probleem is dat er een enorme achterstand blijkt te zijn bij Axa bij deze dienst. Aanvraag is al 8 weken binnen. Ondertussen moet ik alleen het oorspronkelijk maandelijks bedrag blijven afbetalen wat onhoudbaar begint te worden.
Bovendien zitten mijn ex en de notaris eveneens te wachten om tot uitkoop van mijn ex te kunnen overgaan. Alles hangt vast aan het dossier van desolidarisatie. Wat kan ik doen, want als dit nog lang blijft aanslepen kom ik in de financiële problemen ?. Er was eerst gezegd dat dat op een week rond zou zijn en had hier dan ook op gerekend. Er moet nog een 55.000 euro afbetaald worden.
met dank voor een oplossing als die er al is...
Georges,
Bovendien zitten mijn ex en de notaris eveneens te wachten om tot uitkoop van mijn ex te kunnen overgaan. Alles hangt vast aan het dossier van desolidarisatie. Wat kan ik doen, want als dit nog lang blijft aanslepen kom ik in de financiële problemen ?. Er was eerst gezegd dat dat op een week rond zou zijn en had hier dan ook op gerekend. Er moet nog een 55.000 euro afbetaald worden.
met dank voor een oplossing als die er al is...
Georges,
Re: herfinanciering desolidarisatie
Als je wil herfinancieren moet je niet noodzakelijk bij Axa te blijven. Het kan, met de huidige lage rentevoeten, net interessant zijn om van bank te veranderen. Bij een herfinanciering bij dezelfde bank ga je immers nooit de meest interessante rentevoet krijgen.
Tenzij je rentevoet al heel laag is, zou ik eens gaan bankshoppen en kijken welke deals je kan krijgen. Dan kan je berekenen of het voordelig is om te veranderen van bank. Bij die berekening moet je wel rekening houden met het herschrijven van de hypotheek, een eventuele woonbonus, kredietakte,...
Tenzij je rentevoet al heel laag is, zou ik eens gaan bankshoppen en kijken welke deals je kan krijgen. Dan kan je berekenen of het voordelig is om te veranderen van bank. Bij die berekening moet je wel rekening houden met het herschrijven van de hypotheek, een eventuele woonbonus, kredietakte,...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: herfinanciering desolidarisatie
Het probleem is dat ik mijn ex-echtgenote moet desolidariseren en dat dat dossier al 7 weken vastzit bij Axa. Dus door te bankshoppen ga ik dat denk ik niet oplossen. Hieraan zit mijn herfinanciering gekoppeld zodat ik hiermee ook niet vooruit geraak en de maandlast van de oorspronkelijke hypotheek op mijn eentje moet afbetalen van mijn pensioen zolang dit dossier niet in orde is. Dit begint zwaar door te wegen en er komt een moment dat ik dit niet meer kan betalen van mijn maandelijks inkomen. Is er een maximale termijn waarin banken dit moet afhandelen ? Zijn er andere mogelijkheden / drukkingsmiddelen die ik na hanteren? Aangetekend schrijven , Mijn bankagent kan zelfs niet bellen naar de dienst want er zou geen telefoonlijn zijn.
Alvast bedankt,
Georges,
Alvast bedankt,
Georges,