Rondkomen met 1 inkomen
Re: Rondkomen met 1 inkomen
In die tijd moest er geen geld besteedt worden aan Telecom/TV/ en nog andere prullekes dat de jeugd van vandaag OMNISBAAR vindt.Yaris schreef: ↑10 november 2020, 16:06 Mannekens, ik kom uit een gezin van vijf kinderen waarin vader, een onderwijzer, als enige werkte en we zijn ook grootgebracht. Maar mijn ouders hadden geen auto, gingen niet op reis en gingen niet iedere week uit eten. Een koppel kan best leven met 1.800 € als ze het zuinig aan boord leggen.
Yaris welk jong koppel gaat nu vandaag zonder smartphone , laptop , auto , reizen uit eten kunnen zonder dat er miserie van komt ? Behalve deze die de eed van kuisheid afleggen denk ik 
Waar wordt er vermeld dat het over een vrouw gaat? Omdat hij/zij het over "mijn vriend" heeft?fahhya schreef: ↑10 november 2020, 15:53Zo spreken vrouwen in het algemeen tochmiljonairtje schreef: ↑10 november 2020, 13:55 Lees ik dit fout of wordt alles betaald vanuit uw vriend zijn inkomsten terwijl jij studeert en (momenteel) geen geld binnenbrengt?
Als man vind ik dit al een big red flag.![]()
Er wordt gesproken van "ZIJN" loon en "ONZE" vaste kosten.
Mijn raad; beide nog even thuis blijven indien mogelijk en de inkomende centjes potten,potten, potten.... Wist je dat niet ?
Bovendien vrees ik voor jou dat je op de verkeerde vrouwen valt.
Als zij of hij over "mijn vriend" spreekt is de kans groot dat het over een vrouw gaat. De kans is kleiner dat het over een man gaat ..... Was maar om te lachen, ik leef hier met 4 vrouwen (waarvan 3 dochters) dus geen probleem voor mij
Mijn advies: zo lang je nog studeert bij je ouders blijven wonen.
Bedoel je dat je vriend al €11.000 heeft gespaard? Als dat niet zo is, dan is hij een sukkelaar.
Maar als dat inderdaad zijn geld is, dan loop jij een risico: jij hebt nog niets.
Anderzijds geniet hij ook van kost- en inwoon, waartegenover een maandelijks huurbedrag mag staan, maar dat eigenlijk aan je ouders zou moeten betaald worden.
Als ik hier lees blijf thuiswonen , dat is inderdaad het goedkoopst.
Of dat voor een jong koppel de oplossing is.
Als ik hier sommige commentaren lees , vraag me af hoeveel van die commentaar gevers , thuis hebben gewoond met partner.
Het is goedkoop , maar ideaal als geen mogelijkheid tot echte privacy.
Bvb geen aparte ontspannings ruimte , geen aparte bad - douche gelegenheid.
Dan nog eventuele commentaar op het dag dagelijkse doen van het koppel.
Niet overal woont men in een kast van een huis.
Als ik hier sommige commentaren lees , vraag me af hoeveel van die commentaar gevers , thuis hebben gewoond met partner.
Estate Guru believer.
Groot gelijk, Platin. Ik volg je volledig. Ik kan me ook niet voorstellen dat je je als koppel altijd gemakkelijk kan voelen terwijl je nog inwoont bij je (schoon)ouders.platin schreef: ↑11 november 2020, 23:51 Als ik hier lees blijf thuiswonen , dat is inderdaad het goedkoopst.
Het jonge koppel in dit draadje woont momenteel samen in bij de ouders van TS. De inwonende jongen werkt en spaart, de andere partner studeert nog. Het feit dat ze deze vraag stellen, heeft inderdaad te maken met hun privacy. Anders blijven ze gewoon daar wonen, lekker gratis toch? Hen nu uit elkaar laten wonen, zoals sommigen misschien denken, werkende partner alleen, studerende blijft thuis bij de ouders, is uiteraard geen reële optie nu. Ze zijn al in elkaar verstrengeld. Hen haal je nu niet meer uit elkaar.
Hun idee om alleen te gaan wonen, is dus perfect mogelijk, makkelijk zal het niet zijn, maar het kan.
Belangrijk echter: het kantelmoment 1 januari komt er nu wel aan!
Als de werkende partner voor eind december kan bewijzen dat hij in het appartement woont mét zijn partner ten laste, dan kan hij voor het hele inkomstenjaar 2020 een serieuze belastingsvermindering verwachten.
Bovendien blijven volgens mij ook de kinderbijslag en eventueel een studiebeurs behouden.
Ik wens hen alleszins veel succes.
-
anonymous8
Toen ik met mijn partner huwde hebben we gedurende 5,5 jaar een appartement gehuurd. Mijn partner had toen geen vaste job ener waren maanden waarbij ons inkomen niet echt super was. Wij komen ook beide uit een gezin van 7 kinderen. Rijk is trouwens niet hij met enorm veel geld maar hij met weinig consumptiedrang. Wij hebben de tering naar de nering gezet en nooit problemen ondervonden.
Het zou kunnen met dat inkomen, maar ik zou toch aanraden om verder thuis te wonen en te sparen.
Eens jullie samenwonen, is het moeilijker om weer naar huis terug te keren.
Blijf zeker nog verder sparen tot je met twee gaat werken.
De banken zijn ook strenger voor het toekennen van een krediet indien jullie ooit een woning willen aankopen.
Met dit in het vooruitzicht, zou ik zo lang mogelijk thuis blijven wonen en sparen.
Indien dit niet gaat door omstandigheden, lijkt het zeker haalbaar met één inkomen, maar dan zullen jullie wel wat leuke dingen moeten laten, zoals vakantie enz..
Eens jullie samenwonen, is het moeilijker om weer naar huis terug te keren.
Blijf zeker nog verder sparen tot je met twee gaat werken.
De banken zijn ook strenger voor het toekennen van een krediet indien jullie ooit een woning willen aankopen.
Met dit in het vooruitzicht, zou ik zo lang mogelijk thuis blijven wonen en sparen.
Indien dit niet gaat door omstandigheden, lijkt het zeker haalbaar met één inkomen, maar dan zullen jullie wel wat leuke dingen moeten laten, zoals vakantie enz..
-
ivesoasisbeach
- Newbie

- Contacteer:
sorry maar daar met 2 van leven, is niet leven, maar een soort van "over"leven volgens mij....
Overleven = net genoeg hebben om appartement (500) auto (330) water (25) elec (50) voeding (400) telecom (40) etc etc van te betalen, dan vergeet ik nog uw ziekenkas, uw dokterskosten, uw kleding, uw verwarming, .... etc te vermelden, geloof me vrij, met 1800/1900 euro kom je nét rond om uw "basisbehoeften" te dekken, vergeet het maar op nog iets op te bouwen... weinig levenskwaliteit vind ik persoonlijk
Leven = u iets kunnen permitteren, leuke dingen kunnen doen, én een potje opbouwen voor onvoorziene omstandigheden
Ik weet ook wel dat sommige mensen het absoluut met nog minder moeten doen om daar met 2 van rond te komen, maar da's een andere situatie, sommigen hebben geen keus, hier heeft de topicstarter wél de keuze om het een, dan wel het andere te kiezen..
Mijn idee : blijf zo lang mogelijk thuis, werk zo hard mogelijk en zie over een paar jaar waar je staat....
Overleven = net genoeg hebben om appartement (500) auto (330) water (25) elec (50) voeding (400) telecom (40) etc etc van te betalen, dan vergeet ik nog uw ziekenkas, uw dokterskosten, uw kleding, uw verwarming, .... etc te vermelden, geloof me vrij, met 1800/1900 euro kom je nét rond om uw "basisbehoeften" te dekken, vergeet het maar op nog iets op te bouwen... weinig levenskwaliteit vind ik persoonlijk
Leven = u iets kunnen permitteren, leuke dingen kunnen doen, én een potje opbouwen voor onvoorziene omstandigheden
Ik weet ook wel dat sommige mensen het absoluut met nog minder moeten doen om daar met 2 van rond te komen, maar da's een andere situatie, sommigen hebben geen keus, hier heeft de topicstarter wél de keuze om het een, dan wel het andere te kiezen..
Mijn idee : blijf zo lang mogelijk thuis, werk zo hard mogelijk en zie over een paar jaar waar je staat....
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Dus hardwerken, thuis blijven en je beste jaren vergallen door onder moeders rok te bibberen is "leven"
Let's agree to disagree
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Als het budget te krap is om normaal te leven, en de maand groter is dan het loon is de kans groot dat je daardoor woorden en ruzie krijgt...
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Als je als jong koppel gaat ruziën omdat het "tijdelijk" even de broeksriem aantrekken is mag je blij zijn dat je snel terug in de datingpool mag rond zwemmen
.
Geeft karakter en veel inzichten om even zuinig aan te leven. En is ook absoluut geen straf, waarom dat als negatief gezien wordt is mij onduidelijk.
Geeft karakter en veel inzichten om even zuinig aan te leven. En is ook absoluut geen straf, waarom dat als negatief gezien wordt is mij onduidelijk.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
-
ThomasMore
- Newbie

- Contacteer:
"Sukkelaar"? Zeer motiverend voor een jong koppel om zo te worden aangesproken. Laat jullie hier niet van de wijs brengen he. Iedereen is ergens gestartedward schreef: ↑11 november 2020, 14:25Bedoel je dat je vriend al €11.000 heeft gespaard? Als dat niet zo is, dan is hij een sukkelaar.
Maar als dat inderdaad zijn geld is, dan loop jij een risico: jij hebt nog niets.
Anderzijds geniet hij ook van kost- en inwoon, waartegenover een maandelijks huurbedrag mag staan, maar dat eigenlijk aan je ouders zou moeten betaald worden.