stookolietank controle
stookolietank controle
Naar aanleiding van de komende controle van onze stookolietank, vond ik dit gesloten topic, waarin een paar negatieve ervaringen staan over de (zuster?)bedrijven All-in Tank Service en Comfort Energy.
prijs-keuring-tankcontrole-t20841-15.html
All-in Tank Service stuurde verleden week een brief (met logo “Comfort Energy”) waarin ze laten weten dat het hoog tijd is voor een tankcontrole. (Klopt: in mijn agenda aangeduid voor 30/11/20.)
Verder schrijven ze: “U geniet als trouwe klant een korting van 35% op deze keuring!”
Normaal tarief inlc.BTW 227,69€ - Korting 35% = ACTIEPRIJS Incl.BTW 148,00€.
Op de website “Comfort Energy” zie ik echter dat dit de normale prijs is voor onze ondergrondse tank.
https://www.comfortenergy.be/nl/laat-je ... lig-keuren
Vermoedelijk betaalde ik dus vroeger ook al teveel bij dit bedrijf.
Iemand die weet wat tegenwoordig hiervoor de gangbare prijzen zijn?
prijs-keuring-tankcontrole-t20841-15.html
All-in Tank Service stuurde verleden week een brief (met logo “Comfort Energy”) waarin ze laten weten dat het hoog tijd is voor een tankcontrole. (Klopt: in mijn agenda aangeduid voor 30/11/20.)
Verder schrijven ze: “U geniet als trouwe klant een korting van 35% op deze keuring!”
Normaal tarief inlc.BTW 227,69€ - Korting 35% = ACTIEPRIJS Incl.BTW 148,00€.
Op de website “Comfort Energy” zie ik echter dat dit de normale prijs is voor onze ondergrondse tank.
https://www.comfortenergy.be/nl/laat-je ... lig-keuren
Vermoedelijk betaalde ik dus vroeger ook al teveel bij dit bedrijf.
Iemand die weet wat tegenwoordig hiervoor de gangbare prijzen zijn?
Re: stookolietank controle
Je hebt er die het aan 100 euro doen, je hebt er die het aan 300 euro doen.
Tja...
Hangt ook af of je een fluitje moet hebben of dat je deze reeds hebt.
Hangt uiteraard ook af van grootte tank, plaats tank, leeftijd tank, ... .
Tja...
Hangt ook af of je een fluitje moet hebben of dat je deze reeds hebt.
Hangt uiteraard ook af van grootte tank, plaats tank, leeftijd tank, ... .
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hoe groot is die tank?
Ondergronds of bovengronds?
Ondergronds of bovengronds?
Ondergronds, minder dan 6000L.
De prijs van 148€ is voor dit type. (voor kleiner dan 10000L, ondergronds)
(Voor bovengrondse vragen ze 106 €)
De prijs van 148€ is voor dit type. (voor kleiner dan 10000L, ondergronds)
(Voor bovengrondse vragen ze 106 €)
De tank werd 5 jaar geleden gekeurd door hetzelfde bedrijf en kreeg toen groen. (Ondergronds en minder dan 6000L)
door een wetswijziging kan een tank van 6.000l X 0,82 soortelijk gewicht = 4.920 kg < 5.000 kg door een erkende stookolietechnicus uitgevoerd worden. Luister eens bij uw CV-man, of leverancier brandstof hiervoor. Soms wordt dit ook als service aangeboden bij afname van xxx liter stookolie.
Meer info:
https://omgeving.vlaanderen.be/faq-part ... ontacteren
Meer info:
https://omgeving.vlaanderen.be/faq-part ... ontacteren
De reglementen zijn mij bekend en heb ik ook toegepast in het verleden.
Alleen voel ik mij bedrogen door een bedrijf dat me een actieprijs (-35%) belooft in een brief; waarna ik zie dat die nettoprijs doodgewoon hun standaardprijs is volgens hun website. (zie mijn openingstopic)
Daarom vraag ik mij dus af wat anderen hiervoor betalen, of wat de gangbare prijzen zijn.
Alleen voel ik mij bedrogen door een bedrijf dat me een actieprijs (-35%) belooft in een brief; waarna ik zie dat die nettoprijs doodgewoon hun standaardprijs is volgens hun website. (zie mijn openingstopic)
Daarom vraag ik mij dus af wat anderen hiervoor betalen, of wat de gangbare prijzen zijn.
-
anonymous
Ik was ook klant bij hen (5 jaar geleden de goedkoopste) en deze zomer kreeg ik ook die mail voor de nieuwe keuring.Nefertari schreef: ↑13 oktober 2020, 13:53 De reglementen zijn mij bekend en heb ik ook toegepast in het verleden.
Ik heb vergeleken en vond een leverancier die 15% goedkoper was. Maar dit is afhankelijk van regio tot regio. Een leverancier doet niet noodzakelijkerwijze heel Vlaanderen. En het hangt af van de grootte en al dan niet bovengronds.
Het beste is om eventjes te googelen.
Intussen heb ik enkele prijsoffertes aangevraagd bij plaatselijk technici, waarvan er tot nu toe 3 hun prijs doorstuurden.
1) 160, 38 € excl. 6% BTW of 170 € incl BTW;
2) 130 excl BTW;
3) 120 euro btw inbegrepen.
Na vele opzoekingen, vond ik dat de BTW voor tankcontole 21% moet zijn ipv 6%.
-dus de 1ste zijn offerte kan niet juist zijn;
-bij de 2de staat niet bij hoeveel BTW hij erbij zou rekenen;
-en bij de 3de staat dat de BTW inbegrepen is.
Die laatste is alleszins een stuk minder dan de "148 € incl. BTW" van All-in Tank Service.
1) 160, 38 € excl. 6% BTW of 170 € incl BTW;
2) 130 excl BTW;
3) 120 euro btw inbegrepen.
Na vele opzoekingen, vond ik dat de BTW voor tankcontole 21% moet zijn ipv 6%.
-dus de 1ste zijn offerte kan niet juist zijn;
-bij de 2de staat niet bij hoeveel BTW hij erbij zou rekenen;
-en bij de 3de staat dat de BTW inbegrepen is.
Die laatste is alleszins een stuk minder dan de "148 € incl. BTW" van All-in Tank Service.
Ik kom hierop terug om te laten weten hoe dit afgelopen is.
1) er zijn geen andere prijsoffertes meer binnengekomen;
2) vervolgens heb ik telefonisch contact genomen met de goedkoopste aanbieder en het akkoord met de offerte bevestigd;
3) gisteren werd ik gebeld om een afspraak te maken;
4) vandaag is de technicus, netjes op tijd en met mondmasker, de controle komen doen.
Betaald 120 euro, 21% BTW inbegrepen.
En het belangrijkste: "groen" goedgekeurd!
Alvast bedankt voor alle reacties.