Beurstaks ETF
TIP
Beurstaks ETF
Voor ETF‘s is er onder bepaalde voorwaarden een verlaagde beurstaks van 0,12% bij inkoop en verkoop. Ik dacht ooit gelezen te hebben dat bij een vroege verkoop binnen de 6 maanden de beurstaks veel hoger was. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?
Zin om samen een abonnement te delen? Financieel Economische Tijd - Financieele Dagblad - Bloomberg
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Beurstaks ETF
Zoals ik het begrijp gaat de beurstaks niet verschillen. Mogelijk krijg je wel meerwaardebelasting aan je broek omdat dit niet meer onder normaal beheer van privé-vermogen zou vallen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Zie Wikifin -> belastingen op beleggen en sparen -> TOB.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Heb even getracht dit te googelen, maar deze info heeft me niet kunnen helpen. Gezien jij deze info wel kan vinden, kan je deze niet even snel hierin pasten? Thanks!Superspaarder schreef: ↑28 november 2020, 14:27 Zie Wikifin -> belastingen op beleggen en sparen -> TOB.
https://www.wikifin.be/nl/themas/sparen ... elastingen
Het kostte mij een seconde of 5. En ik ben opgegroeid in een wereld waarin er nog geen PC's bestonden - laat staan Internet.