Medirect me12
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Medirect me12
Hallo,
Kan iemand van jullie me zeggen wat de huidige rentevoet is op een ME12 rekening?
Ik dacht dat ik onlangs een mail had gekregen waarin stond dat deze terug verlaagd werd. De enige mail die ik terugvind is er een van juli '20 waarin staat dat ze verlagen naar 0.42 netto in juli 2021. Is dit nog actueel?
Indien ze nog zakken bovenop die 0.42 vind ik het eigenlijk totaal de moeite niet meer.
Kan iemand van jullie me zeggen wat de huidige rentevoet is op een ME12 rekening?
Ik dacht dat ik onlangs een mail had gekregen waarin stond dat deze terug verlaagd werd. De enige mail die ik terugvind is er een van juli '20 waarin staat dat ze verlagen naar 0.42 netto in juli 2021. Is dit nog actueel?
Indien ze nog zakken bovenop die 0.42 vind ik het eigenlijk totaal de moeite niet meer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Medirect me12
Ik denk dat ik me verkeerd heb uitgedrukt.
Die 0.7 % is wat het nu opbrengt
Die 0.4 % is wat het zal opbrengen in juli 2021;
Wat zal het opbrengen in december 2021? Ik dacht dat ik daar ook een mail van zien verschijnen had maar vind hem niet terug.
Medirect kondigt steeds een jaar van tevoren hun rentewijzigingen aan voor de M12 , aangezien je ook een jaar op je geld dient te wachten als je een overstorting doet.
Die 0.4 kan ik eigenlijk al slecht mee overweg, als dit nu nog minder is kan ik beter overwegen om dit geld over te zetten naar ergens anders, maar dan is de vraag weer naar waar?
Die 0.7 % is wat het nu opbrengt
Die 0.4 % is wat het zal opbrengen in juli 2021;
Wat zal het opbrengen in december 2021? Ik dacht dat ik daar ook een mail van zien verschijnen had maar vind hem niet terug.
Medirect kondigt steeds een jaar van tevoren hun rentewijzigingen aan voor de M12 , aangezien je ook een jaar op je geld dient te wachten als je een overstorting doet.
Die 0.4 kan ik eigenlijk al slecht mee overweg, als dit nu nog minder is kan ik beter overwegen om dit geld over te zetten naar ergens anders, maar dan is de vraag weer naar waar?
Volgens mij vergis je je met maandsparen.
Me12 is volgens mij 0,42.
Me12 is volgens mij 0,42.
Zou kunnen, maar dat maandsparen heb ik niet, nochtans hanteren ze daar een vrij goede rentevoet voor van 0.7.
Maar daar mag je elke maand maar 5000 Euro storten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
De rente op de niet-gereglementeerde ME12 Spaarrekening zal op woensdag 14 juli 2021 worden verlaagd naar 0,42% netto basisrente.
Na deze mededeling heb ik dan ook mijn opvraging gedaan.
Het jaar wachten niet waard voor 0.42% in mijn opinie
Na deze mededeling heb ik dan ook mijn opvraging gedaan.

Het jaar wachten niet waard voor 0.42% in mijn opinie
Dit is nog altijd actueel. (Ik hou lijstjes bij van mijn diverse rentes.)
Ook ik heb in juli 2020 het spaargeld op de ME12 opgevraagd, zodat dit zal beschikbaar zijn in juli 2021.
Het ziet er blijkbaar naar uit dat ze nog verder zullen verlagen: vermits er al lang niet meer kan bijgestort worden, zullen ze de ME12 waarschijnlijk verder afbouwen.
Ok, bedankt.
Ik houd het nog even in de gaten, bij de volgende verlaging stop ik er ook mee.
Ik had eigenlijk nu willen stoppen, maar is nu ook te gek. Ik verlies dan de intresten van juli tot nu.
Alhoewel, het is toch de dag van storting van het bedrag dat telt. Mijn begindag is 27/12/2017.
Ik kan dan beter de overstorting aanvragen tegen 28/12/2021.
Edit: ik zie dat ik niet goed wakker ben. Bovenstaande maakt niet uit, rekening heeft enkel een basisrente en geen getrouwheid. Dus maakt het niet uit wanneer ik overstort volgens mij.
Vraag is dan wel weer naar waar ik ga overstorten?
Ik houd het nog even in de gaten, bij de volgende verlaging stop ik er ook mee.
Ik had eigenlijk nu willen stoppen, maar is nu ook te gek. Ik verlies dan de intresten van juli tot nu.
Alhoewel, het is toch de dag van storting van het bedrag dat telt. Mijn begindag is 27/12/2017.
Ik kan dan beter de overstorting aanvragen tegen 28/12/2021.
Edit: ik zie dat ik niet goed wakker ben. Bovenstaande maakt niet uit, rekening heeft enkel een basisrente en geen getrouwheid. Dus maakt het niet uit wanneer ik overstort volgens mij.
Vraag is dan wel weer naar waar ik ga overstorten?
Hou er rekening mee dat je een vooropzeg van 12 maanden moet geven.
Als je vandaag opzegt brengt je geld tot juli 21 op jaarbasis een rente op van 0.7% en dan van juli tot 6 december 21 een rente van 0.42%
Als je vandaag opzegt brengt je geld tot juli 21 op jaarbasis een rente op van 0.7% en dan van juli tot 6 december 21 een rente van 0.42%
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
-
- Full Member
- Contacteer:
Kan dit met een maandelijkse automatische spaaropdracht?
Zie ik iets over het hoofd?
Lijkt me niet dat ik veel mis dan, of beter wachten tot de volgende rentedaling?
Dit probleemke is mij bekend. Ik heb een deel opgezegd omdat 12 maand lang wachten is, maar heb ook een deel laten staan omdat de rente misschien nog verder zal dalen de ME12 dan nog geen slechte keuze
zal geweest zijn.

En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Re: Medirect maandsparen
Ja; een doorlopende opdracht wordt zelfs aanbevolen door MeDirect.MountainTop schreef: ↑6 december 2020, 19:58Kan dit met een maandelijkse automatische spaaropdracht?
Maar dat kan alleen via een zichtrekening en niet vanaf een andere spaarrekening.
Zie "Bijkomende kenmerken":
https://www.medirect.be/nl-be/sparen/maandsparen-max
-
- Full Member
- Contacteer:
Bedankt voor het antwoord Nefertari!