Top 5 voor 2021
TIP
Re: Top 5 voor 2021
- Global X Lithium & Battery Tech ETF (ISIN US37954Y8553) Tot mijn grote verwondering is deze US ETF te koop bij Binck.be, maar helaas niet bij Degiro.nl
- WISDOMTREE BATTERY SOLUTIONS UCITS ETF (ISIN IE00BKLF1R75)
- Invesco EQQQ Nasdaq-100 UCITS ETF (ISIN IE0032077012, gratis bij Degiro.nl, wel DISTR)
- iShares MSCI Europe UCITS ETF (Acc) (ISIN IE00B4K48X80, gratis bij Degiro.nl, een gedurfde gok gezien Brexit)
- SPDR MSCI EM Asia (ISIN IE00B466KX20, gratis bij Degiro.nl., hopelijk gooit de China boycot niet te veel roet in het eten)
Het grootste deel van mijn portefeuille blijft wel IWDA en S&P500 waarvan ik de laatste tijd de euro hedged versie IUES prefereer. Deze is bovendien gratis bij Degiro.nl.
- WISDOMTREE BATTERY SOLUTIONS UCITS ETF (ISIN IE00BKLF1R75)
- Invesco EQQQ Nasdaq-100 UCITS ETF (ISIN IE0032077012, gratis bij Degiro.nl, wel DISTR)
- iShares MSCI Europe UCITS ETF (Acc) (ISIN IE00B4K48X80, gratis bij Degiro.nl, een gedurfde gok gezien Brexit)
- SPDR MSCI EM Asia (ISIN IE00B466KX20, gratis bij Degiro.nl., hopelijk gooit de China boycot niet te veel roet in het eten)
Het grootste deel van mijn portefeuille blijft wel IWDA en S&P500 waarvan ik de laatste tijd de euro hedged versie IUES prefereer. Deze is bovendien gratis bij Degiro.nl.
Enagas heeft in de 3e kw update een dividend bevestigd van 1,68% of 5% meer dan vorig jaar.Hhn schreef: ↑20 december 2020, 20:23Spanje heetf interessante dividend aandelen. Enegas heeft wel een payout ratio van bijna 100%. Ik verwacht dat het dividend verlaagd zal worden.Jamo schreef: ↑20 december 2020, 13:43 Een spaanse armada :
Enagas
bruto dividend : 8% (al 18 jaar niet verlaagd) + Kw: 11 + wpa groeit sneller dan de koers
Red elektra de espana
bruto dividend : 6% (al 20 jaar niet verlaagd) + Kw: 13 + wpa groeit sneller dan de koers
Inditex
bruto dividend : 2,3% (al 19 jaar niet verlaagd) + Kw: 25 (post-corona)+ wpa groeit sneller dan de koers
Viscofan
bruto dividend : 3% (al 22 jaar niet verlaagd) + Kw: 24
Prosegur
bruto dividend : 5,4% (al 20 jaar niet verlaagd) + Kw: 12 (post-corona)
wat ben je met deze bruto dividenden? eerst nog buitenlandse RV en dan Belgische: resultaat er blijft nog maar de helft netto over...; dividenduitkeringen wegen dan ook sterk op koers..
beter zou het zijn om een etf te vinden die dit soort bedrijven in portofolio heeft en werkt op basis van kapitalisatieprincipe
beter zou het zijn om een etf te vinden die dit soort bedrijven in portofolio heeft en werkt op basis van kapitalisatieprincipe
De spaanse RV bedraagt 19%, de belgische 30%. Men houdt dus bijna 57% over. De belgische RV kan men tot een bepaalde hoogte volledig recuperen. De dividenduitkeringen wegen uiteraard op de koers, maar stel dat na 10 jaar mijn aandelen terug verkoop aan dezelfde koers dat ik die kocht, heb ik toch wel een mooi rendement tov. bv. obligaties.NKO77 schreef: ↑24 december 2020, 11:54 wat ben je met deze bruto dividenden? eerst nog buitenlandse RV en dan Belgische: resultaat er blijft nog maar de helft netto over...; dividenduitkeringen wegen dan ook sterk op koers..
De spaanse armada historisch gezien ...
Aankoop 1/1/2010 tov. huidige koers
Enagas : 15,43 → 18,23 ; ontvangen bruto dividenden 13,56
Red elektra de espana : 9,71 → 16,5 ; ontvangen bruto dividenden 7,98
Inditex : 9,13 → 25,95 ; ; ontvangen bruto dividenden 5,62
Viscofan :17,76 → 58,85 ; ontvangen bruto dividenden 13,36
Prosegur : 2,57 → 2,46 ; ontvangen bruto dividenden 1,8
Het is totaal onzinnig om aandelen en obligaties op die manier te vergelijken.
Bij obligaties kan je van kapitaal spreken, en dit zal je normaal terug krijgen.
Bij aandelen is het helemaal niet zeker dat je jouw aankoopprijs zal terugkrijgen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Dan lijkt het dat je duidelijk minder dan het gemiddelde van de markt presteerde.Jamo schreef: ↑24 december 2020, 18:01 De spaanse armada historisch gezien ...
Een breed gediversifieerd fonds zal op die periode meer dan verdrievoudigd zijn ( bvb IWDA 18,07 Euro - > 59,40 Euro netto!) en dit zonder het risico dat vasthangt aan een geconcentreerde portefeuille.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
TOP 5
D'Ieteren
Qualcomm
Qorvo
Baidu
Micron Technology
merry christmass!
D'Ieteren
Qualcomm
Qorvo
Baidu
Micron Technology
merry christmass!
Indien de uitgever van jouw obligatie in moeilijkheden komt is het evenmin zeker dat je uw inleg terug krijgt ...
De obligatiehouder gaat eerder zijn geld zien dan de aandelenhouder.
Obligatiehouders hebben een contract met het bedrijf voor een zekere duurtijd, waarna hij zijn geld terugkrijgt.
Aandelen zijn risicokapitaal voor de onderneming. Tegenover dat hoger risico dat de aandeelhouder neemt staat wel een hoger mogelijk rendement.
Obligatiehouders hebben een contract met het bedrijf voor een zekere duurtijd, waarna hij zijn geld terugkrijgt.
Aandelen zijn risicokapitaal voor de onderneming. Tegenover dat hoger risico dat de aandeelhouder neemt staat wel een hoger mogelijk rendement.
Als het bedrijf dat een obligatie uitgeeft in faling gaat staat de obligatiehouder in de rij nadat de werknemers en overheden aan de kassa passeerden, je zal dan zeer veel geluk moeten hebben om jouw inzet volledig terug te zien.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik snap niet dat sommigen hier Wereldhave in hun lijstje zetten. Kantoren gaan na Covid DRASTISCH verkleinen of filialen gaan geschrapt worden, winkelruimtes... welke winkels?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
top 5 2021
Teva
Ontex
Intertrust
Proximus
SSR Mining
Teva
Ontex
Intertrust
Proximus
SSR Mining
Daarom dat ik deze investering ook vergeleek met een obligatie. Ik wens op regelmatige basis inkomsten uit deze beleggingen. IWDA keert niets uit.B7H4long schreef: ↑24 december 2020, 18:31Dan lijkt het dat je duidelijk minder dan het gemiddelde van de markt presteerde.Jamo schreef: ↑24 december 2020, 18:01 De spaanse armada historisch gezien ...
Een breed gediversifieerd fonds zal op die periode meer dan verdrievoudigd zijn ( bvb IWDA 18,07 Euro - > 59,40 Euro netto!) en dit zonder het risico dat vasthangt aan een geconcentreerde portefeuille.
Het lijstje van Monish Pabrai voor 2021:
Spawners
Geen spin-offs meer maar wel een nieuwe categorie, spawners.
Spawners
- Berkshire Hathaway (BRK.B)
- Restaurant Brands (QSR)
- Starbucks (SBUX)
- Microsoft (MSFT)
- Brookfield Asset Management (BAM)
- Alphabet (GOOGL), from The Children’s Investment Fund
- Chipotle Mexican Grill (CMG), from Pershing Square
- Micron (Mu), from Himalaya Capital
- Alibaba (BABA), from Appaloosa Management
- Seritage Growth Properties (SRG), from Pabrai Funds
- Assured Guaranty (AGO)
- Primerica (PRI)
- Globe Life (GL)
- Navient (NAVI)
- Discover Financial Services (DFS)
Geen spin-offs meer maar wel een nieuwe categorie, spawners.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash