Wees voorzichtig nu met individuele aandelen
TIP
Wees voorzichtig nu met individuele aandelen
Vandaag zijn de grote jongens op de Amerikaanse beurs alweer massaal groeiaandelen aan het verkopen.
Is al 3 dagen bezig.
Gisteren werd ik er uit een pak uitgestopt en vandaag was er alweer een aanval op andere aandelen.
Ze camoufleren op een gewiekste wijze al hun verkopen door de indexen hoog te houden en zo ook de VIX in slaaptoestand te houden.
Vandaar gisteren grote stijgingen op FB, AMZN en APPLE en zo, om de indexen hoog te houden terwijl er gisteren met hopen groeiers aan -3 tot -9 % stonden.
Nu zie ik de sterkste ETF toppers zoals ARKW internet ETF aan -2,9% en topper TAN aan -4,6% staan en ze slaagden er nog in om ondertussen de indexen groen te houden.
Is al 3 dagen bezig.
Gisteren werd ik er uit een pak uitgestopt en vandaag was er alweer een aanval op andere aandelen.
Ze camoufleren op een gewiekste wijze al hun verkopen door de indexen hoog te houden en zo ook de VIX in slaaptoestand te houden.
Vandaar gisteren grote stijgingen op FB, AMZN en APPLE en zo, om de indexen hoog te houden terwijl er gisteren met hopen groeiers aan -3 tot -9 % stonden.
Nu zie ik de sterkste ETF toppers zoals ARKW internet ETF aan -2,9% en topper TAN aan -4,6% staan en ze slaagden er nog in om ondertussen de indexen groen te houden.
Re: Wees voorzichtig nu met individuele aandelen
Er zijn geen grote handelaren actief nu alles ligt stil tot na nieuwjaar kijk naar het volume !Dirk2 schreef: ↑29 december 2020, 16:15 Vandaag zijn de grote jongens op de Amerikaanse beurs alweer massaal groeiaandelen aan het verkopen.
Is al 3 dagen bezig.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Apple bijvoorbeeld heeft een volume die 3 keer lager is dan normaal .
FB komt nog niet aan 1/4 van normaal
Amzn is ook 1/3 .
Er zijn aleen maar particuliere handelaars actief op de beurs waardoor dat de volaliteit hoger ligt dan normaal .
Dat is elk jaar zo tussen kerst en nieuw .
Het zijn de grote jongens die zorgen voor stabiliteit op de beurs niet omgekeerd .
FB komt nog niet aan 1/4 van normaal
Amzn is ook 1/3 .
Er zijn aleen maar particuliere handelaars actief op de beurs waardoor dat de volaliteit hoger ligt dan normaal .
Dat is elk jaar zo tussen kerst en nieuw .
Het zijn de grote jongens die zorgen voor stabiliteit op de beurs niet omgekeerd .
Het is juist met het lage volume dat ze de indexen hoog kunnen houden. Die zijn gewiekst hoor.
Kijk eens naar het volume van degenen die ze verkopen. Bv. Topper TTD Kijk onderaan de grafiek naar de volume balk. Het gemiddelde volume is 900000 en gisteren was het 2,3 miljoen stuks aan een prijs van maar liefst in de 800.
Dit was ook zo met vele anderen.
En in AMZN die ze kopen gisteren een volume van 5,8 miljoen stuks op een prijs van maar liefst 3300.
Ook met een hogere volume balk dan de dagen daarvoor.
Dit zijn echt grote jongens hoor. Die werken juist wel als iedereen denkt dat ze niet werken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zijn er altijd die werken natuurlijk 
Ja maar nu is het aantal die nog in een mooie trend zit toch serieus smaller geworden.
PDD, SNAP hebben er nog geen last van, maar de meeste andere parels uit de jonge groei technologie sector wel. De koopjesjagers bij SQ aan het 20MA hadden vandaag ook geen geluk. Daarom dat ik niks doe. Ik vertrouw het niet.
De vraag is welke andere aandelen gaan ze nog verkopen? De andere trend aandelen zoals SBUX enz. uit de andere sectoren worden ook nog gerust gelaten. Mijn lange termijn aandelen doen het daarom ook nog goed (buiten CRM als laatste aankoop, die naar mijn koopprijs dreigt te gaan), maar mijn trading aandelen zijn alsmaar minder aan het worden, door mijn beschermde stops die afgingen.
De indexen blijven anders mooi sterk door AMZN en zo ,en met het "stimilus" nieuws kunnen die indexen misschien toch nog over hun weerstand geraken. Het valt mij op dat ze die sterkste gestegen aandelen verkochten net als de indexen terug aan hun weerstand gekomen waren.
Wat met Belgische aandelen?
Dezelfde sectoren die dominant zijn in Belgische aandelen, houden nog goed stand in Amerika en daarin zie je geen winstnemingen met grandioos volume.
Voor Belgische aandelen is er alleen maar een gevaar als de S&P eens goed zou beginnen zakken, maar tot op dit moment zie ik dat ze vandaag al tot op de millimeter boven de eerste steun blijven. Gewoon voorzichtig zijn nu.
De smallcap russel 2000 staat nu -2% , maar reageerde ook goed tot op de millimeter , op zijn onderkant van zijn stijgend trendkanaal: zie kanaal tussen de purperen lijnen met laatste kaars wiek van vandaag tot steun)
Laatst gewijzigd door Dirk2 op 29 december 2020, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij Alibaba feest vandaag. +6,25%.
Ja ,met mooi volume, er was goed nieuws over die dochter, waar alle problemen mee begonnen waren:
https://finance.yahoo.com/finance/news/ ... 05315.html
Gisteren steeg het ook al met een te opvallend groot volume, lijkt mij voorkennis. Onder het 200 MA koop ik bijna niks, dus hier niet mee.
Volgende weerstand het 200MA
Maar de meeste andere chinese aandelen op de Amerikaanse beurs hadden ook een goede dag met meestal 5% winst:
KWEB, JD, NIO, XPEV, LI.
De laatste 2 dagen (tot gisteren) waren de laatste dagen om profits/losses te harvesten in 2020, de aandelen die het meest naar beneden gingen zijn dan ook de grootste winnaars geweest van 2020.. de hevige selloff zou normaal vanaf vandaag moeten stoppen.
*edit: verduidelijking
*edit: verduidelijking
Laatst gewijzigd door Wushi op 30 december 2020, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
jullie denken dat het na nieuwjaar bergaf gaat ?
Ja, einde van het huidige financiële systeem zoals velen de laatste decennia verkondigen.
Bron:
https://www.google.com/search?q=omvalle ... e&ie=UTF-8

Even kijken hoe de laatste 100 jaar eruit zag... WW2 inclusief, grafiek vs goud en andere indexen. Kijk even naar groei percentage. Vaak zeggen velen dat vastgoed alles verslaat, dan hebben ze deze cijfers nog niet goed bekeken. Uiteraard grafiek indien je dividend herbelegd.
Bron:
https://www.longtermtrends.net/stocks-v ... mparison/
Bron:
https://www.google.com/search?q=omvalle ... e&ie=UTF-8
Even kijken hoe de laatste 100 jaar eruit zag... WW2 inclusief, grafiek vs goud en andere indexen. Kijk even naar groei percentage. Vaak zeggen velen dat vastgoed alles verslaat, dan hebben ze deze cijfers nog niet goed bekeken. Uiteraard grafiek indien je dividend herbelegd.
Bron:
https://www.longtermtrends.net/stocks-v ... mparison/
De laatste 50 jaar is goud wel de best presterende assetklasse geweest. Na 1970, dus niet toevallig nadat de VS van de goudstandaard afstapte in 1971. Sindsdien leven we dus in een puur fiat-geldsysteem - daarom denk ik dat de periode van voor 1971 moeilijk te vergelijken is met de periode daarna.