Annuleringsverzekeringen ?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Annuleringsverzekeringen ?
zoals hierboven beschreven is beste keuze/strategieNefertari schreef: ↑17 januari 2021, 20:14
De laatste jaren hadden we de gewoonte om meerdere keren per jaar een reis(je) te maken.
Daarom de keuze gemaakt voor een jaarlijkse polis 'reisbijstand' (zonder annulering), zodat we ook voor occasionele weekendtrips verzekerd waren.
Naarmate het ouder worden, hebben we dat uitgebreid naar een multipakket, annulering inbegrepen.
Voor 2020 is dit quasi verloren geld geweest: onze enige sinds lang geboekte reis werd volledig terugbetaald door de organisator.
Nu denk ik dat ik niet ga vernieuwen tegen de vervaldag in april 2021, maar pas een nieuwe polis afsluiten tegen dat we min of meer zekerheid hebben dat we wél kunnen vertrekken.
Verwachten jullie dat we deze zomer nog niet op een fatsoenlijke manier in het buitenland op vakantie kunnen?
Als men uit buitenland terug komt 14 dagen verplichte quarantaine op hotel zelf te betalen.
Nog zin ?
Estate Guru believer.
Neen, ik vrees van niet. Maar ik hoop dat ik dit verkeerd inschat, uiteraard.
Eind 2020 boekten wij 'voorzichtig' een vakantie naar Zuid-Frankrijk voor 2de helft september 2021 (reisbijstand- & annulatieverzekering inbegrepen). Verdere reizen en/of vroeger vertrekken durfde ik nog niet riskeren.
-Maar aangezien er nu al sprake is over de totale duurtijd van de vaccinatie-periode tot oktober...!?
-Daarbij nog de méér besmettelijke varianten die ook in ons land de kop opsteken (prov.Antwerpen, West-Vl en Oost-Vlaanderen).
-En dan is er nog de vraag: stel dat het bij ons tegen de herfst onder controle is, hoe zal het tegen dan zijn in het geboekte vakantieland?
Wees daar maar absoluut zeker van. In 2021 ga je niet op een "fatsoenlijke" manier naar het buitenland op reis kunnen gaan. Als buitenlandse reizen zullen toegelaten worden dan zal het sowieso met restricties zijn.
Van mij mag je dromen maar dan vrees ik dat de realiteit je wel zal inhalen.