Weigering Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Weigering Argenta
Heb via 2de hands elektrische fiets van minder dan 1 jaar kunnen verkopen en heb hiervoor 1.500€ ontvangen cash, ik wilde dit geld storten op mijn zichtrekening van Argenta en is geweigerd?????
Vraag 1: kan dit dat Argenta 1.500€ weigert te ontvangen? Was de max niet 3.000€
Vraag 2: wat zijn mijn rechten en hoe kan ik dit aanklagen?
Dank u wel voor de reactie,
Vraag 1: kan dit dat Argenta 1.500€ weigert te ontvangen? Was de max niet 3.000€
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Weigering Argenta
Jazeker, ik heb daar al mijn spaar en gewone rekeningen
-
- Verbannen Gebruiker
De regels ivm de controle rond het witwassen van geld en de financiering van het terrorisme worden steeds strenger en strenger.popken schreef: ↑19 januari 2021, 17:02 Heb via 2de hands elektrische fiets van minder dan 1 jaar kunnen verkopen en heb hiervoor 1.500€ ontvangen cash, ik wilde dit geld storten op mijn zichtrekening van Argenta en is geweigerd?????
Er hangen enorme boetes boven de banken en verzekeringsmaatschappijen indien ze niet voldoende controles doen.
Elke bank bepaalt zelf wat ze accepteren en wat ze niet accepteren, dus waar ze de grens trekken.
Maar het lijkt erop dat Argenta wel overdreven voorzichtig is, afgaande op dit voorbeeld.
Je kunt moeilijk Argenta verplichten het geld in ontvangst te nemen.
en je wou dat gewoon op je eigen rekening storten? Als meerderjarige? Nog nooit gehoord. Zeker dat er niet gewoon een technisch probleem was ofzo?
Stort het in drie keren... Of vraag iemand anders om het op zijn rekening te storten en dan naar jou over te schrijven. Opgelost.
Heb ik gewoon als klant géén rechten? Ze weigeren dit geld aan te nemen of als je 2.000€ afhaalt dan vraagt Argenta wat je met het geld gaat doen? Vinden jullie dit normaal ? Is dit de tol die je moet betalen omdat bijna alles gratis is bij hen?
Ben echt gechoqueerd en dan ook al die excuses van corona dit enz...
Zou graag hiermee verder willen gaan en klacht neerleggen maar als je klant bent dan gaat alles automatisch naar uw eigen Argenta kantoor en daar zal alles weer in de doofpot gestoken worden. Ik weet het veranderen van bank zal ook alles oplossen maar ik wil het kantoor even attent maken dat dit erover is.
Ben echt gechoqueerd en dan ook al die excuses van corona dit enz...
Zou graag hiermee verder willen gaan en klacht neerleggen maar als je klant bent dan gaat alles automatisch naar uw eigen Argenta kantoor en daar zal alles weer in de doofpot gestoken worden. Ik weet het veranderen van bank zal ook alles oplossen maar ik wil het kantoor even attent maken dat dit erover is.
Vreemde zaak. 1500 euro is nu toch niet zoveel, zeker voor een bankkantoor.
Ik zie niet direct elegante oplossingen. Vragen wat het probleem was. Het in kleinere stukjes storten.
Mensen zoeken die wat cash willen adopteren. Broer/zus/ouders die wat cash willen overnemen om te helpen en het overschrijven naar u. Een paar honderden euro in cash hebben kun je nog wel uitgeven op uw gemak.
Over de situatie zelf;
Wanneer je bij het kantoor zelf ondubbelzinnig duidelijkheid hebt van wat nu juist het probleem was dan kun je de hoofdzetel contacteren van Argenta om te vragen wat die daar over te zeggen hebben.
Er is Ombudsfin als aanspreekpunt maar eigenlijk hebben die daar niets mee te maken meen ik. Elke bank doet op dat punt denk ik wat ze willen. Zoals bank Nagelmackers nu er (opnieuw) voor gekozen heeft enkel zich bezig te willen houden met kapitaalkrachtige klanten.
Ik zie niet direct elegante oplossingen. Vragen wat het probleem was. Het in kleinere stukjes storten.
Mensen zoeken die wat cash willen adopteren. Broer/zus/ouders die wat cash willen overnemen om te helpen en het overschrijven naar u. Een paar honderden euro in cash hebben kun je nog wel uitgeven op uw gemak.
Over de situatie zelf;
Wanneer je bij het kantoor zelf ondubbelzinnig duidelijkheid hebt van wat nu juist het probleem was dan kun je de hoofdzetel contacteren van Argenta om te vragen wat die daar over te zeggen hebben.
Er is Ombudsfin als aanspreekpunt maar eigenlijk hebben die daar niets mee te maken meen ik. Elke bank doet op dat punt denk ik wat ze willen. Zoals bank Nagelmackers nu er (opnieuw) voor gekozen heeft enkel zich bezig te willen houden met kapitaalkrachtige klanten.
Waarom niet en wat dan wel ? Suggesties ?
Wat heeft de bank als reden opgegeven dat het niet meer kan ?
Geen echte reden, wel flauw excuus van de tijden van corona enz... snap het echt niet en heb dit duidelijk gemaakt maar geen reactie van achter hun glazen kooi.
-
- Verbannen Gebruiker
Zoals alle banken zijn ze verplicht dit te doen.
Ze leggen zelf de grens (1000, 2000,...) waar ze willen als het maar "voldoende laag" is.
Volgorde die je best volgt (indien je het serieus meent met je klacht):Zou graag hiermee verder willen gaan en klacht neerleggen maar als je klant bent dan gaat alles automatisch naar uw eigen Argenta kantoor en daar zal alles weer in de doofpot gestoken worden. Ik weet het veranderen van bank zal ook alles oplossen maar ik wil het kantoor even attent maken dat dit erover is.
Steeds formeel te doen (email, brief, geen telefoon of mondeling)
- een formele klacht bij je kantoor
- indien het niet helpt: bij de klantendienst
- indien het niet helpt: bij de interne audit
- indien het niet helpt: bij de ombudsdienst van de banken
- indien het niet helpt: bij de FSMA
Opmerking
Als de weigering van de bank effectief te maken heeft met hun procedures ivm de controle op het witwassen van geld en de financiering van het terrorisme, dan verbiedt de wet aan de bank om dit aan jou te zeggen. Je zult dan een nietszeggende reden krijgen.
Maar of dit allemaal de moeite loont voor 1500 euro cash. Een paar weken boodschappen doen met dat cash geld, en een afhaalmenu, en je bent ervan af.
Inderdaad, bij Argenta doen ze daar moeilijk over, maar tot 3000€ per jaar is het normaal geen probleem.
Had je een afspraak op uw argenta kantoor gemaakt voor die storting ?
Zo niet zal dat de reden zijn waarom ze geweigerd hebben .
Er is geen enkel kantoor die moeilijk zal doen over 1500€ ik loop altijd met zoveel geld op zak
Er is zoiets als corona, blijkbaar een of ander virusje .
En moet je voor alles een afspraak maken .
Staat ook duidelijk te lezen op de argenta website
Meldingen van witwassen worden maar gedaan als je met bedragen boven de 10k naar de bank gaat .
En dan nog vragen ze eerst aan u van waar het geld afkomstig is . Met een simpel woord uitleg is dit in orde.
Natuurlijk niet als je 10 keer in 1 jaar naar de bank loopt met zo'n bedrag .
Dan vragen ze bewijs .
Zo niet zal dat de reden zijn waarom ze geweigerd hebben .
Er is geen enkel kantoor die moeilijk zal doen over 1500€ ik loop altijd met zoveel geld op zak

Er is zoiets als corona, blijkbaar een of ander virusje .
En moet je voor alles een afspraak maken .
Staat ook duidelijk te lezen op de argenta website
Meldingen van witwassen worden maar gedaan als je met bedragen boven de 10k naar de bank gaat .
En dan nog vragen ze eerst aan u van waar het geld afkomstig is . Met een simpel woord uitleg is dit in orde.
Natuurlijk niet als je 10 keer in 1 jaar naar de bank loopt met zo'n bedrag .
Dan vragen ze bewijs .
https://www.argenta.be/nl/corona.html
Moet je toch langskomen op kantoor, bijvoorbeeld voor een gesprek of om cash geld te storten of af te halen?
Bel je kantoorhouder om een afspraak te maken of vul het afspraakformulier in op de websit
Moet je toch langskomen op kantoor, bijvoorbeeld voor een gesprek of om cash geld te storten of af te halen?
Bel je kantoorhouder om een afspraak te maken of vul het afspraakformulier in op de websit