betalende nieuwsbrief
TIP
-
- Jr. Member
Re: betalende nieuwsbrief
Je hebt gelijk, soms moet een mens wat overdrijven he...kwestie van het begrijpelijker te maken voor degenen die toch niet kunnen tellen.
-
- Verbannen Gebruiker
Short gaanBelca2 schreef: ↑30 januari 2021, 14:29Kan ik niet verklaren. Een reële portefeuille kan maximum 'slechts' 100% zakken. Virtueel is misschien hogere wiskunde mogelijk?telewerken schreef: ↑29 januari 2021, 17:07 ...mijn virtuele portefeuille over 3D-print-georienteerde bedrijven staat momenteel op -300%...
Belca, verklaar dat eens even aub?

Of opties schrijven.
Credit default swaps verkopen. Veroorzaakte de ondergang van Fortis.
Veel bibliotheken hebben abonnementen op verschillende tijdschriften.
Bij ons kan je De Belegger, Test-Aankoop Invest en Inside Beleggen (achter Trends) daar raadplegen.
Bij ons kan je De Belegger, Test-Aankoop Invest en Inside Beleggen (achter Trends) daar raadplegen.
Tenzij men met derivaten werkt. Shorten (!), Futures, ongedekt schrijven van opties. Maar dat is dan geen normaal portefeuillebeheer meer.Belca2 schreef: ↑30 januari 2021, 14:29Kan ik niet verklaren. Een reële portefeuille kan maximum 'slechts' 100% zakken. Virtueel is misschien hogere wiskunde mogelijk?telewerken schreef: ↑29 januari 2021, 17:07 ...mijn virtuele portefeuille over 3D-print-georienteerde bedrijven staat momenteel op -300%...
Belca, verklaar dat eens even aub?
VFB vorige maand ook opgezegd.
Een hoop reclame en dan de prijs plots verhogen met 50%. Denk wel dat hier meer klachten opgekomen zijn.
Een hoop reclame en dan de prijs plots verhogen met 50%. Denk wel dat hier meer klachten opgekomen zijn.
BEspaar schreef: ↑30 januari 2021, 08:28Is ook duur geworden en staat vol reclame, reeds lang opgezegd.Mattia schreef: ↑29 januari 2021, 16:42 Als je zoiets wil nemen kun je volgens mij beter beginnen met lid te worden bij de Vlaamse Federatie van beleggers, je kan dat zelfs op proef doen.
Ik lees in elk geval met plezier hun magazine, en om de prijs moet je dat niet laten.
https://www.vfb.be/Users/Account/Register
Het magazine bestaat uit 80 bladzijden zonder de cover en daar staan ongeveer een 15tal blzn reclame in, rest dus 65 blzd over van alles en nog wat.
In het januari nummer bijvoorbeeld staan artikels over Unified Post , Elia, Eurocommercial Properties, Leaseinvest, Kantoorvastgoed, Volkswagen, E.ON ,Vleesvervangers, Holland Coulours , etc...... als u dat niet intresseert is dat inderdaad weggesmeten geld.
Kostprijs voor een abonnement is 60 euro per jaar en de reclame staat erin om het magazine goedkoop te kunnen houden.
Voor mij, zijnde iemand die zeer veel leest, is dit blad wel degelijk de moeite waard maar dat is dus een persoonlijke visie.
Alleen spijtig dat VFB van de ene op de andere dag hun prijs met 50% verhoogt.
60 euro op jaarbasis is 5 euro per maand, daar kun je amper een koffie mee betalen, (als de horeca open is tenminste). dus werkten ze waarschijnlijk met veel sponsors en we weten allemaal dat veel van die sponsors nu op hun centen moeten letten gezien corona .....
Ik heb deze morgen de februari uitgave in de bus gekregen en ik heb dus weer een beetje leeswerk voor deze namiddag.
Je zal het wel goed bedoelen maar zo kan je zowat alles herleiden naar een fractie van het bedrag, probeer het misschien eens per seconde ipv per maand , dan is het bijna gratis. Dat zijn truuken van de marketing, alles herleiden naar een heel klein getal waardoor je de werkelijke prijs uit het oog verliest.
Oké, het gaat over "amper" 60 euro per jaar maar "vele kleintjes maken een grote, zei de mug, en hij deed een plasje in de zee"

-
- Verbannen Gebruiker
Als je in de horeca tot 80 keer de kostprijs van een kop lamentabele koffie wil betalen is het begrijpelijk dat je 60 € wil betalen voor informatie die elders gratis voor het rapen ligt. En dan nog via een totaal verouderd medium.Mattia schreef: ↑1 februari 2021, 13:38 60 euro op jaarbasis is 5 euro per maand, daar kun je amper een koffie mee betalen, (als de horeca open is tenminste). dus werkten ze waarschijnlijk met veel sponsors en we weten allemaal dat veel van die sponsors nu op hun centen moeten letten gezien corona .....
Het magazine is er ook vooral één zoals elk ander. Ze gaan dieper in op bepaalde aandelen wat zeker interessant kan zijn maar tenslotte raden ze er ook maar naar. Ik heb trouwens van één van hun analisten een tijdje persoonlijk advies gekregen en blijf toch met een serieuze kater achter.(Ontex, Wereldhave NL, Fagron, Ascencio)
Je kunt heeel veel gratis van het internet halen,op voorwaarde dat je er wat tijd wilt of kunt insteken.Want sommige van die blaadjes halen hun artikels van (buitenlandse) websites en herkauwen het wat. Zelf meegemaakt! Er zijn heel weinig goede op de markt!
Blijft toch een mooie bijverdienste voor de analisten.
geebee schreef: ↑1 februari 2021, 14:01Je zal het wel goed bedoelen maar zo kan je zowat alles herleiden naar een fractie van het bedrag, probeer het misschien eens per seconde ipv per maand , dan is het bijna gratis. Dat zijn truuken van de marketing, alles herleiden naar een heel klein getal waardoor je de werkelijke prijs uit het oog verliest.
Oké, het gaat over "amper" 60 euro per jaar maar "vele kleintjes maken een grote, zei de mug, en hij deed een plasje in de zee"![]()
![]()
Het gaat erover of dit magazine 60 euro waard is per jaar en dat is iets dat ieder voor zich moet uitmaken, mijn punt is dat het voor mij wel degelijk het geval is.
Ik lees graag de verschillende visies van de verschillende auteurs over beleggen en die komen daar ruim aan bod, weten is kennis en omgekeerd.
David_DeWa schreef: ↑1 februari 2021, 14:13Als je in de horeca tot 80 keer de kostprijs van een kop lamentabele koffie wil betalen is het begrijpelijk dat je 60 € wil betalen voor informatie die elders gratis voor het rapen ligt. En dan nog via een totaal verouderd medium.Mattia schreef: ↑1 februari 2021, 13:38 60 euro op jaarbasis is 5 euro per maand, daar kun je amper een koffie mee betalen, (als de horeca open is tenminste). dus werkten ze waarschijnlijk met veel sponsors en we weten allemaal dat veel van die sponsors nu op hun centen moeten letten gezien corona .....
Als jij koffie drinkt die 80 keer goedkoper is dan 5 euro zal dat wel een aftreksel van koffiegruis zijn dat al 20 keer gebruikt is.
Kwaliteit kost nu eenmaal geld.