Promo op mijnenenergie gratis electriciteit
Re: Promo op mijnenenergie gratis electriciteit
De beste periode om een contract te sluiten zijn volgens mij de zomermaanden (juli en vooral augustus) als de vraag naar gas/elektriciteit het laagst is en er promo's gelanceerd worden.
Dat contract kan je dan enkele maanden later laten ingaan naargelang het je best uitkomt in functie van je bestaande contract, meteropname, etc.
Dat contract kan je dan enkele maanden later laten ingaan naargelang het je best uitkomt in functie van je bestaande contract, meteropname, etc.
Ik heb in oktober mijn overstap geregeld (na groepsaankoop) met start contract in juni. Op dat moment ook goedkoper dan de goedkoopste op V-test
De groepsaankoop die in november afliep was duurder.
Net na de zomer of net voor de zomer zijn de momenten waar ik steeds goedkoper heb kunnen overschakelen.
De groepsaankoop die in november afliep was duurder.
Net na de zomer of net voor de zomer zijn de momenten waar ik steeds goedkoper heb kunnen overschakelen.
-
anonymous
Nogal logisch dat het goedkoper is dan op de v-test, die houdt, voor zover ik weet namelijk geen rekening met lopende promoties.
Andere prijsvergelijkers geven wel de lopende promoties
Andere prijsvergelijkers geven wel de lopende promoties
Klopt volledig, maar niet elke promo zal natuurlijk goedkoper zijn aangezien de xx%korting enkel op het energieaandeel van tel is. Persoonlijke situatie heeft natuurlijk ook z'n invloed.
Enig nadeel van die promoties is het addertje dat je bij sommigen een jaar + 1 dag klant moet zijn om recht te hebben op de korting.
Als globaal gezien de energietarieven gedaald zijn, is het natuurlijk iets om rekening mee te houden of veranderen wel zo verdeling kan zijn.
Ik kies voor de maximale flexibiliteit.
Enig nadeel van die promoties is het addertje dat je bij sommigen een jaar + 1 dag klant moet zijn om recht te hebben op de korting.
Als globaal gezien de energietarieven gedaald zijn, is het natuurlijk iets om rekening mee te houden of veranderen wel zo verdeling kan zijn.
Ik kies voor de maximale flexibiliteit.
-
anonymous
Promo’s zijn altijd alleen op de energiecomponent, net zoals de tarieven bij een groepsaankoop ook enkel over de energiecomponent gaat, alle andere kosten, netwerkinstellingen en taksen zijn voor elke aanbieder gelijk want wettelijk bepaald ook als dit in kader groepsaankoop,is
Wanneer is de beste periode om een energiecontract af te sluiten? Ik neem aan dat de zomer bv. goedkoper zou kunnen zijn omdat er in die periode minder gas (verwarming) en elektriciteit (verlichting) verbruikt wordt en de vraag dus minder is dan tijdens de donkere wintermaanden.
Of heb ik het verkeerd en werkt het zo niet?
-
SpaarzwijnIV
- Newbie

De beste periode is november omdat dan pas het verbruik begint te stijgen, en de leveranciers proberen winst te maken.
Dit vondt ik op internetKevva schreef: ↑2 februari 2021, 23:42 Wanneer is de beste periode om een energiecontract af te sluiten? Ik neem aan dat de zomer bv. goedkoper zou kunnen zijn omdat er in die periode minder gas (verwarming) en elektriciteit (verlichting) verbruikt wordt en de vraag dus minder is dan tijdens de donkere wintermaanden.
""" Prijzen voor aardgas en elektriciteit liggen gemiddeld iets lager in de maanden maart en april. Voor wie van de zekerheid van een vast energietarief houdt, is het de ideale periode om een contract af te sluiten. Zo kan je ervan op aan dat je gedurende de hele contractduur steeds dezelfde (lage) prijs betaalt."""
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ik negeer gewoon alle "promoties", de enige promotie waar ik voor wil overstappen is dat men een betere prijs biedt zonder promotie.
Al die "promotie" toestanden zijn uiteindelijk alleen maar "voordelig" (eigenlijk nadelig) in de marge én op korte termijn.
Al die "promotie" toestanden zijn uiteindelijk alleen maar "voordelig" (eigenlijk nadelig) in de marge én op korte termijn.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Als ik ga winkelen en ze mij vragen "wil u zegeltjes van x" dan zeg ik: "ik zou liever hebben dat u de prijs van de producten verlaagt, maar de zegeltjes zijn ook goed".
Vervolgens laat ik die zegeltjes liggen voor diegene die na mij aan de kassa komt.
Heb al meegemaakt (niet alledaags) dat de klant na mij zeer uitbundig was over het feit dat ik dat deed ;-)
Vervolgens laat ik die zegeltjes liggen voor diegene die na mij aan de kassa komt.
Heb al meegemaakt (niet alledaags) dat de klant na mij zeer uitbundig was over het feit dat ik dat deed ;-)
Klopt niet, ik heb me al dikwijls ingeschreven voor een groepsaankoop, en hun aanbod niet aanvaardt omdat het duurder was dan dat van mijn huidige leverancier.OdetteMaes schreef: ↑3 januari 2021, 23:31 Waarom niet gewoon meedoen met de groepsaankoop van je provincie? Gemakkelijker en goedkoper bestaat niet.
Best zelf kijken op wat vergelijkingssites, dan ben je goedkoper af dan bij een groepsaankoop.
-
anonymous
Bp8755 schreef: ↑16 januari 2021, 18:05 Promo’s zijn altijd alleen op de energiecomponent, net zoals de tarieven bij een groepsaankoop ook enkel over de energiecomponent gaat, alle andere kosten, netwerkkosten en taksen zijn voor elke aanbieder gelijk want wettelijk bepaald ook als dit in kader groepsaankoop,is
Is er een beperking/limiet op hoeveel een variabel contract mag stijgen en dalen? Een maatschappij kan anders -na ondertekening- de prijs met 5% doen stijgen onder het mom van 'de markt is duurder geworden'.
En hoe zit dat bij een evt. terugbetaling in het volgende jaar (als je voorschotfactuur steeds hoger was). Ronden ze dan af in hun voordeel? (Lees: 'markt goedkoper')
En hoe zit dat bij een evt. terugbetaling in het volgende jaar (als je voorschotfactuur steeds hoger was). Ronden ze dan af in hun voordeel? (Lees: 'markt goedkoper')
Neen, maar de leverancier moet zijn berekeningsformule en de aanpassingsperiode van het variabel tarief opgeven in zijn tarieffiche/tariefkaart (het contractvoorstel en de specifieke voorwaarden van het contract). Bovendien kan elke leverancier vrij zijn formules en periode kiezen, er is dus geen standaard formule of index bij wet vastgelegd. Daarnaast dient hij ook de prijsaanpassingen te publiceren en de indexstand die gebruikt wordt voor de vergelijking.
vb. 1) Engie : https://www.engie.be/nl/energie/elektri ... ktriciteit
2) Luminus: https://www.luminus.be/nl/prive/elektri ... s/indexen/
3) Mega: https://www.mega.be/nl/elektriciteit-en ... gieprijzen Daar vind ik ze niet online terug. Zelfs de tariefkaart is niet vrij te raadplegen! Bij de andere leveranciers is dit meestal wel het geval.
vb. 1) Engie : https://www.engie.be/nl/energie/elektri ... ktriciteit
2) Luminus: https://www.luminus.be/nl/prive/elektri ... s/indexen/
3) Mega: https://www.mega.be/nl/elektriciteit-en ... gieprijzen Daar vind ik ze niet online terug. Zelfs de tariefkaart is niet vrij te raadplegen! Bij de andere leveranciers is dit meestal wel het geval.
Laatst gewijzigd door Tycoon op 17 maart 2021, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.