MeDirect Opschorting Transacties iShares Core MSCI EM (EMIM)
TIP
Re: MeDirect Opschorting Transacties iShares Core MSCI EM (EMIM)
Misschien eens gaan lezen op Mijn.portefeuille.
Alvast al 1 wakkere broker blijkbaar.
Alvast al 1 wakkere broker blijkbaar.
Estate Guru believer.
https://www.ft.com/content/f68aed6f-c39 ... 9107fb37c6
Misschien lost het probleem zich zelf op omdat de betwiste aandelen uit de index gaan verdwijnen? Maar dat is nog niet zeker omdat het natuurlijk wel over heel grote bedragen gaat.
Misschien lost het probleem zich zelf op omdat de betwiste aandelen uit de index gaan verdwijnen? Maar dat is nog niet zeker omdat het natuurlijk wel over heel grote bedragen gaat.
Het lijkt toch dat de twee grootste Blackrock en Vanguard hun ETF wel zullen aanpassen om niet teveel klanten te verliezen.
Vraag me wel af wat de impact is als iedereen nu plots deze etf's moet gaan verkopen ?
Ik vind het nu wel vreemd dat ik vanuit degiro hieromtrent nog niets ontvangen heb.
En het lijkt me niet dat er een verschil tussen een BE en NL broker zal zijn...
Ik wist nog niet dat EMIM nu ook opgenomen is in de kernselectie, bedankt voor de info
En het lijkt me niet dat er een verschil tussen een BE en NL broker zal zijn...
Ik wist nog niet dat EMIM nu ook opgenomen is in de kernselectie, bedankt voor de info
De verordening is enkel van toepassing op US investors. Dat brokers alles afsluiten is omdat zij niet weten wie de achterliggende klant is die de orders plaatst.
In principe zou je als belg gewoon die aandelen kunnen kopen want die verordening is niet van toepassing op iemand anders dan US persons.
In principe zou je als belg gewoon die aandelen kunnen kopen want die verordening is niet van toepassing op iemand anders dan US persons.
Net bericht gekregen van MeDirect dat ze in onderhandeling gegaan zijn met hun broker. Probleem opgelost en transacties zijn weer mogelijk vanaf 8/2
Gelukkig keek ik de kat uit de boom voor die toestemming en zie, het probleem heeft zich inderdaad vanzelf opgelost.
Heb ook zo'n bericht gehad. Ik geef 't nog even mee voor de geïnteresseerden:
Na de inwerkingtreding van nieuwe Amerikaanse sancties tegen Chinese fabrikanten van militair materieel, hadden wij aangekondigd dat onze broker de uitvoering van orders op bepaalde effecten die u in bezit heeft had opgeschort.
Omdat we het niet eens waren met de zeer restrictieve interpretatie van de sancties door onze broker, zijn we met hen in gesprek gegaan om een oplossing te vinden die de belangen van onze klanten beschermt. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen en transacties op de geblokkeerde ETF's zijn nu weer toegestaan vanaf 8 februari. Enkel het CNOOC-aandeel kan niet worden aangekocht, al is een verkoop wel mogelijk.
We staan tot uw beschikking voor al uw vragen en bieden onze excuses aan voor het eventuele ongemak.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Nu alleen nog eens vragen wie die broker dan is... want wij (toch spreek ik alleen voor mezelf) dachten dat MeDirect zelf de broker was ... ;-)